Malaise bij Club Brugge

Het bestuur gaf duidelijk geen carte blanche aan Parker want bepaalde spelers werden niet geroteerd en mochten blijven prutsen.

Dat ze het nu maar bewijzen dat alle vorige coaches mislukkingen waren.
 
Ik ben het hier echt niet mee eens eigenlijk.

Er zijn talloze voorbeelden van coaches die direct hoofdtrainer zijn geworden bij een topploeg en het goed hebben gedaan. Uiteraard weet je op voorhand niet of het een succes wordt of niet, maar om nu te stellen dat het absoluut een onbegrijpelijke beslissing is... Neen. Hoefkens is sinds de zomer van '18 aan de slag gegaan bij Club Brugge, dus die kent perfect de interne werking van de club. Hij heeft ook nog eens 4 seizoenen voor de club gespeeld als speler. Waarom het dan onbegrijpelijk is dat ze hem hebben aangesteld is mij toch een raadsel eerlijk gezegd.

Ik heb veel liever dat het bestuur een onervaren trainer aanstelt met kennis van de Belgische competitie en de club dan iemand zoals Parker die 0,0 feeling heeft met het Belgische voetbal noch Club Brugge zelf.
Geef mij die voorbeelden eens? Zo veel succesvolle trainers bij topclubs die zelfs geen jaartje ervaring als assistent bij een eerste ploeg of hoofdtrainer bij een jeugdploeg kunnen voorleggen zullen er toch niet zijn.

Het is niet omdat je de interne werking van de club kent, of dat je een paar jaar voor de club gespeeld hebt, dat je het hebt om meteen een goeie coach te zijn. Het grootste deel van zijn tijd bij Brugge was hij 'talent coach'. Tja.
 
Laatst bewerkt:
Parker (42) werd vorig jaar op 31 december aangekondigd als nieuwe hoofdcoach van Club Brugge. De Engelse ex-international was eerder aan de slag bij Fulham en Bournemouth en kwam bij Club Carl Hoefkens vervangen. In 12 wedstrijden kon de Brit slechts 2 keer winnen.

Beetje koud als afscheidsbericht :laugh: Een bedankje of veel succes kon er niet vanaf.
 
Ik wil hier toch ook nog eens aankaarten dat ik het niet bepaald fair vind dat spelers die deze zomer,pas gekomen zijn nu al worden afgeserveerd. Exponent daarvan natuurlijk Yaremchuk, maar Onyedika en Jutgla sjotten de laatste weken ook geen deuk meer in een pakje boter. Als dat gelijk Sowah al 3 jaar aan een stuk is, fine, maar ge gaat mij niet vertellen dat een trainer die weet waar ie mee bezig is geen 15 goals per seizoen uit Yaremchuk krijgt...
 
Ik ben het hier echt niet mee eens eigenlijk.

Er zijn talloze voorbeelden van coaches die direct hoofdtrainer zijn geworden bij een topploeg en het goed hebben gedaan. Uiteraard weet je op voorhand niet of het een succes wordt of niet, maar om nu te stellen dat het absoluut een onbegrijpelijke beslissing is... Neen. Hoefkens is sinds de zomer van '18 aan de slag gegaan bij Club Brugge, dus die kent perfect de interne werking van de club. Hij heeft ook nog eens 4 seizoenen voor de club gespeeld als speler. Waarom het dan onbegrijpelijk is dat ze hem hebben aangesteld is mij toch een raadsel eerlijk gezegd.

Ik heb veel liever dat het bestuur een onervaren trainer aanstelt met kennis van de Belgische competitie en de club dan iemand zoals Parker die 0,0 feeling heeft met het Belgische voetbal noch Club Brugge zelf.
Daarom vonden 90 % van de RSCA supporters , Kompany de ideale trainer
-Tonnen Krediet van de Supporters
- Stijgende lijn in een club die finacieel geen toppers kon gaan halen ( in Burnley Carte Blanche = resultaat)
- Kind vant huis , Paarser en meer Brussels gade ze niet vinden
- gevoetbald in een topclub en met misschien een van de beste trainers gewerkt
Alleen heeft hij geen tijd gekregen ....
 
Eigenlijk moet het bestuur zelf ontslag nemen wegens wanbeheer, maar ja ..
Of Hoefkens nu de goeie keuze was of niet, als ze Parker al na 2 maand (moeten) ontslaan, dan is Hoefkens ontslaan een nutteloos tijdsverdrijf geweest.
 
