Malaise bij Club Brugge

Of tegen volgend seizoen Vrancken losweken bij Genk? Die heeft bij Lommel ook snel de deur dichtgedaan toen hij naar KV Mechelen kon. Lijkt me wel een trainer die bij Club past.
 
Altijd sympathie gehad voor Club als West-Vlaming en opgegroeid tussen club supporters. Uiteindelijk toch gekozen om het voetbal te gaan bekijken in de stad waar ik woonde, Kortrijk.

Dus ik zal typen met een licht gekleurde bril maar daarom niet minder kritisch. Club heeft echt wel een kwaliteitsvolle kern als je die spelers individueel bekijkt op basis wat ze al hebben gepresteerd: Mignolet, Skov vorig seizoen, Buchanan op WK, Nielsen bij Union, Mata voor zijn blessures, Vanaken voor zijn wens om naar het buitenland te gaan, Rits die belangrijk was voor zijn blessure, Yaremchuck die al getoond heeft dat hij echt wel zijn goals maakt indien hij vertrouwen krijgt, Jutgla in het begin van het seizoen, Onyedika en Sylla die ijzersterk warenin groepsfase van CL en Lang zijn kwaliteiten kennen we ook allemaal. Maar 'no sweat no glory' en een tactisch plan zijn gewoon weg niet te bespeuren dit seizoen. Er komt maar geen drive in die ploeg bij die spelers.

Het bestuur heeft een grote fout gemaakt met per se de ploeg te behouden en te laten draaien rond Vanaken. Want als Vanaken niet draait draait de ploeg niet. Vanaken is geen bijter of voortrekker op het veld. Tegenstanders weten als ze Vanaken uit de match houden dat het grootste werk al gedaan is, en Hans laat zijn hoofd hangen. Maar het probleem ligt ook bij de transfers. Mata moest al langer 1 op 1 vervangen zijn en niet laten depanneren met een Buchanan op die positie. Odoi is ook te licht, goed genoeg om de laatste 15 min in te brengen op verschillende posities.

Iedereen riep om versterking in de verdediging, die is uitgebleven. Met Mechele, Sylla en Hendry zal je het niet halen..

Last but not least.. het publiek. Ik kan geregeld gaan kijken naar club de laatste 5 jaar. Als het niet draait zijn ze stil of beginnen ze te mekkeren op de scheids, tegenstander en eigen spelers. Geen wonder dat de thuisreputatie naar de kl*ten is. Support the team. Jullie zijn verwend geweest de laatste jaren maar een speler van 16 mil zelfs geen eerlijke kans geven.. Paniek zaaien als bepaalde spelers de bal krijgen. Dan liever een degradatiestrijd in het KVK vak :)

Geef Club een trainer zoals Storck die de kleedkamer opkuist: wie wil mee in het verhaal en wie wil er de kantjes van aflopen of zit met het hoofd ergens anders? En dan terug basissysteem en de ploeg laten voetballen. Gerichte transfers en hopen dat die renderen zoals dat nu bij een Union, Antwerp en een Gent wel lijkt te gebeuren.

PS. ik geloof niet dat Yaremchuck al bij voorbaat verloren geld is en die volgend jaar niet kan renderen.
 
Kdenk dat ie gewoon wil zeggen Meijer rijtje hoger én iemand creatief naast Vanaken.
Nu, ik zou eigenlijk nu ook niet echt volledig grote kuis houden. Zo'n Yaremchuck moet je echt niet weg doen nu, die moet je echt nog een kans geven (begin) volgende seizoen, anders is dat echt compleet weggegooid geld. Idem voor Buchanan.

Ik zou eerder gaan voor:
  • Sowah weg
  • Lang zal wel gewoon weg zijn wrs nu deze keer.
  • Boyata weg
  • Hendry, Mechele, Sylla, geen idee wat daar mee te doen. Ik volg het wel dat we daar meer in moeten investeren, en toch twijfel ik omdat ik nog altijd vind dat het probleem daar niet per se ligt, wel eerder op het middenveld dat totaal niet draait waardoor de verdediging in balbezit en -verlies gigantisch onder druk komt te staan telkens.
  • Mata heeft ook zijn beste tijd gehad helaas :(
En wat moet er bij komen of moeten we naar kijken:
  • Een echte doublure voor Vanaken
  • Het trio Nielsen, Rits, Onyedika zie ik echt wel nog goed komen, die kunnen alvast strijden voor 2 centrale plaatsen
  • Skov komt hopelijk nog terug, die is echt wel een meerwaarde
  • Nusa ... ik vrees nog ietske te min om echt basis te spelen
  • Dus wrs nog een echte vervanger voor Lang nodig
Zoiets? :p
Veel werk alleszins deze zomer.
Meijer idd niet als winger maar je moet er iets mee doen want hij is te duur/te goed om op de bank te zetten maar De Cuyper weg doen of op de bank zetten is ook crazy.

Dat Mechele nog krediet krijgt vind ik echt onbegrijpelijk. Hoe vaak die zijn man laat lopen, verkeerd staat, naast de bal trapt, zich laat uitkappen, strafschoppen veroorzaakt... Ik zou eerlijk waar eens cijfermateriaal willen zien van hoeveel goals die al op zijn kap heeft. Hendry is iets beter maar doet bovenstaande imo ook allemaal te vaak. Sylla is nog jong en met iemand ervaren naast zich en goede coaching zie ik dat nog wel goed komen. Een Kossounou gaat het wel niet worden denk ik. Mata is idd passé en had al vervangen moeten worden.

Nielsen, Rits, Onyedika zie ik ook wel nog goedkomen als Rits zich kan verzoenen met de status van doublure. Skov is potentieel een van de beste spelers van België dus in een ploeg die draait zal die zich wel weer uitleven. Nusa nog veel te groen imo.

Ik vraag me wel af of Sabbe, Spileers, Audoor, Sandra of Vermant volgend seizoen iets kunnen betekenen voor de ploeg.
 
Het kan ook wel zijn dat met het uitrangeren van Vormer en zijn vertrek er ook iets is ‘gebroken’ in de spelersgroep. De vrouwen van Vormer, Rits, Vanaken en Mignolet komen net als hun mannen bijzonder goed overeen met elkaar.
 
Kunnen we Leko niet terughalen, het voetbal onder was toch heel goed als ik me herinner. Of hadden zij die buiten gebonjoured vanwege zijn link met propere handen?
 
Kunnen we Leko niet terughalen, het voetbal onder was toch heel goed als ik me herinner. Of hadden zij die buiten gebonjoured vanwege zijn link met propere handen?
Ik vrees het. Maar ook Mannaert en Verhaeghe zijn niet vrij van zonde, dus waarom niet. Ik was wel fan van Leko's voetbalstijl.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan