Mulan
Well-known member
Enkel bij de bank waar je huidige lening is, enkel voor het reeds afbetaalde bedrag.Wij hebben ook plannen om eind dit jaar/begin volgend jaar een aantal verbouwingswerken uit te voeren aan onze woning. Ik schat op een kost van ongeveer 40k. We zouden dit bedrag gewoon kunnen betalen met spaargeld maar ik wil nu ook bekijken of het interessant is om dit bedrag te lenen via wederopname van de bestaande lening. Als we die 40 k spaargeld beleggen voor laat ons zeggen 20 jaar dan vermoed ik dat dit financieel de beste beslissing is?
Zou het mogelijk zijn om nu al een wederopname vast te leggen voor werken die pas uitgevoerd zullen worden binnen een klein jaar? (Gezien stijgende rentes)
En nog een bijkomende vraag: moet dit bij dezelfde bank gebeuren als waar we onze huidige lening hebben?
Ik heb getekend en de werken pas 10 maanden later laten uitvoeren, zeker met corona doen ze daar niet lastig over. Ik heb er nooit een opmerking over gekregen, het moest alleen binnen de 2j allemaal opgenomen zijn.