Fusetea
Active member
Natuurlijk lopen smaken uiteen, dat was ook juist mijn punt. Het ging er mij om dat ik soms afkeur voel als iets mij minder zegt wat een bepaald groepje hier wél erg waardeert, of ik niet naar een groep kan kijken omdat het mij niet uitkomt.Gemakkelijk gezegd, maar niet teveel van aantrekken zou ik zeggen. We hebben het sowieso al over metal e.d., wat 90% van de mensen absoluut niet kan appreciëren
En binnen metal lopen de smaken ook nog eens uiteen. Ik heb vrienden die ook metalfans zijn maar we gaan misschien 1 keer om de 2 jaar samen naar een optreden omdat er zo weinig overlap zit tussen onze smaak.
Ik vind persoonlijk Doodseskader live zeker de moeite, al 3 keer gezien en dat zal wel nog gebeuren in de toekomst.
Ik vind het ook vreemd dat een band bashen ineens door de beugel kan terwijl dit hier normaal gezien toch niet wordt gewaardeerd, omdat het (volgens één iemand dan toch) gaat om users gaat die hun mening onderbouwen (en nogmaals, Doodseskader was ook mijn ding niet). Dat vind ik toch maar vreemd eerlijk gezegd... Maar goed, dit is de feedbackthread niet.
90% van de mensen zou metal niet appreciëren?
Dat begrijp ik niet. De grootste groep hier is volgens mij juist wél metalfan (om het even welk subgenre daarin).De muziek op Down The Hill is wat mij betreft geen metal, al zou ik een hele dag kunnen discussiëren over wat ik wel metal vind en wat niet, zéker in stoner & doom. Doodseskader kun je misschien nog onder metal scharen (ik hoorde veel nu metal-invloeden), maar zij waren daar wel de vreemde eend in de bijt - buiten nog 2 groepen die eerder de punk/grunge-richting uitgingen. De rest was drone, heavy psych, stoner en retro, of een mix van die 3, iets wat nogal vaak voorkomt hierin. :')
à propos, @BlackOccult , ben jij dan geweest?
Misschien heb ik het geweten, maar heb ik het niet onthouden. De filter is in ieder geval standaard. Ik vind het wel vreemd, want ik had vorig jaar volgens mij minder last tijdens een een festival dat binnen doorging.Weet je hoeveel de demping van je Pluggerz oordoppen is op lage frequenties, om te zien of ze misschien de lage frequenties te weinig dempen?
Ik heb er bv. van Alpine die met de gemiddelde filter 19 dB dempen, maar bij lage frequenties van 63 Hz is dat slechts 12 dB. Bij de lichtste filter is het verschil nog groter: gemiddeld 16 dB maar bij 63 Hz slechts 6 dB...
Foam doppen kunnen tot 20 of zelfs 30 dB demping gaan (geen idee hoe dat zit bij lage frequenties, kan gemakkelijk 15 dB dempen of zelfs 25 voor de zwaardere als die redelijk diep ingebracht worden), meer dan 20 zou nergens nodig moeten zijn als ze zich aan de normen houden en het geluid een beetje deftig balanceren. Als ze natuurlijk net de bas zeer luid zetten, blijven ze onder de geluidsnorm maar krijg je net meer geluidsdruk waar veel oordoppen net minder tegen houden.
Is zeker geen stoner & doom probleem maar klinkt eerder als onbalans op dat festival; ik ga al 20 jaar naar doom optredens en nog nooit gehad dat ~19 dB oordoppen onvoldoende waren.
Zelf heb ik ook Alpine (universeel), maar die lekken aan mijn linkerkant omdat mijn gehoorgangen verschillend zijn, dus die gebruik ik niet meer. Nadien heb ik dan de oordoppen op maat laten maken (hard materiaal).

)

)
)