Maandelijkse aflossing woning

Wat is je maandelijkse aflossing?

• <€500

Stemmen: 45 4,8%
  • €500-€600

Stemmen: 46 5,0%
  • €600-€700

Stemmen: 44 4,7%
  • €700-€800

Stemmen: 57 6,1%
  • €800-€900

Stemmen: 70 7,5%
  • €900-€1000

Stemmen: 99 10,7%
  • €1000-€1100

Stemmen: 92 9,9%
  • €1100-€1200

Stemmen: 76 8,2%
  • €1200-€1300

Stemmen: 76 8,2%
  • €1300-€1400

Stemmen: 69 7,4%
  • €1400-€1500

Stemmen: 58 6,3%
  • €1500-€1600

Stemmen: 43 4,6%
  • €1600-€1700

Stemmen: 21 2,3%
  • €1700-€1800

Stemmen: 18 1,9%
  • >€1800

Stemmen: 114 12,3%

• Totaal aantal stemmers
    928
Ivm met een mogelijke aankoop + renovatie ben ik her en der wat online simulaties aan het doen wat mogelijk is qua hypotheek. Nu valt me op dat Keytrade beduidend lagere tarieven in deze simulaties hanteert dan reguliere banken.

Heeft iemand ervaringen met Keytrade misschien?

PS Is er overigens een apart hypotheek topic? Met de search niet kunnen vinden...
Het standaard tarief van de 'normale' banken die je kan vinden op hun simulaties ligt een héél stuk hoger dan hun werkelijk tarief eens je gaat onderhandelen. Bij Keytradebank is dit direct hun limiet.

Ik kreeg bij Keytradebank 1,12% of 1,14%. Bij de bank startte ik op 1,35% en ben ik geëindigd op 0,80% (al heb ik 0,84% genomen, wegens betere SSV)

T huis van mijn vriendin staat te koop.
We verkopen zonder immo kantoor.

We weten wanneer we de bezoekuren zullen doen.

-moeten we aan elke persoon die dit huis komt bezoeken, informatie over t huis meegeven (epc en asbest attest, bodemattest,...) of enkel een blad om een bod te doen ?
-wat als er 2 personen hetzelfde bod doen.. is het wettelijk toegelaten om ze tegen elkaar te laten overbieden?
Attesten doormailen ook al meegemaakt.

T huis van mijn vriendin staat te koop.
We verkopen zonder immo kantoor.

We weten wanneer we de bezoekuren zullen doen.

-moeten we aan elke persoon die dit huis komt bezoeken, informatie over t huis meegeven (epc en asbest attest, bodemattest,...) of enkel een blad om een bod te doen ?
-wat als er 2 personen hetzelfde bod doen.. is het wettelijk toegelaten om ze tegen elkaar te laten overbieden?
Wij hebben vorige week verkocht zonder immo.
We werkten met een bezoekweekend en gesloten omslag. Deadline was woensdag middernacht. Bij de rondleiding toonden we alle attesten aan iedereen en noteerden we email van zij die dat wensten. Diezelfde dag bezorgden we dan alles per mail zodat ze alles rustig konden doorlezen.

In onze “regels” bij biedingen stond ook dat er, indien er gelijke biedingen zouden zijn, die personen een tweede kans kregen maar geen even getal mochten gebruiken.

Correcte prijs, ikzelf ben van St Andries en als je ziet hoeveel ze hier vragen...

Inderdaad, dat geldt voor de Brugse randgemeentes in het algemeen.

Ik kon bij KBC toch niet al te veel onderhandelen. Het tarief was wat in de app stond en dat was het.

Bij mij (intussen wel 5-6 jaar geleden) ging KBC juist wel redelijk mee met de scherpere tarieven van andere banken. Het hangt ook heel erg af van kantoor tot kantoor en welke targets ze voor dat jaar nog moeten halen (bv. nieuwe klanten binnenhalen)

Ik kon bij KBC toch niet al te veel onderhandelen. Het tarief was wat in de app stond en dat was het.
Wel degelijk onderhandeld met KBC. Zij zijn zelfs de bank die gezakt zijn tot 0,77% blijkbaar (net opgezocht in mijn mails, ik dacht dat het 0,80% was, maar dat was ING).

Banken die niet onderhandelen hebben vaak hun quota voor dat trimester al gehaald. Helaas pindakaas. Het loont wel om volgend trimester is terug te passeren...

Tussen eind juni en half juli zat bij ons een verschil van -0.6% bij dezelfde bank. Het eerste was 'te nemen of te laten want ze hadden hun quota voor die periode al gehaald'.
De tweede was 'oh, we dachten dat jullie al elders getekend hadden want anders hadden we u zelf nog is opgebeld'.

Vooral belangrijk, pak u tijd !

Bij ons was de lening +- 2 weken voor de akte rond. Eens alle partijen hun OK hebben gegeven kan dat allemaal wreed rap gaan.

