Renegadexxripxx
Well-known member
Elk systeem heeft zijn eigen voor en nadelen. Geen enkele oplossing zal perfect zijn voor elkeen.Dus, het is een willekeur van onderhandelingen zonder dat er een eenduidige visie achter zit. @JPV zijn post toont ook de nadelen voor de ambtenaren aan.
Het systeem is al transparant, want je kan het op voorhand opzoeken. Je weet waar u aan te verwachten.Een gelijkgetrokken beleid zou transparant en eerlijk zijn, maar das mijn mening. Zeker omdat het afhangt van het bedrijf en niet zo zeer de sector.
Als ik mij niet vergis profiteren ook winkelmedewerkers van Proximus hiervan, terwijl die van Telenet/Orange niet profiteren. En dat is quasi dezelfde job. Puur en alleen omdat het wordt gekwalificeerd als een overheidsbedrijf.
Over het eerlijke kun je discussiëren. Dat is zoals het principe van een gedifferentieerde versie voorzien zodanig dat elke werkgever zijn accenten kunnen leggen of een eenheidsworst voorzien zodanig dat elke werknemer op exact dezelfde manier behandeld wordt.
Mijn inzien ligt het dan ook een beetje aan die discrepantie en dat de regeringen met hun abberatieve ingreep op de arbeidsmarkt (want een indexatiesysteem is zeer beperkt aanwezig in de wereld) de angel voor de werkgevers er op die manier een beetje willen uithalen. Dat ze de modaliteiten ervan nog zelf kunnen bespreken.
Zie het zeker niet als jaloezie of haat jegens de een of de andere andere manier van werken. Maar als de reden is ‘ja wij hebben dat nu zo onderhandeld en jullie niet’, dan voelt dat voor mij aan als willekeur. En daar kan ik het moeilijk mee hebben.
Mja, ik vind dat zo moeilijk. De volledige loonpolitiek is gebaseerd op willekeur.
Waar in sommige bedrijven men dan barema's heeft voorzien, waar men dan toch nog in bepaalde gevallen kan van afwijken.
Ik zie dan gewoon het nut er niet van in om voor dat kleine punt te vallen over omdat het zo onderhandeld is.
Staat dat niet in die koppeling naar die post die ik heb gedaan ?Weet er iemand hoe dat zit in PC330 (gezondheidszorg) met indexeringen?
Ik vind het via google niet duidelijk terug, bij PC200 is dat heel duidelijk terug te vinden.
Ik zag er toch voldoende 330's tussen staan.
330.01.10 01/05/2022 2% Minimum- en effectieve bezoldigingen
330.01.20 01/05/2022 2%
330.01.30 01/05/2022 2%
330.01.41 01/05/2022 2%
330.01.42 01/05/2022 2%
330.01.50 01/05/2022 2%
330.02.00 01/05/2022 2% Minimum- en effectieve bezoldigingen
330.04.00 01/05/2022 2% Minimum- en effectieve bezoldigingen