Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik dacht mij te herinneren dat binnen de Quartier blue er door de stad was voorzien dat er om daar te mogen ontwikkelen er x dociale appartementen voorzien moeten zijn.Mbt tot nieuwbouw, als ik zie wat ze bij mij in de buurt allemaal neerpoten dan klopt die -25% appartementen toch niet...
Al zijn er in de voorgaande jaren ook veel neergepoot natuurlijk, getuige de leegstaande appartementen in Quartier Blue in Hasselt. Ze hebben daar dure appartementen zelfs opgedeeld in sociale appartementen, zo gegeerd zijn ze.
De cijfers zijn iets te vertekend, omdat je tussen 2018 en 2022 nog een sterke stijging had (ook wegens de aflopende woonbonus etc).In veel steden/gemeenten doen lokale politici er alles aan om nieuwe appartementen tegen te houden.
Vastgoed prijs is vraag en aanbod.
Hoge kosten en lokaal verzet duwen vergunde flats naar dieptepunt
![]()
Combineer bovenstaande met KBC: tegen 2050 zijn zowat 330.000 extra appartementen nodig en je krijgt een opwaartse prijsspiraal waar de samenleving de dupe van is.
(bijna de) Helft van de nieuwbouw blijkt dan nog eens lintbebouwing/verspreid te zijn ipv in de kernen met alle gevolgen voor de maatschappijDe cijfers zijn iets te vertekend, omdat je tussen 2018 en 2022 nog een sterke stijging had (ook wegens de aflopende woonbonus etc).
Dit is het aantal in Vlaanderen jaar per jaar. Je ziet dat we nu eigenlijk terug naar "normaal" gaan.
Bekijk bijlage 33540
Van waar is die data?De cijfers zijn iets te vertekend, omdat je tussen 2018 en 2022 nog een sterke stijging had (ook wegens de aflopende woonbonus etc).
Dit is het aantal in Vlaanderen jaar per jaar. Je ziet dat we nu eigenlijk terug naar "normaal" gaan.
Bekijk bijlage 33540
(bijna de) Helft van de nieuwbouw blijkt dan nog eens lintbebouwing/verspreid te zijn ipv in de kernen met alle gevolgen voor de maatschappij
Maatschappelijke kosten lopen serieus hoog op en er vanaf raken wordt dus nog moeilijkerVind dat wat mixed.
Als daar al lintbebouwing is en dat is een open stuk grond zie ik daar weinig graten in. Nieuwe lintbebouwing zou ik niet doen.
Aan de andere kant moet je mij nu ook niet in een matexi-wijk met allemaal dezelfde huizen steken, dat is ook afschuwelijk.
Moet je dan niet nog stemmen in op je oude woonplaats?Hier voor de eerste keer niet. Ik ben pas verhuisd en heb op dit moment absoluut geen flauw benul wie of wat er hier iets goed doet. Volgende keer wel terug van plan te gaan.
Hebben toch een uitnodiging gehad op de nieuwe woonplaats, dus wel al lang genoeg hierMoet je dan niet nog stemmen in op je oude woonplaats?
ze moeten ze je alletwee geven. Je kan wel blanco of ongeldig stemmen bij de provincieKan ik eigenlijk het document voor de povincie weigeren? En dus enkel stemmen voor de gemeente?
Gek dat er geen opkomstplicht is, maar dat die niet afzonderlijk telt. Ik kom dus ‘op’ voor de lokale en niet voor provinciale.ze moeten ze je alletwee geven. Je kan wel blanco of ongeldig stemmen bij de provincie
Praktisch zou het bij papieren stemmen fraude kunnen veroorzaken als bijzitters maar 1 document ipv 2 moeten afgeven.Gek dat er geen opkomstplicht is, maar dat die niet afzonderlijk telt. Ik kom dus ‘op’ voor de lokale en niet voor provinciale.
(Het is semantiek en een principeskwestie waarmee ik enkel mezelf mee een plezier doe hoor. Ik vind het provinciaal niveau uitgehold en voor mij een overbodig orgaan als er een efficiënt gewest is)
Net tot de ontdekking gekomen dat er hier naast CD&V maar 1 partij opkomt onder de naam "vernieuwing", waarvan niemand weet welke samenwerking dat is of wat ze doen.
Kopstem op de huidige CD&V-burgemeester heeft dus nul komma nul weerstand.
.Ik val onder het elitaire Alveringem.Curieus hoeveel mensen van Lo-Reninge de moeite gaan doen om voor de provincieraad te stemmen.