Renegadexxripxx
Well-known member
Die extra 30k is vaak zelf geen kwestie van afwerking maar noodzakelijke kosten voor uw pand. Ze zetten online een ‘algemene gemiddelde kost’, dan moet het nog exact voor uw perceel uitgewerkt worden.
Wij hebben hier een 4,5k excl BTW mogen slikken aan extra fundering, 15k grondafvoer, voor de 2e badkamer bleken de leidingen niet inbegrepen in het standaard lastenboek en dan waren er nog verplichte voorschriften eigen aan de gemeente (vetfilter, dubbel zo grote regenwaterput) die niet standaard in de prijs zaten. Nooit los op de advertentie uitgaan bij die mannen!
1) slechte SOD als die zaken al niet voorzien zijn voordat je tekent
2) 2de badkamer is luxe. Is echt echt echt geen nood aan in een gemiddelde woning. Wat niet wil zeggen dat ik het niet voorzien heb. Maar die leidingen voor de 2de badkamer waren door mij opgenomen in de verkoopsovereenkomst en waren hierdoor defacto voorzien.
3) Als die eigen zijn aan de gemeente, is het een slechte SOD dat die niet voorzien was in uw aanbieding voor die locatie.
Natuurlijk als je een eigen stuk grond hebt, en dan een SOD gecontacteerd hebt dan neem ik mijn woorden terug. Maar al de rest is voor mij gewoon tekenen van een slechte SOD.
Die zaken dienen OP voorhand uitgeklaard te zijn voordat je tekent.
.