Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

• Ja, en mijn partner gaat uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 98 38,4%
  • Ja, maar mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 72 28,2%
  • Nee, en mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 51 20,0%
  • Nee, maar mijn partner gaat toch uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 2 0,8%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou mogen

Stemmen: 31 12,2%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou niet mogen

Stemmen: 1 0,4%

• Totaal aantal stemmers
    255
^^
Je impliceert hier toch gewoon dat je nooit aan je gevoelens toegeeft? Jij bent uiteraard de uitzondering op de regel die dat nooit doet?
Ik hoop niet dat ik een uitzondering ben. Ik ben zelfs redelijk zeker van niet.
Maar daar zeg ik niet dat ik "100% de baas ben over mijn gevoelens", hè. Wel dat die gevoelens er dan misschien wel kunnen komen, maar ik ben getrouwd. Dus er zal verder niks mee gebeuren. En als dat nodig is in de situatie, zal ik daarmee moeten over praten met mijn vrouw. Dat is tot nu toe nog niet nodig geweest, maar dat sluit ik zeker niet uit. Want je bent niet de baas over je gevoelens.

Maar dat wil niet zeggen dat ik daarom daarnaar moét handelen, hè. Dat heb ik nog net wel in de hand.

^^

Je impliceert hier toch gewoon dat je nooit aan je gevoelens toegeeft? Jij bent uiteraard de uitzondering op de regel die dat nooit doet?
Dat is een van de pot gerukte interpretatie. Als ik hetzelfde doe met hetgeen jij zegt (namelijk dat mannen enkel denken met hun lul) dan kan het dus zomaar dat jij een mooie vrouw ziet en die dan zomaar gaat verkrachten?

Ik hoop niet dat ik een uitzondering ben. Ik ben zelfs redelijk zeker van niet.
Maar daar zeg ik niet dat ik "100% de baas ben over mijn gevoelens", hè. Wel dat die gevoelens er dan misschien wel kunnen komen, maar ik ben getrouwd. Dus er zal verder niks mee gebeuren. En als dat nodig is in de situatie, zal ik daarmee moeten over praten met mijn vrouw. Dat is tot nu toe nog niet nodig geweest, maar dat sluit ik zeker niet uit. Want je bent niet de baas over je gevoelens.

Maar dat wil niet zeggen dat ik daarom daarnaar moét handelen, hè. Dat heb ik nog net wel in de hand.
En hoe ben je dan ooit in de eerste plaats aan die vrouw geraakt? Of ben je uitgehuwelijkt of zo?

En hoe ben je dan ooit in de eerste plaats aan die vrouw geraakt? Of ben je uitgehuwelijkt of zo?
Toen was ik niet getrouwd, en heb ik beslist om wel iets met die gevoelens te doen?
Ik snap niet goed waar het probleem zit, precies... Die gevoelens had ik toen ook niet in de hand, maar gelukkig heb ik me kunnen bedwingen om haar te verkrachten, dus mijn daden wel nog.

Dat is een van de pot gerukte interpretatie. Als ik hetzelfde doe met hetgeen jij zegt (namelijk dat mannen enkel denken met hun lul) dan kan het dus zomaar dat jij een mooie vrouw ziet en die dan zomaar gaat verkrachten?
Ola, ik heb het over toegeven aan verliefdheidsgevoelens die je overvallen en jij sleurt er direct verkrachting bij?

Toen was ik niet getrouwd, en heb ik beslist om wel iets met die gevoelens te doen?
Ik snap niet goed waar het probleem zit, precies... Die gevoelens had ik toen ook niet in de hand, maar gelukkig heb ik me kunnen bedwingen om haar te verkrachten, dus mijn daden wel nog.
Het ging hier toch over vreemdgaan (wat volgens mij nog altijd met toestemming is). Je moet me nu geen verkrachting in de mond gaan leggen hoor.

Het ging hier toch over vreemdgaan (wat volgens mij nog altijd met toestemming is). Je moet me nu geen verkrachting in de mond gaan leggen hoor.
En nu de rest van de post nog, en niet dat ene woordje.

"Toen ik iets met mijn vrouw begon, was ik niet getrouwd, en heb ik beslist om wel iets met die gevoelens te doen.
Ik snap niet goed waar het probleem zit, precies... Die gevoelens had ik toen ook niet in de hand, maar mijn daden wel nog."

Ik vertrouw haar dan ook niet in die zin dat ik geloof dat ze nooit verliefd kan worden, omdat ze dat beloofd heeft. Ik vertrouw haar in die zin dat ze nooit daarnaar zal handelen achter mijn rug, omdat ze dat beloofd heeft. En ik weet van mezelf dat dat bij mij ook zo is.

Een risico-analyse is ook om ongemakkelijke momenten te voorkomen. Het is niet fijn als er plots een andere man/vrouw achter uw partner begint te lopen.
Ook naar de buitenwereld is dat toch bizar: eej ik heb uw madam met Marcel op diner gezien, dat is al de tweede keer deze maand. Bovendien gevoelens kunnen toch gemakkelijker ontstaan in bepaalde contexten, dat is toch wetenschappelijk bewezen? Waarom ga je daten op een rustige of gezellige plek en niet op een bedrijfsbezoek in de lokale metaalfabriek?
Dat de 'buitenwereld' mijn vriendin met Marcel of weet ik veel wie ziet eten kan me nu 's geen ene flikker schelen. Ik zou immers al weten wie Marcel is en waarom die met mijn vriendin op restaurant zat. Wat de mensen ervan denken klinkt als iets dat mijn bomma zou gezegd hebben.

En als er iemand duidelijk gevoelens begint te krijgen voor mijn vriendin dan zijn er twee opties he.

1) Het is wederzijds en dan geef je het of een plaats of het betekent een relatiecrisis waarvan de afloop nog niet duidelijk is.
2) Het is niet wederzijds en wordt respectvol afgeblokt door de partner.

Of die gevoelens nu ontstaan zijn bij The Jane of bij Arcelor Mittal doet dan toch niet ter zake :)

Nog wat interessante resultaten. Over gaan eten met een andere man of vrouw staat er wel niks in het onderzoek :)
Eating out krijgt zo wel een hele andere context met dit topic in gedachten natuurlijk.

Dat de 'buitenwereld' mijn vriendin met Marcel of weet ik veel wie ziet eten kan me nu 's geen ene flikker schelen. Ik zou immers al weten wie Marcel is en waarom die met mijn vriendin op restaurant zat. Wat de mensen ervan denken klinkt als iets dat mijn bomma zou gezegd hebben.

En als er iemand duidelijk gevoelens begint te krijgen voor mijn vriendin dan zijn er twee opties he.

1) Het is wederzijds en dan geef je het of een plaats of het betekent een relatiecrisis waarvan de afloop nog niet duidelijk is.
2) Het is niet wederzijds en wordt respectvol afgeblokt door de partner.

Of die gevoelens nu ontstaan zijn bij The Jane of bij Arcelor Mittal doet dan toch niet ter zake :)
Wat mensen denken kan eigen levens beginnen leiden en na verloop van tijd serieuze druk op uw relatie zetten. Je zou verschieten wat roddels kunnen doen. Nu ja misschien speelt dat niet echt in bijvoorbeeld een stadscontext. Goed dat je daar niet aan toegeeft, maar voor velen is dat wel een probleem.

Je kan toch ook al die zever en dat drama vermijden? Stel nu dat die vriend van haar stiekem jou onderuit gaat halen voor hij zijn gevoelens kenbaar maakt? Gemene zaken gaat zeggen, jouw slechte kanten uitvergroten,... . Dat gebeurt hé! Sommige partners zijn nu eenmaal naïef daarin, heb je misschien een mooie relatie die naar de zak gaat omdat er iemand zich weet in te wringen.

Statistisch gezien zullen die vaker ontstaan bij The Jane dan bij Arcelor Mittal ;-) . Er is een reden dat we allerlei zaken doen als we afspreken met een (potentiële) partner. Gaande van de kleur kleren die we dragen, de intentie van het licht, ... . Dat zijn zaken die gevoelens kunnen opwekken of verhevigen.

Je kan toch ook al die zever en dat drama vermijden? Stel nu dat die vriend van haar stiekem jou onderuit gaat halen voor hij zijn gevoelens kenbaar maakt? Gemene zaken gaat zeggen, jouw slechte kanten uitvergroten,... . Dat gebeurt hé! Sommige partners zijn nu eenmaal naïef daarin, heb je misschien een mooie relatie die naar de zak gaat omdat er iemand zich weet in te wringen.
Dat kan altijd maar het blijven veronderstellingen. Dus als mijn vriendin met een andere man wilt gaan eten ga ik die veronderstellingen niet maken want de kans dat zoiets gebeurt is toch klein. Bovendien geloof ik niet dat die moet proberen om gemene zaken over mij te zeggen om dan te hopen dat er nog een blowjob, relatie of interesse van zal komen. :)

Nee het is niet omdat iemand kan proberen om zich tussen ons te wringen dat we daarom maar ineens alle aparte activiteiten moeten vermijden.

Dat kan altijd maar het blijven veronderstellingen. Dus als mijn vriendin met een andere man wilt gaan eten ga ik die veronderstellingen niet maken want de kans dat zoiets gebeurt is toch klein. Bovendien geloof ik niet dat die moet proberen om gemene zaken over mij te zeggen om dan te hopen dat er nog een blowjob, relatie of interesse van zal komen. :)

Nee het is niet omdat iemand kan proberen om zich tussen ons te wringen dat we daarom maar ineens alle aparte activiteiten moeten vermijden.
Als dat eenmaal in de drie maand is waarschijnlijk niet. Als die elke week met elkaar uit eten gaat zullen zo een zaken naar boven komen, dan spreek je echt over diepe vriendschappen. Je zegt altijd, 'dat overkomt mij niet' en 'niet in mijn relatie', maar er zijn veel relaties die daar toch wel door getroffen worden.

Ik vind trouwens dat er ook snel gegaan wordt over de frequentie. Ik zou het helemaal niet leuk vinden moest een partner elke week een hele avond weg zijn bij één op één dinertjes in plaats van die tijd met mij te spenderen.... .

Laatst bewerkt:
Als dat eenmaal in de drie maand is waarschijnlijk niet. Als die elke week met elkaar uit eten gaat zullen zo een zaken naar boven komen, dan spreek je echt over diepe vriendschappen. Je zegt altijd, dat overkomt mij niet en niet in mijn relatie... maar er zijn veel relaties die daar toch wel door getroffen worden.

Ik vind trouwens dat er ook snel gegaan wordt over de frequentie. Ik zou het helemaal niet leuk vinden moest een partner elke week een hele avond weg zijn bij één op één dinertjes in plaats van die tijd met mij te spenderen.... .
Héél de insteek was ook (voor mij dan toch) 1x om de zoveel maand met een goeie vriend/vriendin, maar voor bepaalde mensen is dat al gelijk aan een slechte relatie of de dwaaste reactie of em all: "kans op cheaten stijgt!"

Héél de insteek was ook (voor mij dan toch) 1x om de zoveel maand met een goeie vriend/vriendin, maar voor bepaalde mensen is dat al gelijk aan een slechte relatie of de dwaaste reactie of em all: "kans op cheaten stijgt!"
Ik vergelijk het met dronken achter het stuur kruipen.

Ik denk niet dat je het zou appreciëren als je vriend iedere week ladderzat thuis aankomt aangereden. Het risico dat die zichzelf of een onschuldige omstaander doodrijdt is zeer groot en voor veel partners zou zo'n gedrag ook een breekpunt voor hun relatie zijn.

Moest je vriend nu 1x op de 3/4 maanden eens aangeschoten thuiskomen, je zou daar op het moment zelf over kunnen grommelen maar ook niet meer dan dat. Die kan dat nog zijn hele leven doen zonder dat die waarschijnlijk ooit in de problemen geraakt, want het is maar sporadisch en dus verwaarloosbaar risico. Perfect tolereerbaar.
Maar je kan ook weer niet zeggen dat zijn kansen op een ongeval op die 3 avonden per jaar EXACT hetzelfde zouden zijn als hij water gedronken had.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vergelijk het met dronken achter het stuur kruipen.

Ik denk niet dat je het zou appreciëren als je vriend iedere week ladderzat thuis aankomt aangereden. Het risico dat die zichzelf of een onschuldige omstaander doodrijdt is zeer groot en voor veel partners zou zo'n gedrag ook een breekpunt voor hun relatie zijn.
Wat. Gij moet toch serieus een troll zijn? Dees kan legit ni 😂 Dit heeft echt niets meer te maken met een eigen mening want ondertussen zit ge echt de grootste bullshit analogien te gebruiken die werkelijk op helemaal niks slaan en niks maar dan ook N I K S te maken heeft met het onderwerp van de thread.
Schatteke, het interesseert mij nemeer... Ik ga direct me ne maat iets eten terwijl de vriend thuis is. Wa een fucking kut relatie heb ik seg!
Fuck me, nu stijgt de kans wel dat ik gevoelens kan krijgen voor een maat me wie ik al jaar en dag bevriend ben. Better end that friendship ASAP.

Prettig weekend :love2::love2::love2:

Als dat eenmaal in de drie maand is waarschijnlijk niet. Als die elke week met elkaar uit eten gaat zullen zo een zaken naar boven komen, dan spreek je echt over diepe vriendschappen. Je zegt altijd, 'dat overkomt mij niet' en 'niet in mijn relatie', maar er zijn veel relaties die daar toch wel door getroffen worden.

Uiteraard speelt de frequentie mee, zonder dat ik daar een arbitrair getal op kan plakken genre om de maand is ok en om de week is teveel...

Terug
Bovenaan