Maandelijkse aflossing woning

Wat is je maandelijkse aflossing?

• <€500

Stemmen: 45 4,8%
  • €500-€600

Stemmen: 46 5,0%
  • €600-€700

Stemmen: 44 4,7%
  • €700-€800

Stemmen: 57 6,1%
  • €800-€900

Stemmen: 70 7,5%
  • €900-€1000

Stemmen: 99 10,7%
  • €1000-€1100

Stemmen: 92 9,9%
  • €1100-€1200

Stemmen: 76 8,2%
  • €1200-€1300

Stemmen: 76 8,2%
  • €1300-€1400

Stemmen: 69 7,4%
  • €1400-€1500

Stemmen: 58 6,3%
  • €1500-€1600

Stemmen: 43 4,6%
  • €1600-€1700

Stemmen: 21 2,3%
  • €1700-€1800

Stemmen: 18 1,9%
  • >€1800

Stemmen: 114 12,3%

• Totaal aantal stemmers
    928
Heeft iemand ervaring met in welke mate vermoedelijke inkomsten uit verhuur van een vakantieverblijf ("verdedigd" in een businessplan) meegerekend worden voor bepaling leningcapaciteit?

Voor een gewone verhuur denk ik wel een goed beeld te hebben, maar voor een vakantieverblijf kan in het niet goed inschatten.
Ben ik ook wel benieuwd naar maar in mijn geval als particulier.

Ja, wij hebben dit gedaan enkele jaren geleden.
Bij KBC.
Waar je zeker rekening mee moet houden is dat het openstaand bedrag tijdig opgenomen wordt.
Zeker bij verbouwingen en vertragingen, kan het zijn dat facturen pas later beschikbaar zijn.
Hierop betaal je dan een deel provisie. Ik geloof dat wij sommige maanden tot bijna 200 euro moesten betalen hiervoor, weg gesmeten geld!

Was dat van 75% ook van toepassing bij jullie?

Heeft iemand ervaring met in welke mate vermoedelijke inkomsten uit verhuur van een vakantieverblijf ("verdedigd" in een businessplan) meegerekend worden voor bepaling leningcapaciteit?

Voor een gewone verhuur denk ik wel een goed beeld te hebben, maar voor een vakantieverblijf kan in het niet goed inschatten.
Ik vermoed -maar ik kan me vergissen- zal dat niet mee in beschouwing worden genomen bij het aangaan van een lening. Daar gewone huurinkomsten contractueel zijn vastgelegd en dit voor langere termijn, zijn huurinkomsten uit een vakantiewoning niet vast.. Die maand dat je mischien je vakantiehuis kan verhuren zal je geen ruimere lening opleveren vrees ik...

Wij hebben een huis gekocht van 335.000 euro, hypothecaire lening van 220.000. Argenta genoot onze voorkeur met een rente van 1.31 op 20/5, maar nu hebben we ook een voorstel gekregen van Fortis van 0,92 op 10/5/5/5. Indien we de schuldsaldo (11.218 euro) onmiddellijk zouden betalen is er in het geval dat de rente in de komende 25 jaar niet zou stijgen een verschil op het einde van 7.500 euro in het voordeel van Fortis.
In het allerslechtste geval komt het 2.600 euro duurder uit dan bij Argenta.

Ik had echter wel een beter gevoel bij Argenta als bank dan Fortis. Wat zijn jullie ervaringen bij deze banken?

Ik was eigenlijk ook van plan om de schuldsaldo jaarlijks te betalen in plaats van ineens de hele premie. Pro's/Contra's? Bij Argenta scheelt dit ong 2.000 euro, bij Fortis meer dan 6.000 euro, dus daar dan weer geen optie.

Alvast bedankt!

Wij hebben een huis gekocht van 335.000 euro, hypothecaire lening van 220.000. Argenta genoot onze voorkeur met een rente van 1.31 op 20/5, maar nu hebben we ook een voorstel gekregen van Fortis van 0,92 op 10/5/5/5. Indien we de schuldsaldo (11.218 euro) onmiddellijk zouden betalen is er in het geval dat de rente in de komende 25 jaar niet zou stijgen een verschil op het einde van 7.500 euro in het voordeel van Fortis.

Ik had echter wel een beter gevoel bij Argenta als bank dan Fortis. Wat zijn jullie ervaringen bij deze banken?

Ik was eigenlijk ook van plan om de schuldsaldo jaarlijks te betalen in plaats van ineens de hele premie. Pro's/Contra's? Bij Argenta scheelt dit ong 2.000 euro, bij Fortis meer dan 6.000 euro, dus daar dan weer geen optie.

Alvast bedankt!
Alles hangt ook veel af van wat je nodig hebt van je bank en hoe je kantoor is. Verder is er wel echt een serieus verschil qua mobile banking tussen de twee. Fortis heeft echt een basic app terwijl de Argenta app vrij veel functionaliteiten heeft en daar ook heel hard op inzet (net zoals Belfius en KBC). Waarom ook eens niet terug gaan naar Argenta met het voorstel van Fortis? Krijg je er misschien iets beter uit.