Boloni bij Gent al vergeten, zeker?
Please god no, wat een miscast was dat.
Maar bijna elke Gent supporter was ervan overtuigd dat Boloni december niet zou halen.
De rest is geschiedenis :)

Maar even serieus, een duo baan Lang/Vanaken zou wel eens vonken kunnen geven :D
 
Omdat het voetbal op geen reet trok en we amper tot geen kansen afdwongen?
Buiten een paar heel knappe matchen in de CL was het toch ook echt zwak over de hele lijn.
Slechter dan Parker zou hij nu waarschijnlijk ook niet gedaan hebben maar da's een andere discussie.
Ter info, ben RSCA supporter dus volg Brugge niet super hard :) .
Alleen leek het mij wel dat Brugge voor zijn vertrek een stuk minder slecht in het nieuws kwam

En kijk naar RSCA, wij hadden ook een betere (Kompany) die vertrokken is.
Als de kern zwak is kan een coach dat ook niet veranderen. Je kan van een ezel geen racepaard maken.
 
Please. Na ocharme één kutseizoen terwijl we net zoveel mooie achter de rug hebben?
Als ik 20 jaar heel goed presteer op het werk maar ik presteer plots een jaartje niet goed meer, mag ik dan ook blijven bij mijn werkgever?
I did not think so ..

Maar ja, ik ben geen bestuurslid met veel invloed en geld ;)

Trainers zijn in het voetbal trouwens, zo'n beetje wat wij als werknemer zijn --> Snel vervangbaar :D
 
Als ik 20 jaar heel goed presteer op het werk maar ik presteer plots een jaartje niet goed meer, mag ik dan ook blijven bij mijn werkgever?
I did not think so ..

Maar ja, ik ben geen bestuurslid met veel invloed en geld ;)

Trainers zijn in het voetbal trouwens, zo'n beetje wat wij als werknemer zijn --> Snel vervangbaar :D
Als je eigenhandig uw werkgever naar de top geloodst en rijk gemaakt hebt, hoop ik van wel.
 
Als ik 20 jaar heel goed presteer op het werk maar ik presteer plots een jaartje niet goed meer, mag ik dan ook blijven bij mijn werkgever?
I did not think so ..

Maar ja, ik ben geen bestuurslid met veel invloed en geld ;)

Trainers zijn in het voetbal trouwens, zo'n beetje wat wij als werknemer zijn --> Snel vervangbaar :D
Jij bent dan ook geen CEO neem ik aan. Ik veronderstel dat een CEO niet meteen wordt afgezet door de Raad van Bestuur na een minder jaar.
 
Jij bent dan ook geen CEO neem ik aan. Ik veronderstel dat een CEO niet meteen wordt afgezet door de Raad van Bestuur na een minder jaar.
Vandaar mijn 'maar ja' hé (tot 2x toe, allé ja nu 3x lol). Ik denk dat we het hierbij kunnen laten.
 
Geef mij die voorbeelden eens? Zo veel succesvolle trainers bij topclubs die zelfs geen jaartje ervaring als assistent bij een eerste ploeg of hoofdtrainer bij een jeugdploeg kunnen voorleggen zullen er toch niet zijn.

Het is niet omdat je de interne werking van de club kent, of dat je een paar jaar voor de club gespeeld hebt, dat je het hebt om meteen een goeie coach te zijn. Het grootste deel van zijn tijd bij Brugge was hij 'talent coach'. Tja.
Guardiola en Zidane uiteraard, maar ook namen als Frank De Boer, Philipp Cocu, Van Gaal, Cruijjf, Capello, ... Zelfs Kompany deed het verre van slecht bij Anderlecht imo.

Soit, sommigen hadden inderdaad al wat meer ervaring met jeugdteams, maar als het bestuur tevreden was van zijn werking waarom zou je de gok dan niet nemen... Je moet ook kijken naar de mogelijke alternatieven uiteraard en dan is het toch echt niet onlogisch om iemand intern te promoveren. Ik vind zo'n keuze alleszins logischer dan iemand als Scott Parker aanstellen out of the blue.
 
