PBR Streetgang
Well-known member
Ik geloof dat dat de Malcolm zijn dochter is, al weet ik nu niet meer hoe ik dat weet.Het heeft even geduurd voor ik hier iets kwam typen over dit album maar dat was in dit geval een goed teken. Uiteindelijk bleek dit een album te zijn waar ik gewoon niet zoveel over te zeggen of typen had, ik wou er gewoon naar luisteren. En dat heb ik de laatste tijd vaak gedaan. Ik vond dit een heel erg mooi, warm album. Ik houd van alle vormen van jazz maar luister ook iets meer naar de meer gejaagde varianten, deze rustigere jazz ken ik wat minder goed en nu heb ik zin om gelijkaardige albums te gaan opzoeken. Had ook gezien dankzij @CerumenCrevice dat Malcolm Jiyane Tree-O (MJ3O?) net ook een nieuw album uitgebracht heeft, ga ik zeker ook eens checken.
Het persoonlijke verhaal erbij vond ik ook leuk maar voor mij klinkt de muziek een beetje los van Zuid-Afrika. Er zitten wel wat Afrikaanse elementen in de percussie maar die hoor ik ook regelmatig in de klassieke Amerikaanse jazz. Eigenlijk komt het genre in artiesten als MJ3O een beetje full circle misschien, toont het aan dat jazz een universele muziektaal is. Ook een heel mooie hoes trouwens!
Zijn nieuwe album vind ik ook echt goed. Al zat er een nummer tussen dat ik bij de eerste luisterbeurt heel wat minder vond, terwijl UMDALI helemaal perfect is voor mij. Ga er sowieso binnenkort nog eens naar luisteren, wie weet stoort het me dan niet meer.