Mancave

Toch fijn om een soort van mancave te hebben. Bij men ouders thuis is dat gezet om savonds met volk te zitten als men jongste zus thuis is bv. Tijdens corona ook veel tijd doorgebracht met paar vrienden.

In dit geval is dat een tuinhuis inclusief klein keukentje, stoppenbiljart, frigo met drank, dartsblok, paar elementen van men oma haar bruin cafe die tegen de muur hangen, tv met zetel, toilet, buitenterras verwarmd met bbq.
 
ikzelf zou ook best wel een mancave/garden office willen.
Maar een gamepctje, mijn astromateriaal en RC hobby zou het enigste zijn dat daar in komt. Ah mss nog een kacheltje voor de gezelligheid :p
 
Ik heb altijd gedroomd van een mancave te hebben en heb deze dan momenteel in de kelder. Wat staat hier vooral in? Beamer, playstation, flipperkast, dartsbord en mijn collectie duvel accesoires. Er is ruimte voor ongeveer 4-5 man om u ne keer goed te bezatten en onnozel te doen ;) Niet dat dit elke week is, maar toch plezant om ff naar toe te trekken als ge vooral (mannelijk) volk over de vloer hebt.

@OP, een vrouwelijke mancave heet meestal een Sheshed.
 
Ik ken er toch ook wel een paar die in de voorbije 2 jaar hun tuinhuis hebben omgebouwd tot mancave.
Meestal vrijgezellen die dan iedere week bij iemand anders afspraken
 
Een 2de tv snap ik nog wel, maar vermits audio/videokwaliteit me weinig zeggen zie ik niet echt welke meerwaarde zo'n ruimte heeft. Tenzij je echt 's avonds niet bij je gezin zit wordt dat toch maar amper gebruikt?
 
Het is inderdaad wel zo dat die mancave minder gebruikt wordt. Daarom dat ik ook geen grote kosten qua tv zou doen. Basic samsung crystal UHD en geen fancy OLED van 85 inch bv (even zot doen). Bedoeling is ook om meer een budget mancave te maken, zie mijn oudere surround installatie, beetje recup van mijn vader zijn plaatmaterialen enzovoort.

In mijn living hebben wij bv al beneden een B&O staan en alles erop en eraan, maar met mijn dochtertje en mijn vrouw die soms kaat en kamiel willen zien, trek ik mij terug naar de "cave" om wat papier werk te doen, daar de muziek te zetten en of filmpje op de achtergrond. Daar is dat best handig voor. Zelfde geldt ook bv als ik al wat later thuis kom, zie 22u na werk, vrouwke in bed al ligt, dan durf ik wel met glaske wijn daar naar toetrekken en daar even chillen met wat netflix.
 
Mijn vriendin heeft een "ladycave", dat betekent dan dat ze de zolder voor zichzelf heeft, daar staat dan haar bureau, haar naaimachine, snijtafel etc.

Ik heb zelf ook een aparte bureau. Dat "cave" gedoe hoeft niet maar aparte ruimtes zijn wel nice 😁
 
Ik heb gewoon m'n bureau: game pc, boekenkast, comfy zetel, meer heb ik ni nodig.
Ook de plek waar ik m'n Lego kwijt kan en die ik zonder compromissen mag decoreren :)
 
Een mancave is een plaats waar een vrouw niks te zeggen zou moeten hebben. Ze moeit zich al genoeg met de rest van het huis. :unsure:
Bij mij is dat een plek waar mijn gamepc staat en een paar boekenrekken waar ook wat lego staat. Als ik thuiswerk zit ik daar ook. Ik doe ermee wat ik wil en daarmee uit.
Al vaak de opmerking gekregen dat zij zo absoluut niet zou kunnen werken. En dat ik moet opruimen enz enz. Wordt allemaal genegeerd, want het is mijn ruimte en zij moet daar niet in tussenkomen.
 
Niemand die zijn garage als mancave ziet?
Dat is volledig mijn domein. Mooie zelfgemaakte werkbank, goede radio, wat prullaria tegen de muur voor de gezelligheid.
Op mijn gemakske wat onderhoud doen en prutsen aan mtb, koersfiets, motor en andere dingen. Muziekske op ondertussen.
Ben er zeker niet elke dag bezig maar kan er wel van genieten als ik daar bezig ben.
Zeker als ik dan denk dat ik die garage daar zelf gezet heb en naar eigen zin heb ingericht geeft dat een goed gevoel.

