Makelaars - Het noodzakelijke kwaad?

Hmmm, puur juridisch niet evident want je zit met vrijheid van handel. Bovendien gaat men wel achterpoortjes vinden (denk maar aan de scoutingcontracten van Dejan).
 
De excessen moeten er uiteraard uit, maar ik zie de voordelen wel van een makelaar.

Voetballers als KDB kunnen zonder werken omdat ze de prijszetting begrijpen en de juiste mensen kort kunnen inhuren om kwantitatief te onderbouwen wat zijn waarde kan zijn voor een club.

Voor een startende of middelmatige voetballer is dat zo goed als onmogelijk en is de kans gewoon veel groter dan een club je uitmelkt. Zie gewoon de lonen van de voetballers uit Afrika. Die spelen hier vaak voor een appel en een ei.
 
ik zie makelaars meer als fixers / tussenpersonen met de juiste connecties, terwijl een voetballer, zeker een jonge speler zich beter juridisch goed laat begeleiden, alhoewel ik de indruk heb dat het eerder omgekeerd is.

Alleszins, blijf ik het wat utopisch vinden dat je bepaalde zaken aan banden kan leggen want in elke stiel vind je gangsters.
 
Terug
Bovenaan