Mancave

Tagliata

Well-known member
Dag leden,

Geen idee dat dit de juiste afdeling is om te posten, indien niet, excuses !

Verloop bij mij:
Ik ben nu in ons nieuw huis eentje aan het bouwen. Heb de hele afdeling bovenaan gekregen van het vrouwtje +- 50m². Momenteel de muren met akoestische panelen aan het volhangen. De surround setup is een oudje, eind jaren 80 van Kenwood. Die staat er nu ook al. Voor de rest is het nog vrij kaal, maar langszamaan aan het opbouwen.

Mijn enigste vrees:
Aangezien ik met mijn werk, ergens de tijd ga vinden, beter gezegd, de fut, willpower ga vinden om er te zitten. Ik wil het graag hebben hoor en daar eens terugtrekken als ik is alleen zou zijn thuis en daar filmpje zien, maar de laatste tijden qua drukte, kindje, is de mentale kracht ver te zoeken en is het al wegdraaien in de zetel..
--
Zijn er nog mensen hier die een mancave (of ladycave) hebben of aan het bouwen zijn?
Indien ja, misschien foto's posten? Tips geven?
 
zonder vrouw en kinderen is heel het huis man cave :)

Mijn plan is om dit jaar een huis te kopen met mogelijkheid to aparte home cinema/home studio/hobby kamer(s), dus een man cave.
Dat gaat waarschijnlijk een aantal jaren duren eer dat die gereed is, maar dat is deel van de fun vind ik.
Je bent met akoestische panelen bezig, ik neem aan dat je het dan wel serieus meent :)
Hoewel dat meestal wel iets dat je op het einde kan doen denk ik.

Eens afgemeten en virtueel ingericht, zou ik eerst de bekabeling, daarna de speakers en TV/projector, dan matten en valse muren, daarna meubels en als laatste de akoestische panelen.
 
Dag leden,

Geen idee dat dit de juiste afdeling is om te posten, indien niet, excuses !

Verloop bij mij:
Ik ben nu in ons nieuw huis eentje aan het bouwen. Heb de hele afdeling bovenaan gekregen van het vrouwtje +- 50m². Momenteel de muren met akoestische panelen aan het volhangen. De surround setup is een oudje, eind jaren 80 van Kenwood. Die staat er nu ook al. Voor de rest is het nog vrij kaal, maar langszamaan aan het opbouwen.

Mijn enigste vrees:
Aangezien ik met mijn werk, ergens de tijd ga vinden, beter gezegd, de fut, willpower ga vinden om er te zitten. Ik wil het graag hebben hoor en daar eens terugtrekken als ik is alleen zou zijn thuis en daar filmpje zien, maar de laatste tijden qua drukte, kindje, is de mentale kracht ver te zoeken en is het al wegdraaien in de zetel..
--
Zijn er nog mensen hier die een mancave (of ladycave) hebben of aan het bouwen zijn?
Indien ja, misschien foto's posten? Tips geven?
Ik heb een mancave ja (nuja, een "home-cinema kamer"). Maar sinds de geboorte van onze dochter kan ik die jammer genoeg ook nog zelden gebruiken.

Tips:
1) zoek veel uit, er is énorm veel info te vinden
2) koop mijn oude projector en speakers :D
 
Akoestische panelen - pas op dat is via mijn werk. Dat zijn panelen (kan ik op printen) van 100x100cm met acoustic pro isolatie materiaal in en die worden tegen de muur bevestigd. Momenteel ook wat schilderen van mijn wagens tegen de muur hangen, en wat oudere scifi model schepen rondop geplaatst..
 
Zalig om zulke functies aan een huis te kunnen toevoegen, ik ben helemaal voor ook al staat het in contrast met de steeds kleinere oppervlakte die we doorgaans bewonen. Een huis moet tegenwoordig een master-bedroom met annex badkamer en walk-in closet hebben, een mancave, een home office, een wellness of sportkamer, een guest room, een buitenkeuken, ...

Hier heb ik mijn gitaren in de nachthal ondergebracht, de zwift installatie staat in de garage en de home cinema in de living... Oh, de obligate frigo met drank die staat in de keuken... Handig want vlakbij de pool die in de eetkamer staat... Stond moet ik zeggen want sinds mijn vriendin bij me is ingetrokken is die pool getransformeerd naar een ordinaire tafel.

Ik hoop de zolder ooit te kunnen transformeren tot waardige mancave al vrees ik dat het eerder een studio zal worden voor mijn dochter. Zal genoegen moeten nemen met haar kamer.
 
Het bouwen van de mancave kost trouwens helemaal niet zoveel (buiten de kostprijs van de ruimte zelf natuurlijk). Plafond was een paar 100€, tapijt ook zoiets. En gyproc + geluidsisolatie is ook zo duur niet. Enkel een akoestische deur kost wel wat extra.
Het materiaal dat je er in zet, ja daar kan je zo zot in gaan als je zelf wil natuurlijk (maar kan ook relatief goedkoop).
 