Edit : en daar heeft mijn vrouw inderdaad niets te zeggen 😜 @shellshock
 
Niemand die zijn garage als mancave ziet?
Dat is volledig mijn domein. Mooie zelfgemaakte werkbank, goede radio, wat prullaria tegen de muur voor de gezelligheid.
Op mijn gemakske wat onderhoud doen en prutsen aan mtb, koersfiets, motor en andere dingen. Muziekske op ondertussen.
Ben er zeker niet elke dag bezig maar kan er wel van genieten als ik daar bezig ben.
Zeker als ik dan denk dat ik die garage daar zelf gezet heb en naar eigen zin heb ingericht geeft dat een goed gevoel.
Onze garage is een apart gebouw, maar op termijn kan dat wel een interessant project worden al is dat vooral in de zomer. De garage heeft een L-vorm met een overkapping die net iets te klein is om een volwaardige carport te zijn, maar wel voldoende ruimte heeft om daar een loungeset te zetten en mijn BBQ (zo staat die uit de wind, wat beter is voor low & slow). Momenteel ligt er nog veel brandhout in de garage, maar ik ben toch van plan op termijn over te stappen naar compacte houtbriketten.
 
wij zijn momenteel nog aan het bouwen, maar daar wordt ook een deel van de kelder voorzien als "man-cave".

Hier komt bureau voor mijn pc en toekomstige racestoel te staan. Een apart klein salon met tv en ook de fitness.

Omdat ik niet graag de infrarood cabine in de badkamer heb, heb ik de toestemming gegeven aan mijn vriendin om deze mee in de "man-cave" te zetten. Maar ze mag nergens op zagen dan. :D

In de vorige woonst hebben we toch ondervonden dat het lastig is, als mijn vriendin thuis werkt (wat buiten corona 50% is en nu met corona al 2 jaar voltijds), dat ik ook mee aan de bureau zit. Gamen is al volledig uit te bozen en als ik eens wat muziek wil horen is dat storend. Dus bij de nieuwe woonst zal in de bureau enkel mijn laptop en een extra scherm komen. Want daar komt wel een groot bureau om met 2 aan te kunnen zitten.

Een apart salon is ook wel tof. Want soms willen we beide iets anders zien (zoals ik bv F1 en haar interesseert dat niet) en dan is dat wel tof dat ik ergens apart kan zitten zonder dat ik met iemand rekening moet houden. Heb ook kameraden die dat volgen dus die kunnen binnenkort bij mij komen zien.

Qua looks: ga ik de betonnen wanden bloot laten en enkel de betonnen stenen mee laten bezetten. De vloer is gepolierd beton met vloerverwarming in. Ben enkel nog aan het twijfelen om de welfsels (plafond) mee te laten bezetten of zo te laten.

Heb dan nog een ruimte naast de "man-cave", deze zou ik graag met termijn willen omvormen naar een home-cinema.
 
Niemand die zijn garage als mancave ziet?
Dat is volledig mijn domein. Mooie zelfgemaakte werkbank, goede radio, wat prullaria tegen de muur voor de gezelligheid.
Op mijn gemakske wat onderhoud doen en prutsen aan mtb, koersfiets, motor en andere dingen. Muziekske op ondertussen.
Ben er zeker niet elke dag bezig maar kan er wel van genieten als ik daar bezig ben.
Zeker als ik dan denk dat ik die garage daar zelf gezet heb en naar eigen zin heb ingericht geeft dat een goed gevoel.

Edit : en daar heeft mijn vrouw inderdaad niets te zeggen 😜 @shellshock
Mja als ik het zo bekijk zijn zowel de tuin, het rommelkot waar ik ook gerief heb staan om te trainen, en mijn bureau voor thuiswerk mijn drie mancaves natuurlijk. Dat zijn sowieso "ruimtes" waar ik veelal alleen zit en mijn zin kan doen.

Maar 's avonds zit ik (nu toch nog) gewoon liever bij mijn vrouw in de woonkamer.
 
wij zijn momenteel nog aan het bouwen, maar daar wordt ook een deel van de kelder voorzien als "man-cave".

Hier komt bureau voor mijn pc en toekomstige racestoel te staan. Een apart klein salon met tv en ook de fitness.

Omdat ik niet graag de infrarood cabine in de badkamer heb, heb ik de toestemming gegeven aan mijn vriendin om deze mee in de "man-cave" te zetten. Maar ze mag nergens op zagen dan. :D

In de vorige woonst hebben we toch ondervonden dat het lastig is, als mijn vriendin thuis werkt (wat buiten corona 50% is en nu met corona al 2 jaar voltijds), dat ik ook mee aan de bureau zit. Gamen is al volledig uit te bozen en als ik eens wat muziek wil horen is dat storend. Dus bij de nieuwe woonst zal in de bureau enkel mijn laptop en een extra scherm komen. Want daar komt wel een groot bureau om met 2 aan te kunnen zitten.

Een apart salon is ook wel tof. Want soms willen we beide iets anders zien (zoals ik bv F1 en haar interesseert dat niet) en dan is dat wel tof dat ik ergens apart kan zitten zonder dat ik met iemand rekening moet houden. Heb ook kameraden die dat volgen dus die kunnen binnenkort bij mij komen zien.

