Malaise bij Anderlecht

Heel benieuwd naar dit seizoen. Achter de schermen lijkt er alvast veel gerommel en weinig harmonie, en zelfs met goede resultaten begint de druk op Riemer meer en meer toe te nemen. Eens de punten niet meer gepakt worden met dit voetbal zal de boel ontploffen, benieuwd of Riemer zijn konijnenpoot zal blijven werken.

Vraag is wat het alternatief is indien Riemer ontslagen is. Je gaat eerst een ontslagvergoeding moeten betalen en dan holderdebolder een coach moeten aanstellen. En die gaat met dezelfde kern aan de slag moeten gaan.

Heel benieuwd naar dit seizoen. Achter de schermen lijkt er alvast veel gerommel en weinig harmonie, en zelfs met goede resultaten begint de druk op Riemer meer en meer toe te nemen. Eens de punten niet meer gepakt worden met dit voetbal zal de boel ontploffen, benieuwd of Riemer zijn konijnenpoot zal blijven werken.
Veel gaat afhangen van blessures lijkt me -> als iedereen fit is heb je toch echt wel een ploeg die bovenaan kan meedoen met Vertonghen, Dendoncker, Hazard, Dolberg en misschien Dreyer die zijn vorm van vorig jaar terugvindt?

Als Dreyer blijft sukkelen, Hazard/Vertonghen niet altijd kunnen spelen etc dan ziet het er natuurlijk direct anders uit. Denk dat dat momenteel het grootste verschil met ons is, onze bank is een pak ruimer om blessures of spelers uit vorm op te vangen.

Maar overduidelijk dat er iets aan de gang is want die miljoenen van Debast moeten toch wel ergens zijn hé?

Vraag is wat het alternatief is indien Riemer ontslagen is. Je gaat eerst een ontslagvergoeding moeten betalen en dan holderdebolder een coach moeten aanstellen. En die gaat met dezelfde kern aan de slag moeten gaan.
Maar deze kern is helemaal niet aangepast aan het voetbal dat Riemer speelt imo, zie maar hoe men Dolberg mismeestert. Over deze kern is imo niet echt heel veel nagedacht.
Ik zie Hjulmand nog wel komen. Maar goed, lijken mij maar details, als het rommelt bovenaan, kan je nooit bouwen aan iets stabiel.
Kern is imo ook zeker top 3 qua potentieel. Maar we hebben nu ook niet de trainer die per se het maximum uit deze kern weet te halen, want bij die goeie resultaten toch echt veel teveel meeval.

Laatst bewerkt:
Veel gaat afhangen van blessures lijkt me -> als iedereen fit is heb je toch echt wel een ploeg die bovenaan kan meedoen met Vertonghen, Dendoncker, Hazard, Dolberg en misschien Dreyer die zijn vorm van vorig jaar terugvindt?

Als Dreyer blijft sukkelen, Hazard/Vertonghen niet altijd kunnen spelen etc dan ziet het er natuurlijk direct anders uit. Denk dat dat momenteel het grootste verschil met ons is, onze bank is een pak ruimer om blessures of spelers uit vorm op te vangen.

Maar overduidelijk dat er iets aan de gang is want die miljoenen van Debast moeten toch wel ergens zijn hé?
Coucke heeft het nu verduidelijkt. Er was wel geld beschikbaar. Maar de juiste spelers zijn niet gevonden en ze wilden niet zomaar geld geven aan andere. Naast top prioriteit gegrepen. Zal Eriksen zijn en nadien geen alternatief meer. Coucke zelf heeft me ook bevestigd dat hij de club niet gaat verkopen

Ook gelezen dat Fredberg eerst zijn aankopen van vorig seizoen die hij er per se bij wou als missing link, en waar hij extra budget voor wou, die vervolgens flopten, moest weten te verkopen, om extra budget te krijgen. Wat op zich wel een goeie aanpak is.

Nu ook zwart op wit hoe Vandenhaute Karetsas kwijtspeelde.

Mooi rapport Wouter, Kompany, Kindermans en Karetsas op u eentje buitengewerkt.

Benieuwd of Riemer vanavond overleeft, denk dat er nog nauwelijks supporters achter hem staan. De druk wordt echt te groot als we vanavond verliezen.

Laatst bewerkt:

Niet alleen Karetsas, hoor. Ook een Jelle Driessen is nu terug bij ons en die wordt ook zeer hoog ingeschat.
En dan heb ik het enkel over Genk. Er zullen er zo nog wel zijn....

Niet alleen Karetsas, hoor. Ook een Jelle Driessen is nu terug bij ons en die wordt ook zeer hoog ingeschat.
En dan heb ik het enkel over Genk. Er zullen er zo nog wel zijn....
Ja, Driessen heel mooie speler. Gaan jullie allemaal nog veel plezier aan beleven. Engwanda de enige topper die nog overblijft bij ons van die generatie.

Hebben nu een volledige generatie wel kunnen behouden, met vooral centen en beloftes, die men hopelijk kan waarmaken.
Want Hemmersman blijkbaar ook wat Fredberg trekken qua praatjesmakerij.

Laatst bewerkt:

Benieuwd of Riemer vanavond overleeft, denk dat er nog nauwelijks supporters achter hem staan. De druk wordt echt te groot als we vanavond verliezen.
Hoe dan concreet?

Zelfs bij 0-5 zit Riemer daar nog. Ik heb mij er al lang bij neergelegd dat we niet meer dan een middenmoter zullen zijn en blijven de volgende jaren. Alles wat er gebeurd en gebeurd is, valt niet op te lossen op 1 jaar. Als het zelf al ooit opgelost geraakt.

Karetsas zou met het huidige beleid en voetbal ook niet gelukkig geweest zijn in Anderlecht hoor. Die speelde nu nog gewoon bij de futures.

Zelfs bij 0-5 zit Riemer daar nog.
0-2 was zelfs genoeg. ;)

Goed, zolang Fredberg en Vandenhaute er nog zitten maakt het op zich niet zo heel veel uit natuurlijk. Maar Riemer had nog 0 draagvlak zowel intern als extern. Dus ontslag was gewoon onvermijdbaar.

Benieuwd wie de opvolger wordt, en wie dat zal beslissen, Fredberg of Wouter. Je blijft natuurlijk met een zeer onevenwichtige kern zitten.

Niet verwacht dat hij ging mogen afbollen nu.
Moet men bij Anderlecht dan nu de Rieme(r)n wat aanspannen? Sorry kon het niet laten.

Soit benieuwd wie er in de plaats komt. Al blijf je toch met het feit zitten dat de kern mss gewoon niet echt geweldig is.

Soit benieuwd wie er in de plaats komt. Al blijf je toch met het feit zitten dat de kern mss gewoon niet echt geweldig is.
Die kern heeft toch een goeie mix van maturiteit en jong voetballend vermogen. Met deze kern moet je geen kampioen spelen maar beter voetbal op de mat brengen daarentegen...

Terug
Bovenaan