Mancave

Een mancave is een plaats waar een vrouw niks te zeggen zou moeten hebben. Ze moeit zich al genoeg met de rest van het huis. :unsure:
Bij mij is dat een plek waar mijn gamepc staat en een paar boekenrekken waar ook wat lego staat. Als ik thuiswerk zit ik daar ook. Ik doe ermee wat ik wil en daarmee uit.
Al vaak de opmerking gekregen dat zij zo absoluut niet zou kunnen werken. En dat ik moet opruimen enz enz. Wordt allemaal genegeerd, want het is mijn ruimte en zij moet daar niet in tussenkomen.
Niks te zeggen... tha! Good one :unsure:

Ik zit mijn vriendin al een jaar te vertellen dat ik mijn man cave (als ze af is) in "Zwift Oranje" ga schilderen (één muur niet de volledig kamer), als ik de woorden Zwift en Oranje nog maar in één zin durf te gebruiken krijgt ze al een crisis. Haar er op wijzen dat ze in die kamer niks te zoeken heeft blijkt ook niet te werken. :tongue:

Ik denk dan hieraan (zonder logo)
bfc00e4a555f38a5cee7068b786bd22ff5584ccb.jpeg


Zij denkt direct hieraan denk ik :smurf:
zwift-photo-cycling-01.jpg
 
Ik verschiet ervan hoe sommige hier wel hun vrouwke buiten sluiten uit die mancave. Ik kan het beter gewoon een recreatieruimte noemen waar we niet rekening met stijl moeten houden. Mijn vrouw komt hier ook (als de kleine een dutje doet en slecht weer buiten is) gewoon mee op xbox gamen of spelleke op de pc spelen. Ik vind het zelfs aangenaam als ze mee hier zit..
 
Mijn vriendin komt ook in de mancave/bureau maar ik heb wel 2 basisregels: Alles ligt waar het ligt en breek niks kapot.

Voornamelijk dat eerste zorgt voor veel privacy :')

Hier is die ruimte wel verhuurd aan de vennootschap dus is de situatie wel makkelijker te verdedigen.
 
Ik heb hier een ruimte van ongeveer 80m2 die zal ingericht worden als "mancave".
Momenteel is dit nog een grote lege ruimte. Dak wordt dit of volgend jaar vernieuwd (zijn nu nog asbesthoudende golfplaten, worden vervangen door geisoleerde dakplaten)
De muren worden ook nog aangepakt, wss isolatie + gyproc (is nu een enkele gemetste muur), vloer is nu een houten plankenvloer, halfrot en vol gaten. Dit wordt nog geisoleerd + OSB + simpele laminaat.
Ik twijfel ook nog wat ik kan doen om het geluid naar buiten toe te proberen beperken, ik wil m'n buren niet te veel lastig vallen natuurlijk.

Doel is om hierin volgende dingen een plaats te geven:
- Home cinema (beamer, deftige surround sound, enkele "zero gravity chairs")
- deftige muziekinstallatie (om oa m'n groeiende collectie vinyl af te spelen)
- Gaming-toestanden (Gaming PC, Playstation, ...) (evt racing seat)
- Biljart, snooker, kicker (alledrie zal niet lukken, hangt er vanaf wat ik relatief goedkoop op de kop kan tikken)
- Bar (niet overdreven, een kast om m'n (groeiende) whisky collectie in op te bergen, frigo, ...
- een "plank" waar m'n lege flessen drank opkomen (lege Whiskyflessen, flessen met nostalgische waarde, ... (hier in de buurt ook de optie om allerhande drankgerelateerde zaken tentoon te stellen of op te hangen)
- een soort "wall of fame" waar memorabilia aan overleden familieleden zal opgehangen worden (bvb boog van m'n grootvader, schilderijen, ...)


Ik heb 2 zonen en een dochter, dus deze ruimte zal allicht ook door hen gebruikt worden. Als ze zorgzaam genoeg zijn gaan ze die van mij wel mogen gebruiken om afgezonderd van ons enkele vrienden uit te nodigen. Dus het gaat niet echt een ruimte puur voor mij zijn, eerder een 2e grotere living die wat meer multimedia en ontspanningsgericht is.




Als het ooit zover kom dat ik eraan begin open ik hier sowieso een topic over..
 
Hoe ga je die biljart/snooker daar krijgen? Kan die vloer dat aan?

