Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

Mag je partner 1-op-1 gaan eten met iemand, ongeacht het geslacht? (buiten het werk)

• Ja, en mijn partner gaat uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 98 38,4%
  • Ja, maar mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 72 28,2%
  • Nee, en mijn partner gaat niet uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 51 20,0%
  • Nee, maar mijn partner gaat toch uiteten met mensen van hun seksuele voorkeur

Stemmen: 2 0,8%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou mogen

Stemmen: 31 12,2%
  • Ik heb nu geen partner, maar het zou niet mogen

Stemmen: 1 0,4%

• Totaal aantal stemmers
    255
Ah, dus jij wil uw vrouw / koersfiets beveiligen door ze achter slot en grendel te steken. Want als je ze alleen ergens naartoe laat gaan, wordt ze direct besprongen?

Ik ben ondertussen 18 jaar samen met mijn vrouw, en we hebben 2 kinderen, gewoon ter info.

Ik kwam nu dit tegen:

Vrouwenrechten in de periode 1830 tot 1893
De situatie van de Belgische vrouw is in 1830 weinig benijdenswaardig. Volgens het Burgerlijk Wetboek, gebaseerd op de Code Napoléon van 1804, genieten ongehuwde meerderjarige vrouwen en weduwes vrijwel alle burgerrechten. [ 2 ] Gehuwde vrouwen echter zijn volledig onderworpen aan de maritale macht van hun echtgenoot: zij zijn gehoorzaamheid verschuldigd in hun persoon, hun activiteiten, hun kinderen en hun bezittingen. [ 3 ]

Een gehuwde vrouw is handelingsonbekwaam: zij kan geen handelingen treffen zonder de toestemming van haar man en wordt voor de wet gelijkgesteld met een minderjarig kind. Om een zelfstandige handelsactiviteit uit te oefenen heeft een gehuwde vrouw de uitdrukkelijke toestemming van haar echtgenoot nodig. [ 4 ]

De man heeft de plicht zijn vrouw te beschermen. Deze bescherming kan bijvoorbeeld inhouden dat de man zijn vrouw verbiedt met bepaalde personen om te gaan of haar post doorneemt om te voorkomen dat ze contact heeft met personen die een slechte invloed op haar kunnen hebben. [ 5 ]

-----

Het gaat hier niet over 2022 of 1950. Het gaat over 2022 versus 19e eeuw.

Ah, dus jij wil uw vrouw / koersfiets beveiligen door ze achter slot en grendel te steken. Want als je ze alleen ergens naartoe laat gaan, wordt ze direct besprongen?

Ik ben ondertussen 18 jaar samen met mijn vrouw, en we hebben 2 kinderen, gewoon ter info.
Doe jij dat om seks te voorkomen mss?
Bizarre redenering

Het heeft echt niets te maken met vertrouwen in elkaar, maar wel tegenover de waarde die we hechten aan onze relatie.

Als je een dure koersfiets van 5k gekocht hebt, dan ga je die ook beter beveiligen tegen diefstal dan wanneer je een aftands model uit de decathlon in de garage hebt staat.

Als je 18 bent en je hebt een relatie van 6 maanden, dan kijk je anders naar zo'n zaken dan wanneer je 10 jaar samen bent en samen een huis en kinderen hebt.
Ben 100% dat er hier evengoed mensen zijn die evenveel waarde hechten aan hun relatie als jij met uw vriendin/vrouw EN nog kunnen afspreken. Het is (gelukkig) niet het één of het ander.

De fiets analogie slaagt al helemaal op niks want in tegenstelling tot de fiets is uw vriendin/vrouw NIET uw bezit / eigendom(?). Het feit dat je deze analogie gebruikt zegt eingelijk al genoeg wat uw visie is en heeft het inderdaad helemaal niets te maken met vertrouwen en al zeker helemaal niets met "waarde".

Uhm in mijn analogie is de koersfiets niet mijn vrouw, maar onze relatie. En eigelijk is dat dan om het helemaal compleet te maken nen dure tandem bakfiets met een hele bagage in. 😬

@Smodge wtf

Uhm in mijn analogie is de koersfiets niet mijn vrouw, maar onze relatie. En eigelijk is dat dan om het helemaal compleet te maken nen dure tandem bakfiets met een hele bagage in. 😬
Ah, op die manier. Ik begrijp 100% dat je je relatie wil veilig stellen hoor, maar m.i. is het elkaar ontzeggen van sociaal contact niet direct de meest gezonde manier daarvoor. Maar hey, als dat voor jullie werkt en beiden voelen zich daar oké bij...

Ik moet nu toch eerlijk zeggen dat ik eigenlijk geen enkel koppel ken die meer dan 2 jaar samen is die dat doet.

Eigen omgeving hè maar gaat toch ook vrij veel koppels.
Ik ken zo ook geen koppels hoor, maar op BG doet 48% van de koppels het blijkbaar sinds de poll is aangepast.

Welke redenering vind jij bizar? En wat doe ik om seks te voorkomen?
De redenering dat omdat onze grenzen anders liggen we bijgevolg elkaar meer controleren of aan een ketting leggen?

Dat… wat doe jij dan om de seks te voorkomen? Kuisheidsgordel? Controleer je haar slip dan ofzo?

Het is precies omdat je andere verwachtingen hebt van u partner dat je daarom ook meer gaat controleren ofzo. Dat u vertrouwen recht evenredig is met de waarden in uw relatie m.

En hebben mensen in een open relatie hebben dan het meest vertrouwen en controleren het minst?

T zal aan mij liggen, maar ik begrijp werkelijk geen fluit van wat jij schrijft.

