Maandelijkse aflossing woning

Wat is je maandelijkse aflossing?

• <€500

Stemmen: 45 4,8%
  • €500-€600

Stemmen: 46 5,0%
  • €600-€700

Stemmen: 44 4,7%
  • €700-€800

Stemmen: 57 6,1%
  • €800-€900

Stemmen: 70 7,5%
  • €900-€1000

Stemmen: 99 10,7%
  • €1000-€1100

Stemmen: 92 9,9%
  • €1100-€1200

Stemmen: 76 8,2%
  • €1200-€1300

Stemmen: 76 8,2%
  • €1300-€1400

Stemmen: 69 7,4%
  • €1400-€1500

Stemmen: 58 6,3%
  • €1500-€1600

Stemmen: 43 4,6%
  • €1600-€1700

Stemmen: 21 2,3%
  • €1700-€1800

Stemmen: 18 1,9%
  • >€1800

Stemmen: 114 12,3%

• Totaal aantal stemmers
    928
Zijn er nog andere die de gratis Verzekering Gewaarborgd Wonen van de Vlaamse overheid hebben?
We hebben op aanraden van onze notaris ons dossier ingediend en wachten nog op bevestiging.

Wij voldeden niet aan deze voorwaarde “De waarde van de woning mag door de kredietinstelling niet hoger zijn geschat dan 336.790,00 euro”.
Ons huis is een heel stuk duurder dan dat.

Het verschil in bedrag dat je afbetaalt is bij 20j ook niet zo groot tov 30j (destijds toch niet, aan +-2%), in plaats van +-700 euro was het hier +-550 euro. Ben er dan liever 10 jaar eerder vanaf dan 150 euro minder te betalen maandelijks.

Versneld afbetalen zou ik mss doen als ik nog enkele jaren te gaan heb en wat geld op overschot staan heb, want het belastingsvoordeel wordt toch minder de laatste jaren.
Inflatie compenseert wel wat bij langere leningen. :)

Staan op het punt onze zoektocht af te ronden. Begin maart begonnen en hebben een tijd stil gelegen door paasvakantie waarbij de makelaar van ons Axa bankkantoor op verlof was. Onze aanvraag stond in tussentijd gelukkig bevroren met de huidige snel stijgende rentes.

gezamenlijk netto inkomen: 5500 a 5600 (inclusief de indexaanpassing binnen enkele dagen)
Quotiteit: < 70%
Lening: 500 000
Duurtijd lening: 25 jaar
Vaste/Variabele lening: vast
Intrest: 1,46%
maandelijks aflossing (bedrag): 1988
Leeftijd einde aflossing: 59 en 55
Schuldsaldo: beide aan 50% op 2/3 looptijd aan 535 per jaar
Schrijven: Helft in hypothecaire inschrijving - helft in hypothecair mandaat. We wouden deze nog iets gunstiger krijgen maar was niet meer mogelijk bij dit voorstel. Deadline schrijven bij notaris kan uitgesteld worden tot eind september om provisiekosten te beperken.
Provisiekosten: 0,15% per maand vanaf de 7e maand. Is voor een nieuwbouw dus we zullen gespreid opnemen.

Als ik zie hoe de 25 jaar OLO het de laatste maanden doet mogen we absoluut tevreden zijn met dit voorstel. Vanochtend op de radio zelfs gehoord dat de huidige tarieven al rond 2,5% zitten. :unsure:

Laatst bewerkt:
Maar op zich als de rente zo blijft stijgen zouden de huizenprijzen toch moeten dalen om te compenseren? Mensen worden toch begrensd in hun maandelijkse afbetaling, als je van bv €1100 per maand nu €500 rente moet betalen ipv €200 schiet er toch minder over voor het huis? Het is niet dat mensen maandelijks in totaal opeens meer gaan kunnen betalen.

Kan inderdaad een remmend of als het érg hard stijgt zelfs dalend effect hebben op de woningprijzen (er speelt veel meer mee dan enkel dit) omdat er voor dezelfde maandelijkse afbetaling minder kan ontleend worden.

De huidige intresten zitten nog steeds ruim onder de inflatie en uiteindelijk stijgen de lonen ook gewoon mee door indexaanpassing. Er vanuit gaande dat niet de ganse loonstijging wordt opgesoupeerd aan duurdere energie, voeding, etc. kan er maandelijks ook meer afbetaald worden.

Oké, geen eigen inbreng nodig als je huurt, maar: huur eens een nieuwbouw-HOB? Huurprijs per maand ligt ook vaak rond de 1100 eur.

Daarvoor kan je op 25jaar net geen 300k lenen denk ik.
Gezin met twee werkenden, wat eigen middelen erbij: stap naar het kopen van een woning uit bovenstaand segment is nog steeds te verkiezen dan te verhuren.