Verder leuk project :D
 
Ik heb hier een ruimte van ongeveer 80m2 die zal ingericht worden als "mancave".
Momenteel is dit nog een grote lege ruimte. Dak wordt dit of volgend jaar vernieuwd (zijn nu nog asbesthoudende golfplaten, worden vervangen door geisoleerde dakplaten)
De muren worden ook nog aangepakt, wss isolatie + gyproc (is nu een enkele gemetste muur), vloer is nu een houten plankenvloer, halfrot en vol gaten. Dit wordt nog geisoleerd + OSB + simpele laminaat.
Ik twijfel ook nog wat ik kan doen om het geluid naar buiten toe te proberen beperken, ik wil m'n buren niet te veel lastig vallen natuurlijk.

Doel is om hierin volgende dingen een plaats te geven:
- Home cinema (beamer, deftige surround sound, enkele "zero gravity chairs")
- deftige muziekinstallatie (om oa m'n groeiende collectie vinyl af te spelen)
- Gaming-toestanden (Gaming PC, Playstation, ...) (evt racing seat)
- Biljart, snooker, kicker (alledrie zal niet lukken, hangt er vanaf wat ik relatief goedkoop op de kop kan tikken)
- Bar (niet overdreven, een kast om m'n (groeiende) whisky collectie in op te bergen, frigo, ...
- een "plank" waar m'n lege flessen drank opkomen (lege Whiskyflessen, flessen met nostalgische waarde, ... (hier in de buurt ook de optie om allerhande drankgerelateerde zaken tentoon te stellen of op te hangen)
- een soort "wall of fame" waar memorabilia aan overleden familieleden zal opgehangen worden (bvb boog van m'n grootvader, schilderijen, ...)


Ik heb 2 zonen en een dochter, dus deze ruimte zal allicht ook door hen gebruikt worden. Als ze zorgzaam genoeg zijn gaan ze die van mij wel mogen gebruiken om afgezonderd van ons enkele vrienden uit te nodigen. Dus het gaat niet echt een ruimte puur voor mij zijn, eerder een 2e grotere living die wat meer multimedia en ontspanningsgericht is.




Als het ooit zover kom dat ik eraan begin open ik hier sowieso een topic over..
Geluidisolatie (vooral voor muziek en home cinema dan, gok ik). Kan je best nadien nog apart aanpakken. Dan kan je box-in-box werken en dat houdt veel tegen. Maar, dan moet uw home-cinema wel een afgesloten ruimte worden tov de rest. Dat is sowieso een goed plan, maar dan verlies je dat open gevoel wel.

Leuke plannen, nu er nog aan beginnen :D
 
Ik heb een Kamer van 3,6m op 3,6m die ik mijn BIB noem omdat daar 5-6 boekenkasten staan en mijn game pc. Het vrouwke heeft daarnaast een kamer van dezelfde grootte die haar naaikamer heet. (maar ze kan bijna op tv komen als hoarder)

Wel leuk omdat ik daar echt mijn spul heb staan, en er soms wel 10 lege colablikjes staan en daar moet niemand over zagen.
Gamen is daar wel tof, een leeszetel ga ik er niet zetten. dan staan het te vol. (zonovergoten living is aangenamer voor te lezen)

Mijn garageproject word wel mijn gebied. (de garage aan huis word enkel gebruikt voor fietsen/rommel)

Achteraan in de tuin moet dit jaar nog een garage komen van 7m op 12m Met sectionaalpoort van 3m op 2,8m Plafondhoogte word 3.2m

Die word echt netjes afgewerkt met grote ramen langs opzij voor lichtinval/houtkachel/compressor/tv/ijskast/gepolierde vloer/plafond in welfsels/goed isoleren. mss zelfs een wc apart. Alle gereedschap mooi aan wanden.
Ik ga die ruimte waarschijnlijk wel opdelen in 2 delen, zodat er geen troep staat, geen fiets/zwembadtroep of wat dan ook.
Carguy mancave, (geen smeerput, ik kan op het werk de autobrug ook gebruiken)

(ik zie dat volledig voor mij, in de garage op een zomeravond met de gepoetste 911 die staat te blinken, een random brommer/scooter van 20 jaar oud kopen, gewoon om hem open te gooien terwijl we ijskoude cola's/pintjes drinken. (nostalgie.)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Kamer van 3,5m op 3,5m die ik mijn BIB noem omdat daar 5-6 boekenkasten staan en mijn game pc. Het vrouwke heeft daarnaast een kamer van dezelfde grootte die haar naaikamer heet. (maar ze kan bijna op tv komen als hoarder)



Wel leuk omdat ik daar echt mijn spul heb staan, en er soms wel 10 lege colablikjes staan en daar moet niemand over zagen.
Gamen is daar wel tof, een leeszetel ga ik er niet zetten. dan staan het te vol.