Ik doe niets om "de seks te voorkomen". Geen kuisheidsgordel en geen controle van haar ondergoed. Wtf man.

beveiligen? Achter slot en grendel als een fiets? Huh wtf man ? Je bent over een mens bezig.

Ik snap u niet ze, zal aan mij liggen

Wat? Waar slaat dat eigenlijk op?

Correct, ik kan haar dat niet verbieden. Dat is dan een keuze die zij maakt. Maar dat betekent niet dat ik dat aanvaardbaar moet vinden binnen onze relatie / huwelijk.

Maar de tussenstap van "gaan eten met iemand buiten het werk" en "seks met een ander" is mij precies ontgaan? Het ontzeggen aan uw partner van sociaal contact omdat dat "een risico" zou zijn, duidt voor mij op angst, onzekerheid en een gebrek aan vertrouwen.
De grenzen van wat aanvaardbaar is zijn voor elk koppel anders en indien ze via consensus tot stand zijn gekomen dan is er een duidelijk kader en weet je dus wat de ander kwetsend zal vinden. Ik volg je redenering helemaal, verbieden kan niet maar je kan wel aangeven wat je zou kwetsen.

Waarom ? Is seksuele band dan zoveel balngrijker dan een emotionele?

Jaloezie? Onzeker ?

Het valt toch te begrijpen dat je niet akkoord bent indien je partner er een extra seksuele partner op nahoudt? Net zoals je een te dichte emotionele band met iemand anders ook niet prettig kan vinden. Velen zullen dat als kwetsend ervaren... Het feit dat Polle32 zegt dat hij niets kan verbieden maar daarom niet alles aanvaardbaar moet vinden is geen teken van jaloezie. Lijkt me perfect normaal.

Binnen mijn relatie zijn seksuele contacten met anderen wel mogelijk maar - surprise, surprise - daar is het draagvlak ook afgebakend.

Elk koppel trekt zijn eigen grenzen. Waar ik persoonlijk niet mee akkoord ben is pro-actief die grenzen gaan bewaken door zaken te verbieden, te controleren, enz... Geef aan tot waar je je comfortabel voelt en vertrouw vervolgens je partner dat die daar sereen en verstandig mee omspringt.

Voor ons werkt: hoe minder grenzen, hoe minder zorgen ;)

Deze topic is zo verpest en zelfs de poll aangepast dat zelfs ik nu JA zou stemmen als we van 0 beginnen. (Cancel culture?)

Mijn uitspraak ‘de kat bij de melk zetten’ ga ik op een t~shirt laten drukken en aandoen, herkent iedereen mij meteen op een forummeeting.

Mijn vrouw is mijn beste kameraad/partner/soulmate. Ik heb blind vertrouwen in haar, maar stiekem is dat MIJN vrouw. Ik ben daar mee in een kerk getrouwd, en heb afgesproken om daar samen onze dochter mee groot te brengen. (We hebben letterlijk afgesproken, dat zelfs in worst case scenario onze dochter tot haar 18 niet met gescheiden ouders zit) kind laten primeren boven de ouders.

En stel nu dat zij met wat issues/sleur in ons huwelijk zit, en wegens tijdelijke absurde werkdruk geef ik haar geen luisterend oor, maar buddy X zit klaar…. Nope, haar mannelijke vrienden heb ik in het begin van onze relatie weggewerkt. (En zij begreep waarom,)
Zij heeft 4~5 beste vriendinnen, en een hoop vrouwelijke ex collega’s die vriendschappen onderhouden is al druk genoeg.

Je kan modern en ruimdenkend zijn in relaties leuk tof, maar ik heb daar geen boodschap aan, Van mij mag de wereld iets meer John Wayne zijn en iets minder Bo van spilbeeck.

Groetjes uit de fifties!

Ik ga het laten voor wat het is. Mijn vrouw is gaan lopen (joggen that is), en ik ga zorgen dat het eten straks klaar is zodat ze niet op een ander gaat voor seks.

De grenzen van wat aanvaardbaar is zijn voor elk koppel anders en indien ze via consensus tot stand zijn gekomen dan is er een duidelijk kader en weet je dus wat de ander kwetsend zal vinden. Ik volg je redenering helemaal, verbieden kan niet maar je kan wel aangeven wat je zou kwetsen.

Het valt toch te begrijpen dat je niet akkoord bent indien je partner er een extra seksuele partner op nahoudt? Net zoals je een te dichte emotionele band met iemand anders ook niet prettig kan vinden.
Exactly my point

Ah, op die manier. Ik begrijp 100% dat je je relatie wil veilig stellen hoor, maar m.i. is het elkaar ontzeggen van sociaal contact niet direct de meest gezonde manier daarvoor. Maar hey, als dat voor jullie werkt en beiden voelen zich daar oké bij...
Maar in de praktijk ontzeggen wij ons niets van sociale contact die wij anders wel zouden willen hebben. Wij zijn geen extraverte mensen en beantwoorden aan het stereotype beeld van koppels met kinderen die van de aardbol verdwenen lijken te zijn. Tweeverdieners, geplet tussen de zorg van 2 kinderen, 3 grootouders en dan nog eens een huisrenovatie. Buiten de (schoon)familie in het weekend en op de feestdagen en de collega's op het werk zien wij welgeteld 1 bevriend koppel.

Daarom dat eerst 81% antwoorde dat hun partner dat niet doet, terwijl dat nu nog maar de helft daarvan is.
Terwijl de tekst eronder van mij hetzelfde is gebleven. Verklaar dat?
Het woord "regelmatig" is ook voor de lol even weggehaald in de vraagstelling.
Manipulatie tot en met.
En hoeveel procent heeft niet gestemd omdat uw vraagstelling ruk was?

Terug
Bovenaan