Alvast bedankt!
Waarom is die SSV zo hoog? Was maar 2k hier op een lening van 350k

Waarom is die SSV zo hoog? Was maar 2k hier op een lening van 350k

BNP heeft hele dure schuldsaldo’s :) Maar 2K is wel verschrikkelijk weinig! Dat kan toch niet veel dekken? 7-8K als je in 1 keer betaald (en gwn gezond bent, niet rookt, geen overgewicht) is een goed voorstel.

BNP heeft hele dure schuldsaldo’s :) Maar 2K is wel verschrikkelijk weinig! Dat kan toch niet veel dekken? 7-8K als je in 1 keer betaald (en gwn gezond bent, niet rookt, geen overgewicht) is een goed voorstel.
Ai ai en ik heb net voor de eerste keer een aanvraag ingediend bij BNP voor een nieuwe lening :p
Ze vertelden me toen wel over een gelijkaardig product ipv SSV, kan nu wel niet op de naam komen want was de eerste keer dat ik hiervan hoorde. Was meer een verzekering van min. 500k dat bij overlijden zou vrijkomen.
Was trouwens een jaar geleden rond de 1.1k voor een lening van 170k. Hoe kom je dan aan 7k, leeftijd ofzo?

Ik dacht dat Cardiff juist een van de goedkopere is?

Ai ai en ik heb net voor de eerste keer een aanvraag ingediend bij BNP voor een nieuwe lening :p
Ze vertelden me toen wel over een gelijkaardig product ipv SSV, kan nu wel niet op de naam komen want was de eerste keer dat ik hiervan hoorde. Was meer een verzekering van min. 500k dat bij overlijden zou vrijkomen.
Was trouwens een jaar geleden rond de 1.1k voor een lening van 170k. Hoe kom je dan aan 7k, leeftijd ofzo?
In 2015 was bij mij KBC duurder dan Fortis.

Natuurlijk wel 7k voor 2 personen, allebei gezond, niet roker, geen overgewicht. Ik 31, zij 29. 100/100 dekking. Dat is natuurlijk als je de volle pot in 1 keer betaald, dit heb ik niet meer gedaan vermits we daar nu nogal wat verlies door hebben geleden bij de herfinanciering.

1.1k, dat moet toch dan maar 50% dekking zijn voor jou alleen dan ofzo? Nog nooit zo laag gehoord. Of misschien op 10 jaar maar lening ofzo?

Ik dacht dat Cardiff juist een van de goedkopere is?

BNP zelf doet toch geen Cardiff? Bij BNP zijn het toch AG insurance schuldsaldoverzekering. Dat was bij mij toch 4j geleden als ik daar gaan horen was. Heb dan uiteindelijk een BNP lening via dementris gedaan, die dan wel toelieten om schuldsaldo via Cardif te doen. Bij BNP kon het toen alleszins niet.

Natuurlijk wel 7k voor 2 personen, allebei gezond, niet roker, geen overgewicht. Ik 31, zij 29. 100/100 dekking. Dat is natuurlijk als je de volle pot in 1 keer betaald, dit heb ik niet meer gedaan vermits we daar nu nogal wat verlies door hebben geleden bij de herfinanciering.

1.1k, dat moet toch dan maar 50% dekking zijn voor jou alleen dan ofzo? Nog nooit zo laag gehoord. Of misschien op 10 jaar maar lening ofzo?
Nee volledige dekking op 20j, idem met de 2k op de lening van 350k op 20j. Bij KBC ging het 2.9k zijn, bij AXA 2k.

Cardiff is een dochtermaatschappij van Fortis maar daar werken zij zelf niet mee. Je moet die algemene voorwaarden maar eens checken, als je een ongeval krijgt als je in de vrije tijd met de koersfiets rijdt betalen ze al niet uit. Idem voor met een motor zwaarder dan 49cc. Wij rijden allebei motor dus dat was een no-go.

Bij Argenta is het 1 verzekering op 2 hoofden, maakt het iets goedkoper voor m 36 v 30 beide niet roker. Ik vond het ook veel hoor, maar 2000€ zoals G63 is wel heel erg laag.

Cardiff is een dochtermaatschappij van Fortis maar daar werken zij zelf niet mee. Je moet die algemene voorwaarden maar eens checken, als je een ongeval krijgt als je in de vrije tijd met de koersfiets rijdt betalen ze al niet uit. Idem voor met een motor zwaarder dan 49cc. Wij rijden allebei motor dus dat was een no-go.

Bij Argenta is het 1 verzekering op 2 hoofden, maakt het iets goedkoper voor m 36 v 30 beide niet roker. Ik vond het ook veel hoor, maar 2000€ zoals G63 is wel heel erg laag.
Wat is dan de reden dat bnp niet met cardif werkt en fintro dan weer wel?

Wat is dan de reden dat bnp niet met cardif werkt en fintro dan weer wel?
Fintro bestaat uit een netwerk van vrij zelfstandige kantoorhouders. Mijn Fintro kantoor bood een NN schuldsaldo aan, bijvoorbeeld.

Ik denk niet dat er per se een lijn in valt te trekken.

Terug
Bovenaan