Als je dan de ongelijke inbreng niet laat beschrijven wordt het toch helemaal een soepje?
Of hoe zie jij dit, uw vrouw heeft 100k meer inleg en na 2 jaar bij scheiding krijgt ze hiervan maar 50k terug, dus een cadeautje voor u?
Verbouwingswerken geven niet altijd de meerwaarde aan een huis welke deze gekost hebben, smaak en goesting verschillen nogal.
Maar het samen willen zijn hangt toch (volledig) los van het financiële plaatje, liever een aparte en gezamenlijke rekening waar iedereen tevreden mee is dan elke keer bij een grotere som toestemming te moeten vragen.
Of zoals een koppel dat ik ken, de man koopt een koersfiets (met toestemming) dus de vrouw doet meerdere reizen tot ze aan hetzelfde bedrag zit, ahja want anders was het niet eerlijk.
Ik heb het al nog gezegd, maar dat soort principes houdt allemaal relatief steek (ook al heb ik het nooit zo gedaan) voor zover de inbreng doorheen de tijd ook relatief gelijk blijft.
Maar wat als de beginsituatie nu zo is dat partner A veel meer inbrengt dan partner B, je laat het zo beschrijven, en nadien gaat partner B op een bepaald moment heel veel meer verdienen dan partner A, waardoor die pakweg 100K extra inbreng wegsmelt en eigenlijk omgekeerd wordt? B's inbreng in het gezamenlijk vermogen is dan op lange termijn een PAK hoger, wat doe je dan wanneer je uit elkaar gaat? Het gezamelijk vermogen gedeeld door 2 (want ja, zie hierboven, dat wordt wel zo gedaan) en A krijgt dan ook nog eens die 100K eigen inbreng terug?

En dat hele "toestemming vragen"... ook al m'n gedacht over gezegd, maar dat is voor een andere thread