Hier hebben ze dat gewoon gezegd tijdens de rondleiding hoor. Op zich is die ene koek ook absoluut geen probleem qua suikergehalte (een halve tros druiven in de voormiddag gaat meer suiker bevatten).In de voormiddag moeten ze fruit mee hebben, in de namiddag een koek. Maar de koek mag geen chocolade bevatten.
Ik vond dat best ok. Onlangs hoorde ik dat de regel 'geen chocolade' er enkel en alleen maar is omdat de peuters/kleuters niet helemaal vol zouden hangen en de juf anders teveel opkuiswerk heeft.
Ik dacht oprecht dat het voor de gezondheid was.
Wat ik ook wel vreemd vind, is dat bij onze school de "lunchpauze" (dus de tijd in de refter) maar 20 minuten is. Je kan toch moeilijk verwachten dat peuters op 20 minuten deftig gegeten hebben?
Schooluren trouwens:
Voormiddag: 08.35 u. tot 12.10 u.
Namiddag: 13.15 u. to 15.10 u.
Woensdag enkel van 08.35 u. tot 12.10 u.
’s Morgens kunnen de kinderen gebracht worden vanaf 8.15 u. en ’s middags vanaf 13.00 u.
Naschools opvang tot 15.30 u
Dus 8.15u - 15.30u. Zelfs al werk je naast de school, kan je uw kinderen dus niet wegbrengen en komen halen met een 40u week.
Bij mezelf 30 jaar geleden, stopte de lessen al een half uur later, en was de school 3 kwartier vroeger open. Geen idee tot hoe laat de naschoolse opvang nog was, maar het zal wel zeker tot 16u geweest zijn. En dan hadden we Maandag nog langer les ook. Geen idee waar al die uren naartoe zijn gegaan hoor.

.

Hij krijgt elke dag een flesje water (soms met gesuikerde smaak, vaker normaal water) en een brooddoos mee, in die brooddoos zitten 2 boterhammen, of wat pannekoeken of zelfgebakken wafels. Dat is de ochtend snack. Lunch wordt aangeboden door de school, voor zij die dan nog op school zijn, want hier hebben ze maar school van 08h tot 11h30, ELKE dag.