Straat verder waar ik mijn eigen woning verkocht heb, staat iets soortgelijk te huur: 1050 eur per maand. Aub!
En huur wordt geïndexeerd, uw vaste rentevoet niet,

Maar op zich als de rente zo blijft stijgen zouden de huizenprijzen toch moeten dalen om te compenseren? Mensen worden toch begrensd in hun maandelijkse afbetaling, als je van bv €1100 per maand nu €500 rente moet betalen ipv €200 schiet er toch minder over voor het huis? Het is niet dat mensen maandelijks in totaal opeens meer gaan kunnen betalen.
Uw loon wordt geïndexeerd. 😉

Ik denk dat mensen zich gewoon tevreden zullen moeten stellen met iets "minder" qua huis. Ik zie nog niet direct een algemene correctie van de huizenprijzen, toch niet met de relatieve schaarste aanbod t.o.v. vraag in veel regio's. Buiten misschien wat correcties van te zotte prijzen waar er nu regelmatig mee gegooid wordt.
En nog wat meer hulp van de ouders, de lening nog wat langer laten lopen, ...

Loonfiche net gekregen voor april en kleine mijlpaal in ons leven of hoe moet ik het noemen

Lening afgesloten in 2017 (kapitaal volledig opgenomen 11/2018) en wij houden sinds deze maand meer loon over na aftrek hypotheek dan wij in 2017 aan loon hadden

Helaas zal het niet aan dit tempo blijven verder gaan

Ik denk dat mensen zich gewoon tevreden zullen moeten stellen met iets "minder" qua huis. Ik zie nog niet direct een algemene correctie van de huizenprijzen, toch niet met de relatieve schaarste aanbod t.o.v. vraag in veel regio's. Buiten misschien wat correcties van te zotte prijzen waar er nu regelmatig mee gegooid wordt.
En nog wat meer hulp van de ouders, de lening nog wat langer laten lopen, ...
Ain't gonna happen.

Wat gaan we doen met de inventory aan de "iets meer" huizen? Die blijven gewoon leeg staan? Dat zal ook niet gebeuren.

Platsmijten + iets erop zetten zal in elk geval voor de huidige eigenaar enkel doorgaan indien meer $$ dan het behouden. Dus van de dure inventory raakt men dus af.

Bij deze heb ik een nieuwe professional life goal 😅.

Da's inderdaad wel een leuke om te beseffen.
... Of was je werkloos in 2017?
Graag gedaan 😂

Toen eigenlijk een loon (niet werkloos) van +-3600€ netto samen en afbetaling van ongeveer 1200€.
Nu zit ons loon op 5000€.

Graag gedaan 😂

Toen eigenlijk een loon (niet werkloos) van +-3600€ netto samen en afbetaling van ongeveer 1200€.
Nu zit ons loon op 5000€.
3600 is gewoon normaal voor de meesten hoor. Sommigen doen hier net alsof ze paupers zijn omdat ze niet aan noin-loives standaarden (basically iedereen ingenieur) beantwoorden.

Loonfiche net gekregen voor april en kleine mijlpaal in ons leven of hoe moet ik het noemen

Lening afgesloten in 2017 (kapitaal volledig opgenomen 11/2018) en wij houden sinds deze maand meer loon over na aftrek hypotheek dan wij in 2017 aan loon hadden

Helaas zal het niet aan dit tempo blijven verder gaan
Boa, met de indexatie die er is ;).

Bij mij deze maand ook een moment dat geruststellend is: als ik morgen overlijdt, dan zijn onze 3 leningen afbetaald door de schuldsaldoverzekering (leningen à 50%, 60% en 75% gedekt) en de uitkering voor groepsverzekering.

Wel duidelijk gemaakt aan mijn vrouw dat je geen uitkering krijgt vna een schuldsaldoverzekering als je zelf de moordenaar bent van je partner :p.

Boa, met de indexatie die er is ;).

Bij mij deze maand ook een moment dat geruststellend is: als ik morgen overlijdt, dan zijn onze 3 leningen afbetaald door de schuldsaldoverzekering (leningen à 50%, 60% en 75% gedekt) en de uitkering voor groepsverzekering.

Wel duidelijk gemaakt aan mijn vrouw dat je geen uitkering krijgt vna een schuldsaldoverzekering als je zelf de moordenaar bent van je partner :p.
Dus iemand inhuren mag wel? 🤔

"Een begunstigde die het overlijden van de verzekerde opzettelijk veroorzaakt, maakt geen aanspraak op zijn contractuele voordeel. "
Daarom is het hare nieuwe flame die het doet hé.

Zij heeft het nooit gevraagd, hij of zij vond echter dat jij in de baan stond voor zijn of haar geluk

Terug
Bovenaan