Goed. Gisteren dus Coldplay. Ik ben géén concertganger dus kan niet vergelijken met andere optredens, maar dit was wel echt Chris Martin en Co weten absoluut hoe je een publiek moet meekrijgen.
Ze passen wel enkele doorzichtige truuken van de foor toe zoals het publiek af en toe toespreken in het Nederlands of Frans en "Omg guys, this show is our best one yet" , maar je voelt dat ze oprecht plezier hebben in het spelen. Die lichtgevende polsbandjes vond ik ook wel tof gedaan. Vraag me af hoe ze dat technisch gedaan hebben.
Een die hard Coldplay fan zal ik wel nooit worden, maar feit is dat ze echt wel een paar ijzersterke songs hebben die live voor een groot publiek prima tot hun recht komen.
Als je er op twee uur tijd erin slaagt om vier keer het Koning Boudewijnstadion uit te verkopen en vier keer meer dan 50.000 man van 7 tot 77 jaar twee uur lang in vervoering krijgt, wel dan ben je een wereldact. Wat de haters ook zeggen.
@Avondland wij zijn vlot weggeraakt. Tijdens het voorlaatste bisnummer zijn we van onze zitplaatsen naar de tribunedoorgang gegaan om van daar te volgen. We konden dan al snel doorgaan naar de parking. Ook een tip; aan de drankenstands kan je gratis oordopjes vragen mocht dat nodig zijn. Staat wel nergens aangegeven, maar ik ben toch blij dat de mogelijkheid er was. Geluidskwaliteit was nogal brak en stond (imo) véél te luid, maar dat zal eerder aan het stadion zelf gelegen hebben denk ik dan aan de technici.