Guardiola had al een jaar als trainer van Barca B achter de rug, Zidane 2 jaar als trainer van RM Castilie. De Boer was jeugdtrainer bij U19 bij Ajax en assistent bij Nederland, Cocu was 3 jaar assistent geweest bij PSV, Van Gaal 2 jaar assistent bij Ajax, Cruijff is bijna 40 jaar geleden, Capello was 3 of 4 jaar assistent bij Milan,...

Dus allemaal al ervaring als assistent bij hoofdploeg of als hoofdtrainer bij een jeugdploeg/2de ploeg.
 
Guardiola en Zidane uiteraard, maar ook namen als Frank De Boer, Philipp Cocu, Van Gaal, Cruijjf, Capello, ... Zelfs Kompany deed het verre van slecht bij Anderlecht imo.

Soit, sommigen hadden inderdaad al wat meer ervaring met jeugdteams, maar als het bestuur tevreden was van zijn werking waarom zou je de gok dan niet nemen... Je moet ook kijken naar de mogelijke alternatieven uiteraard en dan is het toch echt niet onlogisch om iemand intern te promoveren. Ik vind zo'n keuze alleszins logischer dan iemand als Scott Parker aanstellen out of the blue.
Ja, niets te uiteraarden dus hé.

Guardiola: 1 jaar hoofdcoach van Barcelona B, promotie afgedwongen
Zidane: 1 jaar assistent bij Real Madrid onder Ancelotti, 2 jaar hoofdcoach van Real Madrid Castilla
De Boer: 4 jaar coach van de jeugdploeg van Ajax, 2 jaar assistent bij de nationale ploeg
Coccu: 4 jaar jeugdtrainer en assistent-trainer van PSV, en 2 jaar assistent bij de nationale ploeg
Van Gaal: 2 jaar assistent bij AZ, 3 jaar jeugdtrainer en assistent-trainer van Ajax
Cruijff: de eerste van je lijstje die effectief zonder enige ervaring meteen hoofdcoach (enfin, eerst technisch directeur) geworden is, maar net van een iets ander kaliber als speler geweest dan Hoefkens
Capello: 4 jaar jeugdtrainer van AC Milan
Kompany: de tweede die zonder enige ervaring hoofdcoach is geworden, maar opnieuw toch net van een iets ander kaliber als speler dan Hoefkens

Hoefkens zijn CV was 1 jaar assistent-jeugdtrainer, en 3 jaar talent coach. Van je lijstje had iedereen buiten Cruijff en Kompany dus al minstens bij een B-ploeg of een jeugdploeg 1 of meerdere jaren ervaring als hoofdtrainer, en vaak ook nog ervaring als assistent-trainer bij een A-ploeg of nationale ploeg er bij. En quasi iedereen uit je lijst had als speler toch ook nét iets meer bereikt dan Hoefkens. De enige twee die je oplijst met nog minder ervaring als Hoefkens, hadden als speler meer talent en spelinzicht in hun kleine teen dan Hoefkens in heel zijn lijf.

Neen sorry, ik snap niet dat je als Club Brugge op qua prestige en centen een hoogtepunt iemand met zo weinig ervaring als trainer maakt. Zeker wanneer je met je kern op een kantelpunt zit. En ja, Hoefkens heeft een paar jaar voor Club gespeeld. Maar dat was als speler toch bezwaarlijk een icoon voor de club zoals een Kompany voor Anderlecht (of een Cruijff voor Ajax).

Het is niet onlogisch om iemand intern te promoveren, maar meestal zijn dat dan wel - zoals uw lijstje aantoont - effectief de trainers van uw jeugdploeg, uw B-ploeg of de assistent van uw hoofdploeg die doorschuiven. Niet de talent manager die een aantal jaar voor die functie ook eens een jaartje meegedraaid heeft als assistent bij de jeugdploeg.
 
Ik zie een andere trainer het tij niet keren. Deze ploeg mist kwaliteit en drive. Dit Club is al lang geen machine meer. Het voetbal trekt al sinds het einde van Clement op geen hol. Als het en met Clement, en met Schreuder, en met Hoefkens, en met Parker niet lukt. Misschien moet men dan toch eens naar de spelers beginnen kijken? Ik blijf erbij, dat jaar dat ze kampioen werden met Schreuder heeft veel verdoezeld. In de play offs hebben ze een paar keer hoeresjanse gehad en lelijke matchen gewonnen puur op geluk.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan