Live muziek & optredens

Leugens!

Wie zie ik volgende week bij Lankum? Daarnet False Lankum opgelegd en ik heb er nog meer zin in nu. Ik ben wel heel benieuwd naar hoe het publiek zal reageren op een nummer als Master Crowley's. Eerst een volksdans en dan samen een geit ritueel slachten ofzo?
Ik wil die wel graag zien maar den AB vanuit de Stille Kempen ... dat is een logistieke uitdaging. Als ze in Trix komen, doe ik dat efforeke wel.

Ik geef je daar voor een groot deel gelijk zelfs. Die band verdient alle krediet en aandacht ( ze werken er keihard voor) maar het genre is zoveel meer dan Amenra alleen.
Welk genre bedoel je dan in het geval van Amenra? Post-metal? Doom metal? Sludge metal? Kan er niet echt goed 1 stempel op kleven.

Also: in december halen we onze collectieve U2 haat nog eens boven tijdens de tijdloze ;)?

Leugens!

Wie zie ik volgende week bij Lankum? Daarnet False Lankum opgelegd en ik heb er nog meer zin in nu. Ik ben wel heel benieuwd naar hoe het publiek zal reageren op een nummer als Master Crowley's. Eerst een volksdans en dan samen een geit ritueel slachten ofzo?

Ik zal er zijn en heb er zin in. Ik heb er ook vrij hoge verwachtingen van, hopelijk kunnen ze inlossen!

Welk genre bedoel je dan in het geval van Amenra? Post-metal? Doom metal? Sludge metal? Kan er niet echt goed 1 stempel op kleven.

Also: in december halen we onze collectieve U2 haat nog eens boven tijdens de tijdloze ;)?
Alledrie eigenlijk! Vroege Amenra zou je nog deels nog onder sludge kunnen zetten maar het is al enkele platen vooral post-metal (moest je er een stempel op moeten plakken).

Met veel plezier. :love:

Ben nog aan het twijfelen tussen Lankum en Valentina Magaletti de dag erna. Ever since de Ooki Gekou AOTW staat die shit op repeat hier, dat album is onderweg naar all timer status. False Lankum on the other hand vind ik wat overschat tbh. Wil het live wel een kans geven tho.

Ik geef je daar voor een groot deel gelijk zelfs. Die band verdient alle krediet en aandacht ( ze werken er keihard voor) maar het genre is zoveel meer dan Amenra alleen.
Jammer genoeg betekent hard werk niet noodzakelijk goede muziek… Intussen al meerdere pogingen ondernomen om ze goed te vinden, maar helaas. Amenra is een van die bands die zowat de vaandeldragers zijn van Belgische heavy muziek maar waarmee ik geen connectie voel. Brutus is er nog zo een. Everybody’s darling but mine, zo blijkt. Het verschil is wel dat ik Amenra nog nooit live aan het werk zag. Brutus al 2x en beide malen afgetrapt wegens oervervelend.

Ben nog aan het twijfelen tussen Lankum en Valentina Magaletti de dag erna. Ever since de Ooki Gekou AOTW staat die shit op repeat hier, dat album is onderweg naar all timer status. False Lankum on the other hand vind ik wat overschat tbh. Wil het live wel een kans geven tho.
Je kan ook wachten tot ze op tour is met Vanishing Twin natuurlijk. :unsure:

Amenra live blijft wel de moeite, ik heb meerdere vrienden die ze thuis nooit zouden beluisteren maar live met plezier meegaan.

gehoorschade door lage frequenties is minder waarachijnlijk dan die door hoge frequenties, oordoppen helpen veel minder bij lage frequenties.
onder 100hz ofzo, dus.

aan de andere kant boosten ze die frequenties meestal een stuk meer dan de midrange en zeker de upper range, net omdat de gemiddelde mens wat ongevoeliger is voor die lower range

Leugens!

Aanwezig. mijn offermes ligt al klaar.

Ga je dit weekend naar Smote?

Om verder te gaan:
Het moment suprême :unsure:
Zoals mijn vriend al zei had hij bij elk nummer een ander kostuum aan, zeer leuk, en ondanks de man dus blijkbaar al 82 is kan hij nog steeds hoge noten aanhalen. Ongelooflijk. Anderen van 10 jaar jonger hebben hun stem kapot gezongen, maar deze meneer absoluut niet. Dit had ik absoluut niet verwacht, en ik ben ook zeer blij dat ik hem nog op zijn oude dag (alhoewel) live heb mogen aanschouwen. (De tickets waren al gekocht, dus dit was echt wel een leuke verrassing.) Bij "Fire" gingen uiteraard alle remmen los bij het publiek, en de "fire" die op zijn hoofd verscheen werd met veel gejuich en lol onthaald. Hij speelde enkele nummers van de elpee die ik in bezit heb naast een paar nummers die ik niet kende. (Oh, en dit optreden was tenminste niet te luid. :unsure: )
WhatsApp Image 2024-09-01 at 09.52.24.jpeg

WhatsApp Image 2024-09-01 at 09.49.50(4).jpeg

WhatsApp Image 2024-09-01 at 09.49.50(3).jpeg

WhatsApp Image 2024-09-01 at 09.49.50(2).jpeg

WhatsApp Image 2024-09-01 at 09.49.50(1).jpeg

WhatsApp Image 2024-09-01 at 09.49.50.jpeg

WhatsApp Image 2024-09-01 at 09.49.50(5).jpeg
Ik sluit af met 2 leuke sfeerbeelden:
WhatsApp Image 2024-09-01 at 09.49.49(2).jpeg

WhatsApp Image 2024-09-01 at 19.48.23.jpeg

Bijlagen

• WhatsApp Image 2024-09-01 at 09.52.45.jpeg
    WhatsApp Image 2024-09-01 at 09.52.45.jpeg
    114,8 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Zalig programma wel! Hopen dat Sonic City uit deze poule nog enkele namen kan strippen. Arooj Aftab zou zalig zijn, maar wellicht te hoog gegrepen op dit moment..

Leugens!

Ik ben daar.

Dat wordt hier zowaar een mini festival zaterdag.

Natalia Beylis: 18:00
Harry Gorski-Brown: 19:00
Landless: 20:00
Lankum: 21:00
Mohammad Syfkhan: 22:30

Die Mohammed Syfkhan stond trouwens op de tweede plek in de "2024 so far" lijst van The Quietus. Uitstekend album!

Terug
Bovenaan