Ik kan me vergissen
@cege maar relativeer jij niet regelmatig alle cijfers plat?
Of het nu 1000/2000 of 300 euro is. Een kind of kinderen kost wel degelijk wat geld. En uiteraard kan je alles vanuit het ene extreme bekijken, maar de gemiddelde ouders trekken er toch enkele keren per maand uit met de kroost. Een abonnement op de Zoo, een keer naar de dierenboerderij. Een pannenkoek hier of een wafel daar, een cadeautje meer of minder.
Ook de noodzakelijke dingen zoals kledij slijten snel en kosten geld. Zelfs tweedehands kosten schoenen al redelijk wat geld. Ons kind zit enkele weken op school en die schoenen zijn hemel en aarde verschil tegenover die startte. We hebben ondertussen al een nieuw paar gekocht.
Bon, het kan allemaal in een ander topic denk ik. Gewoon stellen dat kinderen niet meer kosten dan wat dozen nutrilon en wat pampers is het simpel voorstellen.
Twee jaar lang 400-600 euro extra uitgeven aan een crèche, en dus 400-600 minder spaarbuffer hebben is voor een gemiddeld gezin een aanslag. En vaak daalt het spaargeld in deze periode dan wanneer het zou stijgen. Of althans toch in mijn omgeving.