Malaise bij Club Brugge

Dr. Sheldon Cooper

Well-known member
Na het succes van het 'Malaise bij Anderlecht'-topic, verdienen we ondertussen ook wel een topic denk ik?
Aangezien de algemene voetbalthreads meestal uitmonden in Club Brugge discussies.


Zou blijkbaar toch niet zo vlot lopen met Schreuder. Imo als ze voor hem gaan, contract tot het einde van het seizoen om zich te bewijzen.
 
Na het succes van het 'Malaise bij Anderlecht'-topic, verdienen we ondertussen ook wel een topic denk ik?
Aangezien de algemene voetbalthreads meestal uitmonden in Club Brugge discussies.


Zou blijkbaar toch niet zo vlot lopen met Schreuder. Imo als ze voor hem gaan, contract tot het einde van het seizoen om zich te bewijzen.
Schreuder vind ik op zich niet slecht, ondanks zijn mindere passage bij Ajax. Bij Club toonde hij wel een zekere daadkracht die nu nodig is. Als bestuur zouden ze hem beter een contract geven tot eind dit seizoen, dat sowieso met een jaar wordt verlengd als ze PO1 halen en elke positie dat ze hoger eindigen dan 4e, een extra contractjaar.
In de zomer kan hij dan grote kuis houden (Mechele, Mata, Boyata, Nielsen, Vanaken, Sowah, Buchanan, etc..) in de kern.
 
Heb nooit gesnapt waarom Hoefkens is moeten vertrekken.
Omdat er geen enkele indicatie was dat Hoefkens beterschap ging kunnen brengen. Maar de grote fout daar was in de eerste plaats zijn aanstelling. Ik vind dat nog altijd een volstrekt onbegrijpelijke beslissing. Hoe je het in je hoofd haalt als de op papier de grootste club van het land om iemand trainer te maken wiens CV zich beperkte tot 2 jaar assistent-trainer bij de jeugdploeg ... Da's alsof je iemand met 2 jaar ervaring als assistent-manager van de lokale schoenenwinkel in Jabbeke plots bombardeert tot CEO van Torfs. Wetende dat op dat moment Club, ondanks de nieuwe titel, een zeer moeilijk seizoen heeft gedraaid.
 
Omdat er geen enkele indicatie was dat Hoefkens beterschap ging kunnen brengen. Maar de grote fout daar was in de eerste plaats zijn aanstelling. Ik vind dat nog altijd een volstrekt onbegrijpelijke beslissing. Hoe je het in je hoofd haalt als de op papier de grootste club van het land om iemand trainer te maken wiens CV zich beperkte tot 2 jaar assistent-trainer bij de jeugdploeg ... Da's alsof je iemand met 2 jaar ervaring als assistent-manager van de lokale schoenenwinkel in Jabbeke plots bombardeert tot CEO van Torfs. Wetende dat op dat moment Club, ondanks de nieuwe titel, een zeer moeilijk seizoen heeft gedraaid.
Vond ik ook. Beetje té cocky van ons bestuur dat het niet kon mis gaan? Coaches die ze echt wilden die niet beschikbaar waren/wouden komen? De fundamenten en het kader van de werking binnen de club waren zogezegd sterk genoeg om alles op te vangen maar uiteindelijk blijf je met mensen werken.
 
Na het succes van het 'Malaise bij Anderlecht'-topic, verdienen we ondertussen ook wel een topic denk ik?
Aangezien de algemene voetbalthreads meestal uitmonden in Club Brugge discussies.


Zou blijkbaar toch niet zo vlot lopen met Schreuder. Imo als ze voor hem gaan, contract tot het einde van het seizoen om zich te bewijzen.
goh, als je al zoveel miljoenen aan "slechte" spelers hebt weggepist zoals 9 mil voor Sowah en 16 mil voor Chuk, dan mag een paar miljoen voor Schroeder toch geen issue zijn? kom hé zeg.

Eens gezien wat inkomsten ze de laatste jaren uit CL + transfers hebben gehaald... da's meer dan een spaarvarken hé, eerder een spaareverzwijn :crazy:
 
goh, als je al zoveel miljoenen aan "slechte" spelers hebt weggepist zoals 9 mil voor Sowah en 16 mil voor Chuk, dan mag een paar miljoen voor Schroeder toch geen issue zijn? kom hé zeg. Eens gezien wat inkomsten ze de laatste jaren uit CL + transfers hebben gehaald... da's meer dan een spaarvarken hé, eerder een spaareverzwijn :crazy:
Mja, het kan ook snel terug de andere kant opgaan met die gedachte. Kijk naar Anderlecht.
Dat stadion dat we willen bouwen is ook niet gratis. Waarom het risico nemen ook?

Schreuder zit imo ook niet in een positie om veel te eisen. Laat dan Rik De Mil maar verder doen tot de zomer en zoek ondertussen een coach om dan permanent over te nemen. Ons seizoen is toch al om zeep.
 
't is precies alsof de Carl de goals zelf moest maken. niks nieuws onder de zon, kan bij elk FCB gebeuren, dat heeft den Trapp dat al jaren geleden opgemerkt: "Spielen wie eine Flasche leer. Hat gespielt Mehmet, hat gespielt Basler oder hat gespielt Trappatoni?"


je répos mon fromage.
 
Mja, het kan ook snel terug de andere kant opgaan met die gedachte. Kijk naar Anderlecht.
Dat stadion dat we willen bouwen is ook niet gratis. Waarom het risico nemen ook?

Schreuder zit imo ook niet in een positie om veel te eisen. Laat dan Rik De Mil maar verder doen tot de zomer en zoek ondertussen een coach om dan permanent over te nemen. Ons seizoen is toch al om zeep.
Moet toch eens glimlachen als ik die vergelijking met Anderlecht lees -> wij zitten echt op een immens pak geld momenteel door al die jaren CL achter elkaar, die mislukte transfers van Sowah/Chuk worden vermoedelijk alweer ruim gecompenseerd door een Lang/Skov Olsen...

Dus zomaar in slecht financieel vaarwater komen zie ik echt niet gebeuren met Mannaert/Verhaege, mislukte transfers heeft elke club, maar verder heb ik ze nog maar weinig domme dingen zien doen financieel. Sportief daarentegen hadden ze Vanaken altijd zijn transfer moeten gunnen ipv zijn contract nog maar eens open te breken.
 
Hopelijk denken ze niet dat Schreuder dé verlosser gaat zijn, want kan wel eens lelijk tegenvallen. Begrijp ook niet dat ze bij hem uitkomen... Denk dat ze gelijk welke trainer mogen halen, er zijn een aantal spelers die kwalitatief niet goed genoeg zijn en een aantal spelers die er gewoon geen zin in hebben precies.

Wel respect voor Lang, die blijft maar werken en werken maar loopt telkens met zijn kop tegen de muur omdat de rest van de ploeg niet mee wilt.
 
Moet toch eens glimlachen als ik die vergelijking met Anderlecht lees -> wij zitten echt op een immens pak geld momenteel door al die jaren CL achter elkaar, die mislukte transfers van Sowah/Chuk worden vermoedelijk alweer ruim gecompenseerd door een Lang/Skov Olsen...

Dus zomaar in slecht financieel vaarwater komen zie ik echt niet gebeuren met Mannaert/Verhaege, mislukte transfers heeft elke club, maar verder heb ik ze nog maar weinig domme dingen zien doen financieel. Sportief daarentegen hadden ze Vanaken altijd zijn transfer moeten gunnen ipv zijn contract nog maar eens open te breken.
Ik moet is lachen met ne spits van 17 milj die gene zak bijeenshot … voor die 17 miljoen haalde toch wel iets anders imo .
Nog eenmaal van die transfers en uw pak geld vliegt de deur uit
 
Zonder CL (quasi zeker) en zonder grote uitgaande transfers (kan ook wel eens het geval zijn met de huidige vorm van de spelers, op Lang na) zal er wellicht wel veel minder budget zijn dan voor dit seizoen het geval was. Ook de aantrekkingskracht van de CL is weg. Ze gaan de kern moeten hervormen, maar dit zal veel gerichter moeten en ze gaan volgens mij niet weer met geld smijten. Misschien eens niet tevergeefs mikken op moeilijk haalbare targets (Daramy, Hojlund, Berge) om dan op de slotdag veel te veel te betalen voor Sowah/Yaremchuk. Moeilijke afweging natuurlijk.
 
De financiële situatie bij Club is voor geen seconde te vergelijken met die van RSCA 🙄.
 
De financiële situatie bij Club is momenteel voor geen seconde te vergelijken met die van RSCA 🙄.
FTFY

Dat kan snel veranderen. Natuurlijk kan je mits beter beslissingen/meer geluk volgende periode de trein al terug op de rails zetten maar ik zou nu precies toch niet denken dat het nooit kapot kan.
 
Ik moet is lachen met ne spits van 17 milj die gene zak bijeenshot … voor die 17 miljoen haalde toch wel iets anders imo .
Nog eenmaal van die transfers en uw pak geld vliegt de deur uit
Voetbal is geen wetenschap 17 miljoen voor chuk is teveel, en wetende dat hij mentaal het moeilijk heeft met die oorlog en bij gent miste die ook kansen bij de vleet.
Ik geef hem nog niet op mss andere trainer en volledige voorbereiding voor volgend seizoen. In het verleden ook spelers die pas na 1 jaar hun draai vonden Ceh, Verheyen, Lange, Balaban... tis natuurlijk wel al even geleden :)
 
Omdat er geen enkele indicatie was dat Hoefkens beterschap ging kunnen brengen. Maar de grote fout daar was in de eerste plaats zijn aanstelling. Ik vind dat nog altijd een volstrekt onbegrijpelijke beslissing. Hoe je het in je hoofd haalt als de op papier de grootste club van het land om iemand trainer te maken wiens CV zich beperkte tot 2 jaar assistent-trainer bij de jeugdploeg ... Da's alsof je iemand met 2 jaar ervaring als assistent-manager van de lokale schoenenwinkel in Jabbeke plots bombardeert tot CEO van Torfs. Wetende dat op dat moment Club, ondanks de nieuwe titel, een zeer moeilijk seizoen heeft gedraaid.
Ik ben het hier echt niet mee eens eigenlijk.

Er zijn talloze voorbeelden van coaches die direct hoofdtrainer zijn geworden bij een topploeg en het goed hebben gedaan. Uiteraard weet je op voorhand niet of het een succes wordt of niet, maar om nu te stellen dat het absoluut een onbegrijpelijke beslissing is... Neen. Hoefkens is sinds de zomer van '18 aan de slag gegaan bij Club Brugge, dus die kent perfect de interne werking van de club. Hij heeft ook nog eens 4 seizoenen voor de club gespeeld als speler. Waarom het dan onbegrijpelijk is dat ze hem hebben aangesteld is mij toch een raadsel eerlijk gezegd.

Ik heb veel liever dat het bestuur een onervaren trainer aanstelt met kennis van de Belgische competitie en de club dan iemand zoals Parker die 0,0 feeling heeft met het Belgische voetbal noch Club Brugge zelf.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan