Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

• Ja, en mijn partner gaat uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 98 38,4%
  • Ja, maar mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 72 28,2%
  • Nee, en mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 51 20,0%
  • Nee, maar mijn partner gaat toch uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 2 0,8%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou mogen

Stemmen: 31 12,2%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou niet mogen

Stemmen: 1 0,4%

• Totaal aantal stemmers
    255
Maar iedereen dat het hier normaal vind dat partners geregeld 1-1 gaan uit eten met iemand van het ander geslacht puur voor de vriendschap: deden uw ouders dan dan ook ja? Was mama soms niet thuis omdat ze op café/restaurant was met Jef? Was de babysit er soms omdat papa iets was gaan eten met zijn goei vriendin Chantal?

Aleja, voor mij klinkt dat al absurd dus misschien is het ook iets wat meekomt uit uw opvoeding/thuissituatie? Apropos mijn ouders zijn bijna 50j getrouwd dus zo toxisch was dat niet. Niet dat ze elkaar dat verboden maar dat gebeurde gewoon niet. Wel veel afgesproken samen met ander koppels maar nooit zoiets 1-1 “voor de fun”.
Mja wij waren inderdaad niet van de hogere klasse die op restaurant ging :p

Waarom er zelfs verschillen gemaakt worden tussen geslachten bij platonische vriendschappen…
Jezus, je leest hier soms wat.

Dus omdat je partner je beste vriend(in) is, mag je daarbuiten geen vrienden meer hebben?
Of ga je bestaande vriendschappen afbouwen of verbreken?

Ik stel me dan serieus de vraag hoe echt die vriendschap was. Want ik zou als persoon aan de andere kant van die vriendschap serieus gekwetst zijn.

Precies alsof het gewoon niet kan voor sommigen dat, wanneer ze hun significant other gevonden hebben, er nog andere vriendschappen mogen bestaan.

En for reference: mijn lief heeft van de week samen met een oude vriend van haar de avond bij haar thuis gespendeerd.
Ook heeft ze nog veel contact met een andere kerel met wie ze eens gedated heeft maar besloten heeft dat vriendschap beter is. Hij heeft ondertussen wel een vriendin, dus dat zouden dubbele katten bij een heleboel melk zijn.

En ja, ik heb ook jaren met een bmw 3 klasse gereden en verdien goed mn kost.
Ben ik dan bij de onderklasse omdat ik dit toesta?

Help me doctor phil beyond gaming!

Edit: de enige reden waarom ik jaloers was op die vriend die de avond bij haar doorbracht, is dat zij prima een film konden uitzien.
Als ik dat doe met haar lukt dat niet, want het ontaardt vrij snel in geknuffel en de rest.
Damn that guy! Damn him to hell!

Laatst bewerkt:
Waarom er zelfs verschillen gemaakt worden tussen geslachten bij platonische vriendschappen…
Jezus, je leest hier soms wat.

Dus omdat je partner je beste vriend(in) is, mag je daarbuiten geen vrienden meer hebben?
Of ga je bestaande vriendschappen afbouwen of verbreken?

Ik stel me dan serieus de vraag hoe echt die vriendschap was. Want ik zou als persoon aan de andere kant van die vriendschap serieus gekwetst zijn.

Precies alsof het gewoon niet kan voor sommigen dat, wanneer ze hun significant other gevonden hebben, er nog andere vriendschappen mogen bestaan.

En for reference: mijn lief heeft van de week samen met een oude vriend van haar de avond bij haar thuis gespendeerd.
Ook heeft ze nog veel contact met een andere kerel met wie ze eens gedated heeft maar besloten heeft dat vriendschap beter is. Hij heeft ondertussen wel een vriendin, dus dat zouden dubbele katten bij een heleboel melk zijn.

En ja, ik heb ook jaren met een bmw 3 klasse gereden en verdien goed mn kost.
Ben ik dan bij de onderklasse omdat ik dit toesta?

Help me doctor phil beyond gaming!
Oei maar nen 3 klasser? Geen 7 reeks? Gij sociaal geval.

Ja mensen... We vallen alweer in herhaling maar goed
Jij labelt die standpunten nu als streng-conservatief, maar voor mij is dat toch veel eerder een etiquette regel hoe welopgevoede mensen uit fatsoenlijke milieus met elkaar omgaan. Dit onderzoek bevestigt dat ook:
Vreemdgaan is van alle tijden, maar toch vooral bij de lagere sociale klasses.
Yet another dwaze uitspraak. Ik ben niet welopgevoed. Jij wel. Got it!
Ik heb hier eens rondvraag gedaan op het werk en praktisch alle collega's (30'ers, hoogopgeleid) denken er hetzelfde over:
Als ge naast uw vaste partner ook nog met een ander op regelmatige basis afspreekt, dan zijt ge 'met vuur aan het spelen'. De meerderheid geeft aan dat ze zich daar totaal niet comfortabel bij zouden voelen moest hun partner dat doen.
Ik heb hier ook wat rondgevraagd bij vrienden en collega's en de reacties waren ongeveer 50/50. Ook allemaal 28+'ers en hoogopgeleid (irrelevant imo maar soit). Diegenen die het niet erg vonden deelde mijn mening, de andere helft zou het inderdaad ongemakkelijk vinden (wat ik ook begrijp! Ieder persoon en relatie is anders en uiteindelijk draait het voor mij om vertrouwen + open communicatie)
Een fatsoenlijke partner hoort helemaal geen 1 op 1 banden op te bouwen of onderhouden met een 'vriend van vroeger', zelfs al zijn die afspraakjes zogenaamd "puur platonisch/niet-romantisch". Als dat contact zo belangrijk is dat een partner dat niet wil verbreken, dan is dat juist dubbel verdacht dat er toch meer gevoelens en aantrekking rondhangen dan toegegeven wordt. De kans is groot dat ofwel de huidige relatie dan niet goed zit, ofwel zijn er verborgen gevoelens die men aan zichzelf niet wil toegeven en die men op de reservebank plaatst omdat men op dat moment al in een relatie zit en niet beschikbaar is.
Het wordt hier stillekes aan te absurd mannekes. In mijn hoofd gaat het om een keer (lees: 1x om de zoveel maand) eens met een vriend/vriendin iets gaan drinken / bijpraten.

Letterlijk dat. Niet meer, niet minder. In uw hoofd is dat METEEN gelijk aan: Aiaiaiair relatie zit niet goed, kans op overspel stijgt met x %.
Good mother of God. Overdrijven is ook een kunst... And you have mastered it.

Ik accepteer volledig dat je dat niet wilt in uw relatie. Wat ik niet accepteer, zijn de redenen die je geeft omdat ze, imo, op niets slagen.

Ja mensen... We vallen alweer in herhaling maar goed

Yet another dwaze uitspraak. Ik ben niet welopgevoed. Jij wel. Got it!

Ik heb hier ook wat rondgevraagd bij vrienden en collega's en de reacties waren ongeveer 50/50. Ook allemaal 28+'ers en hoogopgeleid (irrelevant imo maar soit). Diegenen die het niet erg vonden deelde mijn mening, de andere helft zou het inderdaad ongemakkelijk vinden (wat ik ook begrijp! Ieder persoon en relatie is anders en uiteindelijk draait het voor mij om vertrouwen + open communicatie)

Het wordt hier stillekes aan te absurd mannekes. In mijn hoofd gaat het om een keer (lees: 1x om de zoveel maand) eens met een vriend/vriendin iets gaan drinken / bijpraten.

Letterlijk dat. Niet meer, niet minder. In uw hoofd is dat METEEN gelijk aan: Aiaiaiair relatie zit niet goed, kans op overspel stijgt met x %.
Good mother of God. Overdrijven is ook een kunst... And you have mastered it.

Ik accepteer volledig dat je dat niet wilt in uw relatie. Wat ik niet accepteer, zijn de redenen die je geeft omdat ze, imo, op niets slagen.
Het is echt énorm simpel mannekes.
Mensen zijn verschillend - als we allemaal hetzelfde zou zijn dan zou de wereld énorm saai zijn.

Het ene koppel leeft in afzondering, andere leeft losser en zie uitgaan, het andere koppel trekt elkanders gat open in swingclubs enzovoort.
Dat is de mensheid. Deal with it people.

We maken andere mensen hunne boterham ni é. Ik sta mij ook soms gigantische vraagtekens te stellen met al dat swingen en die shit, maar als die mensen plezier hebben dan is dat top voor hen. (ik bezien het liever op youp**n :woohoo: )

Laatst bewerkt:
Maar iedereen dat het hier normaal vind dat partners geregeld 1-1 gaan uit eten met iemand van het ander geslacht puur voor de vriendschap: deden uw ouders dan dan ook ja? Was mama soms niet thuis omdat ze op café/restaurant was met Jef? Was de babysit er soms omdat papa iets was gaan eten met zijn goei vriendin Chantal?

Aleja, voor mij klinkt dat al absurd dus misschien is het ook iets wat meekomt uit uw opvoeding/thuissituatie? Apropos mijn ouders zijn bijna 50j gelukkig getrouwd dus zo toxisch was dat niet. Niet dat ze elkaar dat verboden maar dat gebeurde gewoon niet. Wel veel afgesproken samen met ander koppels maar nooit zoiets 1-1 “voor de fun”.
Denk dat dat geen goede plek is om te gaan kijken, er zijn wel meer dingen die mijn ouders niet deden die ik wel doe. Maar aan de essentie waren die ook alles behalve aan elkaar gekluisterd en gingen die wel ne keer alleen ergens naartoe ja.