Mijn garageproject word wel mijn gebied. (de garage aan huis word enkel gebruikt voor fietsen/rommel)

Achteraan in de tuin moet dit jaar nog een garage komen van 7m op 12m Met sectionaalpoort van 3m op 2,8m Plafondhoogte word 3.2m

Die word echt netjes afgewerkt met grote ramen langs opzij voor lichtinval/houtkachel/compressor/ijskast. Alle gereedschap mooi aan wanden.
Ik ga die ruimte waarschijnlijk wel opdelen in 2 delen, zodat er geen troep staat, geen fiets/zwembadtroep of wat dan ook.
Carguy mancave, (geen smeerput, ik kan op het werk de autobrug ook gebruiken)
Hier noemen wij dat gewoon slaapkamer hoor :D
 
Hoe ga je die biljart/snooker daar krijgen? Kan die vloer dat aan?

Verder leuk project :D
In de achtermuur zit een deuropening :D
de treinen betalen goed precies :p
Goedkoop gaat het inderdaad niet zijn, maar het is een meerjarenplan. De muziekinstallatie bvb zal wel iets tweedehands worden.
En ge kunt overal zover in gaan als je wil natuurlijk e.
Geluidisolatie (vooral voor muziek en home cinema dan, gok ik). Kan je best nadien nog apart aanpakken. Dan kan je box-in-box werken en dat houdt veel tegen. Maar, dan moet uw home-cinema wel een afgesloten ruimte worden tov de rest. Dat is sowieso een goed plan, maar dan verlies je dat open gevoel wel.

Leuke plannen, nu er nog aan beginnen :D
Afgesloten home cinema deel heb ik idd ook aan gedacht, ook gemakkelijker te verduisteren dan. Maar qua muziek wil ik natuurlijk wel in de volledige ruimte van kunnen genieten..
 
Momenteel in huidig huis een ikea zetel/slaapbank staan en dan een paar kastjes met games en console's. Grote nadeel is dat dit eigenlijk op de mezanine van de zolder is. Bureau staat beneden in de keuken (ook niet ideaal)

Ene dochter slaapt op zolder naast die mezanine, andere in de kamer beneden aan de trap. Bijkomend is de vloer geen beton maar houten balken met osb en krakend laminaat 🙄

Dus hier heb ik de afgelopen jaren eigenlijk amper gezeten. Deels doordat het minste dat ik daar doe eigenlijk al te veel lawaai maak als de kindjes slapen. En anderzijds na een werkdag en kindjes in bed is het gewoon zetel...

Binnen een dikke maand verhuizen naar nieuwbouw. Zolder met vaste trap + deur en betonnen gewelven. Plan is dus om die te gebruiken voor bureau (thuiswerk en game pc) en dan zetel, tv en consoles. Hopelijk valt dit mee qua lawaai in de slaapkamers eronder...

Ander stukje zal speelkamer worden voor de kindjes.
 
Ik heb ne mooie grote bureau, aangebouwd maar afgescheiden genoeg om het lawaai niet naar de living of slaapkamers te laten gaan.
De bovenverdiep is effectief bureau met 2-3 plaatsen om te werken, benedenverdiep is "meeting room" setup, gebruik ik effectief om te vergaderen, maar ook om te boardgamen. Beneden verdiep is ook ne wc, wat wel handig is.

Nog maar net verhuisd, maar van mij mag dat mancave gedoe allemaal "sec" blijven. Ik ga alleen nog zorgen voor:
  1. Frigo en wasbak in de kasten inbouwen
  2. 1-persoonszetel om in te chillen / muziek te luisteren
  3. Mijn audio-spul fatsoenlijk aansluiten
  4. Boardgame tafel laten maken

Allemaal special briel ophangen en sci fi models en comics en weet ik veel is zo... puberaal? Dat staat gewoon in mijn dichte kasten.
 
Allemaal special briel ophangen en sci fi models en comics en weet ik veel is zo... puberaal? Dat staat gewoon in mijn dichte kasten.
Ik ben daar ook al een heel groot stuk van afgestapt, deels omdat ik het ontgroeid ben, deels omdat de dochter er anders mee weg is en ik maar een gelimiteerd aantal plaatsen op hoogte heb :unsure:.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Terug
Bovenaan