Qua looks: ga ik de betonnen wanden bloot laten en enkel de betonnen stenen mee laten bezetten. De vloer is gepolierd beton met vloerverwarming in. Ben enkel nog aan het twijfelen om de welfsels (plafond) mee te laten bezetten of zo te laten.

Heb dan nog een ruimte naast de "man-cave", deze zou ik graag met termijn willen omvormen naar een home-cinema.
Zo volledig beton geeft wel een vrij irritante akoestiek (als je zonder headset wil gamen bvb). Het is op te lossen met een hele hoop absorptiepanelen, maar echt mooi is dat niet. Hoe hoog is uw kelder? Want een "makkelijke" manier om dat op te lossen (en uw leidingen te verstoppen, gok ik), is een systeemplafond.
 
Een mancave is een plaats waar een vrouw niks te zeggen zou moeten hebben. Ze moeit zich al genoeg met de rest van het huis. :unsure:
Bij mij is dat een plek waar mijn gamepc staat en een paar boekenrekken waar ook wat lego staat. Als ik thuiswerk zit ik daar ook. Ik doe ermee wat ik wil en daarmee uit.
Al vaak de opmerking gekregen dat zij zo absoluut niet zou kunnen werken. En dat ik moet opruimen enz enz. Wordt allemaal genegeerd, want het is mijn ruimte en zij moet daar niet in tussenkomen.
Vroeger noemde met dat een cafe.
 
Lijkt me vooral interessant als hobbykamer als je bezig bent met muziek, modelbouw, elektronica, VR gaming, ...
Zo een mancave met pooltafel, arcadekasten, bar etc lijkt me eerder iets om eens mee uit te pakken bij vrienden en op sociale media, maar hoeveel tijd ga je daar effectief doorbrengen? Mijn vriendin zou trouwens liever hebben dat ik op café ga in plaats van hier binnen ergens op een kamertje te zitten pintelieren en lawaai te maken met mijn maten, en ik denk al zeker hadden er hier kinderen geweest die moeten slapen.
 
Zo volledig beton geeft wel een vrij irritante akoestiek (als je zonder headset wil gamen bvb). Het is op te lossen met een hele hoop absorptiepanelen, maar echt mooi is dat niet. Hoe hoog is uw kelder? Want een "makkelijke" manier om dat op te lossen (en uw leidingen te verstoppen, gok ik), is een systeemplafond.
Ja daar heb ik ook wat schrik voor. Ik hoop met al het materiaal dat erin komt en de matten van de fitness er al wat geabsorbeerd kan worden.
Qua gamen en achter de pc zitten, zit ik meestal wel met een headset. Het zal vooral voor de tv (daar komt geen surround systeem) en muziek tijdens het sporten zijn. Maar dat wou ik dan afzien.

De leidingen kan ik op andere plaatsen verstoppen, waardoor je eigenlijk niks gaat zien. Enkel in betonnen wanden kan ik niet in slijpen, voor de rest gaat alles in de stenen (dat nadien word geplamuurd) en bovenop de welfsels. Dus systeemplafond voor de leidingen heb ik niet nodig, dan zal het enkel voor geluid zijn.

Binnenruimte is 2,5m hoog.
 
Ja daar heb ik ook wat schrik voor. Ik hoop met al het materiaal dat erin komt en de matten van de fitness er al wat geabsorbeerd kan worden.
Qua gamen en achter de pc zitten, zit ik meestal wel met een headset. Het zal vooral voor de tv (daar komt geen surround systeem) en muziek tijdens het sporten zijn. Maar dat wou ik dan afzien.

De leidingen kan ik op andere plaatsen verstoppen, waardoor je eigenlijk niks gaat zien. Enkel in betonnen wanden kan ik niet in slijpen, voor de rest gaat alles in de stenen (dat nadien word geplamuurd) en bovenop de welfsels. Dus systeemplafond voor de leidingen heb ik niet nodig, dan zal het enkel voor geluid zijn.

Binnenruimte is 2,5m hoog.
een oplossing zou volgende kunnen zijn. Deze passen we vaak toe in gebouwen waar de beton naakt moet zijn om thermische redenen.
Geeft wel goede resultaten.
https://www.easy-noisecontrol.nl/product/easyceiling-baffle-akoestische-baffle/
 
Mijn vriendin heeft een "ladycave", dat betekent dan dat ze de zolder voor zichzelf heeft, daar staat dan haar bureau, haar naaimachine, snijtafel etc.

Ik heb zelf ook een aparte bureau. Dat "cave" gedoe hoeft niet maar aparte ruimtes zijn wel nice 😁
Mijn vriendin is een naaimachine, heeft vervolgens een ladycave en gebruikt graag de bureau.

Sorry kon het niet laten :) we zijn toch allemaal 12 niet
 
Terug
Bovenaan