Banken die niet onderhandelen hebben vaak hun quota voor dat trimester al gehaald. Helaas pindakaas. Het loont wel om volgend trimester is terug te passeren...

Tussen eind juni en half juli zat bij ons een verschil van -0.6% bij dezelfde bank. Het eerste was 'te nemen of te laten want ze hadden hun quota voor die periode al gehaald'.
De tweede was 'oh, we dachten dat jullie al elders getekend hadden want anders hadden we u zelf nog is opgebeld'.

Vooral belangrijk, pak u tijd !

Bij ons was de lening +- 2 weken voor de akte rond. Eens alle partijen hun OK hebben gegeven kan dat allemaal wreed rap gaan.
Ik zou tegen aktedatum ook wel niet te los zijn, er moet maar 1e bij de bank een administratief foutje maken en uw lening kan te laat afgehandeld zijn. Zou altijd wat marge nemen tegen een deadline aan ;).

Ik zou tegen aktedatum ook wel niet te los zijn, er moet maar 1e bij de bank een administratief foutje maken en uw lening kan te laat afgehandeld zijn. Zou altijd wat marge nemen tegen een deadline aan ;).
Uiteraard , de onze was 2w voor aktedatum :).
Weekje later de draft van de akte vd notaris ontvangen en daar nog een 'foutje' van 25k uitgehaald...

Wel degelijk onderhandeld met KBC. Zij zijn zelfs de bank die gezakt zijn tot 0,77% blijkbaar (net opgezocht in mijn mails, ik dacht dat het 0,80% was, maar dat was ING).
Bij mij was dit niet mogelijk.
K vertelde dat hun rentevoet te hoog was en of ze wat konden verminderen. Dit kon niet

Ivm met een mogelijke aankoop + renovatie ben ik her en der wat online simulaties aan het doen wat mogelijk is qua hypotheek. Nu valt me op dat Keytrade beduidend lagere tarieven in deze simulaties hanteert dan reguliere banken.

Heeft iemand ervaringen met Keytrade misschien?

PS Is er overigens een apart hypotheek topic? Met de search niet kunnen vinden...
Op zich tevreden met de rentevoet & afbetaling plan. Ook gratis visakaart en gratis rekening OK

De service zelf... niet zo goed.
Geldtransfers naar andere belgische banken neemt letterlijk een dag in beslag.
De app/bankplatform is echt prehistorisch. Dat voor een internetbank is vrij schandalig eigenlijk. KBC staat mijlenver voor.

vb: een bankuitreksel in pdf krijgen gaat niet, tenzij 1 pdf voor àlle uitreksels van diezelfde maand.

Bij mij was dit niet mogelijk.
K vertelde dat hun rentevoet te hoog was en of ze wat konden verminderen. Dit kon niet
Het kan niet in een specifiek dossier mss. Maar laat je niet vangen dat een grootbank dat op zich niet zou kunnen. Wss was je dossier niet interessant, hadden ze geen zin om het voor jou te doen of hadden ze al genoeg leningen binnengehaald.

Ik moet echt walgen van al die banken die zo traag reageren, niet luisteren en niets via video vergadering willen doen.
In covid moest je online een afspraak aanvragen, waarna je opgebeld ging worden. Reclame alom voor KBC op dat moment dat dat ook probleemloos nog 's avonds lukte.
Info:
Beste medewerker van KBC, kan u mij contacteren ivm een hypothecair krediet? Ik ben uitsluitend na 16u30 beschikbaar.

Een week later, kwart voor 9 's morgens: "goeiemorgen, met KBC, u heeft..."
🤬🤬🤬🤬🤬

In covid moest je online een afspraak aanvragen, waarna je opgebeld ging worden. Reclame alom voor KBC op dat moment dat dat ook probleemloos nog 's avonds lukte.
Info:
Beste medewerker van KBC, kan u mij contacteren ivm een hypothecair krediet? Ik ben uitsluitend na 16u30 beschikbaar.

🤬🤬🤬🤬🤬
Degoutant gewoon. Bij onze zakelijke bank Van Breda hebben we instant een voorstel gehad. Communicatie verloopt goed. We willen gewoon een voorstel bij andere banken om te zien of Van Breda nog naar beneden kan.

Argenta horrible, ING horrible, KBC horrible

Info:

🤬🤬🤬🤬🤬
Bij ons is dat echt vrij laat in de avond geweest met KBC, ik vond dat wel positief van hen. Ook midden in de covid periode. Het was een videotelefoon voor de lening te bespreken.
Dus het hangt weer van kantoor of medewerker af.

Hier ook kbc heel flexibel. Krediet is geregeld enkel online. Mens nooit gezien. Getekend op een bergtop in zwitserland via de app.

Ook vragen via Kate in de app op zondag of na 8h in weekday, altijd snel antwoord.

Hier mensen onlangs lening afgesloten en die de rentevoet willen delen?
Momenteel ronde aan het doen. Simulaties geven toch al snel 3,5% of meer aan.

Terug
Bovenaan