Mancave van mijn man is zijn kantoor.
Heeft die ook zelf ingericht, van muren en meubels tot vloerbekleding want meneer wou persé tapijt. Heeft er een flatscreen en pooltafel maar denk dat die tv nooit is aangeweest en pooltafel is om eens onnozel te doen als zijn vrienden er zijn of om papieren op te leggen. Soort van bureau. :unsure:
Ik mag er zelf niet binnen tenzij ik een afspraak maak met hem.:frown:
 
  • Leuk
Waarderingen: derp
Ik snap het concept van zo een afgelegen mancave niet goed. Wie wil er nu een pooltafel of homecinema in zijn kelder of op de zolder.
Toch veel gezelliger/toegankelijker om dat gewoon in uw living te zetten?
 
Ik snap het concept van zo een afgelegen mancave niet goed. Wie wil er nu een pooltafel of homecinema in zijn kelder of op de zolder.
Toch veel gezelliger/toegankelijker om dat gewoon in uw living te zetten?
Als je single bent is je hele huis of appartement een mancave. Maar iet of wat afzondering is toch wel vitaal voor een mancave, lijkt me.

Bij mij is een mancave een guerillagebeuren in bijvoorbeeld de living als mijn vrouw gaat slapen en ik de zetel en het kaske kan claimen.
 
Ik snap het concept van zo een afgelegen mancave niet goed. Wie wil er nu een pooltafel of homecinema in zijn kelder of op de zolder.
Toch veel gezelliger/toegankelijker om dat gewoon in uw living te zetten?
audio isolatie, geen wife-acceptance factor, totale vrijheid van inrichten etc.
een woonkamer is op zich ook saai, je kan zitten, je kan lezen en dat is het zo wat, ik heb er geen nodig als alleenstaande.

gezelligheid is overrated als je echt in de film, game of muziek zit.
ook niet echt de bedoeling om daar pinten in te gaan drinken met de mannen, eerder 'me-time' of afzondering zoals Avondland zegt.
 
Ik snap het concept van zo een afgelegen mancave niet goed. Wie wil er nu een pooltafel of homecinema in zijn kelder of op de zolder.
Toch veel gezelliger/toegankelijker om dat gewoon in uw living te zetten?
1) audio/beeldkwaliteit. Dat krijg je gewoon niet in een salon.
2) ik kijk daar films die mijn vrouw niks zeggen
 
Als je single bent is je hele huis of appartement een mancave. Maar iet of wat afzondering is toch wel vitaal voor een mancave, lijkt me.

Bij mij is een mancave een guerillagebeuren in bijvoorbeeld de living als mijn vrouw gaat slapen en ik de zetel en het kaske kan claimen.

Ergens snappen we mekaar dus wel hé :shy:

audio isolatie, geen wife-acceptance factor, totale vrijheid van inrichten etc.
een woonkamer is op zich ook saai, je kan zitten, je kan lezen en dat is het zo wat, ik heb er geen nodig als alleenstaande.

gezelligheid is overrated als je echt in de film, game of muziek zit.
ook niet echt de bedoeling om daar pinten in te gaan drinken met de mannen, eerder 'me-time' of afzondering zoals Avondland zegt.

Ja ik bekijk dat meer als plek om pinten te drinken met de mannen, en dan lijkt me dat veel leuker gewoon in de living waar ge alles vlakbij hebt tegenover kelder/zolder. Maar ik begrijp jullie insteek wel
 
Ergens snappen we mekaar dus wel hé :shy:



Ja ik bekijk dat meer als plek om pinten te drinken met de mannen, en dan lijkt me dat veel leuker gewoon in de living waar ge alles vlakbij hebt tegenover kelder/zolder. Maar ik begrijp jullie insteek wel
Er zijn in grote lijnen ook 2 soorten man caves.
Dit:

Vs dit:

Het eerste ziet er cool uit, maar in praktijk wordt dat niet gebruikt als je een gezin hebt (hoe vaak komen al uw kameraden samen pinten drinken bij u thuis?). Het 2e wordt wel gebruikt, maar meestal alleen (en zoveel zetels is dus vrij nutteloos en extreem duur).
 
Ik zou content zijn met een bureau waar ik men ding in kan doen en vooral af en toe eens de deur zou kunnen dicht doen.
 
Er zijn in grote lijnen ook 2 soorten man caves.
Dit:

Vs dit:

Het eerste ziet er cool uit, maar in praktijk wordt dat niet gebruikt als je een gezin hebt (hoe vaak komen al uw kameraden samen pinten drinken bij u thuis?). Het 2e wordt wel gebruikt, maar meestal alleen (en zoveel zetels is dus vrij nutteloos en extreem duur).
Ma allé die eerste :') Dat is het idee van een 12 jarige ofzo?


214331843_4211574122235740_4845845218948391449_n.jpg
 
Ma allé die eerste :') Dat is het idee van een 12 jarige ofzo?


214331843_4211574122235740_4845845218948391449_n.jpg
Zijn we diep vanbinnen niet allemaal 12-jarigen :D


Dat is heel leuk als alleenstaande met een groep alleenstaande vrienden en een berg geld. Maar van de mensen die ik ken die zo'n compleet ingerichte mancave hebben, is dat eigenlijk grotendeels te doen om de foto's online te kunnen delen. Zo zijn er heel veel die de home-cinema inrichten in echt cinemasfeer (incl popcornmachine etc) Dat kost u een pak meer, en als het licht uit gaat heb je er niks meer aan ...

Nu moet ik zeggen dat ik zelf een introvert ben, misschien zijn er wel mensen die effectief continu thuis poolen met hun vrienden...
 
Terug
Bovenaan