Het is nu wreed lang geleden maar ik ging vroeger ook wel eens een week alleen op skiverlof met 'de mannen' en dan was ik ook gewoon de helft van de dag perte totale ergens in een café of in een dancing aan het rondhangen, ben blij ik geen madame heb die dan twee weken met een zuur gezicht rondloopt en die mij dat gewoon gunt. Omgekeerd is dat krak hetzelfde. Als die morgen een week met haar vriendinnen wilt gaan feesten in Salau, vind ik dat geen enkel probleem.

Wij hebben geen klein mannen en wij spenderen meer als genoeg tijd met elkaar en er is vertrouwen op overschot, dat wel natuurlijk. Nogmaals, ik begrijp 100% dat als ge klein mannen hebt en ge zijt al blij dat ge 15 minuten op uw gemak op toilet hebt kunnen zitten dat de situatie dan misschien wat anders is.

Laatst bewerkt:

Aleja, voor mij klinkt dat al absurd dus misschien is het ook iets wat meekomt uit uw opvoeding/thuissituatie? Apropos mijn ouders zijn bijna 50j getrouwd dus zo toxisch was dat niet.
En dan val ik hier weer in herhaling en met het risico van zere teentjes te raken met scheldtirades van 'blabla triestig hier en degoutant daar!' als gevolg maar vrouwen die vroeger* op café gingen, daar had men een naam voor die niet veel goeds betekende.

* En met vroeger bedoel ik niet de jaren '50 die er hyperbolisch telkens bijgehaald worden om de zaken in het belachelijke te trekken maar de generatie van mijn ouders.
Moest ik thuis ooit met een vriendin afgekomen zijn die ik op café ontmoet had, dat was mijn moeder zwaar teleurgesteld geweest en was het bij voorbaat al 'geen goei' meer.

Ja jongens, daar zijn we weer met die sociale klasse.

Ik zou zeggen dat in groepen waar iets not done is men die regels niet nodig heeft. Straks ga je nog stellen dat het betere volk zich niet kan gedragen zonder speciale regels.
Dat is nogal op zijn kop he. Regels heb je nodig om maatschappelijke idealen te ondersteunen in plaats van te veronderstellen dat het behalen van die idealen regels overbodig maakt.
Wanneer regels verdwijnen, dan zijn dat de eerste tekenen van normvervaging, eerder dan een acceptatie van die norm.

Altijd al afgevraagd waar jullie elkaar (online) tegenkomen, buiten dan de clubs.
bon, ik dan nu wel off-topic.

Buiten clubs zullen eerste contacten vooral online zijn of via via (eens je in het wereldje zit). Online is vooral www.sdc.com populair. Daar hebben wij ook een account. Er zijn andere platformen maar daar heb ik geen persoonlijke ervaring mee. Ook zijn we lid van een geheime Facebook groep waarvan ik de naam niet kan vermelden (maar het is iets met 'garden').

Clubs heb je in verschillende versies, vooral de feestjes, los van clubs, zijn geweldig. EWS, Caviar de nuit, ... Qua clubs niet heel veel ervaring: Acanthus en Shivaz (da's wel een leuke)... Deze zomer zullen er nog wat volgen. We spreken dan af met een ander koppel horizontale vrienden die ook graag uitgaan.

Maar kort: SDC, de Tinder voor koppels :)

Laatst bewerkt:
Het is ook niet simpel om zoiets zonder nuance in een poll te gieten natuurlijk hé.

En het lijkt me ook makkelijk om "ja, het mag" aan te duiden, als je weet dat het toch niet voorvalt. Voor de duidelijkheid, ik heb "nee, en het komt niet voor" aangeduid.

Mogen is ook zo een groot woord. Ik zou gewoon mijn gedacht zeggen, verbieden kan je toch niet. Allemaal puur hypothetisch, want we doen het beiden niet en hebben er ook niet over gesproken ofzo.

Ik weet ook gewoon wie mijn partner is hé. Die heeft gewoon geen mannelijke vrienden buiten mijn beste kameraden dan. Bovendien hebben we een zeer druk leven. Als zij er nu prioriteit van zou maken om nieuwe (mannelijke) vrienden te maken en onderhouden, dan zou ik daar zeker mijn vragen bij stellen. Zeker in onze situatie: beiden full time job, kind, reeds veel vrienden, grote familie. Er is gewoon geen tijd.

Dus ja, in mijn geval zou ik dat raar en apart vinden moest die plots 1-op-1 met een andere man willen gaan eten (niet werk gerelateerd). Dat zou vlotjes over mijn grens gaan. Ik besef dat ik in mijn geval een vrij specifieke nuance mee geef, maar zo vreemd lijkt me dat dan toch niet?

Terug
Bovenaan