Live muziek & optredens

Hopelijk heeft die verwachtingen ingelost. Jammer dat ik er niet kon zijn, ik hoop echt dat ik volgende editie kan bijwonen.
Idem. Probleem is dat het telkens valt in het verjaardagsweekend van mijn dochter. En ja ja, "pak ze mee, hurdurrr" maar ik ga niet met een kleuter rondlopen op een stonerfestival. :unsure:

Hopelijk heeft die verwachtingen ingelost. Jammer dat ik er niet kon zijn, ik hoop echt dat ik volgende editie kan bijwonen.
Het was een echte show, bij elk nummer had hij een ander kostuum aan. Die is dus al 82 en die kan nog zingen en rondhuppelen op het podium.... ni normaal.

papa papa, mag ik dat schattig eenhoorn speelgoed kopen?

Die eenhoorn in kwestie:

unicorn-glow-beaker-bong-group_1080x.jpg

:unsure:

Idem. Probleem is dat het telkens valt in het verjaardagsweekend van mijn dochter. En ja ja, "pak ze mee, hurdurrr" maar ik ga niet met een kleuter rondlopen op een stonerfestival. :unsure:
De datum van volgend jaar staat momenteel op 22 en 23/8. (Ik zeg momenteel omdat de datum van dit jaar ook werd verplaatst.)

Dju, volgend jaar tegelijkertijd met Pelagic Fest :cry:

edit: was dit jaar wat laat met het aanvragen van een perskaartje, dus volgend jaar eens wat vroeger proberen :unsure:

Ik zou zeggen hou de FB pagina wat in het oog wbt de datum (kan je ook op zonder account).

Wat vond je van Briqueville btw?
Nog steeds geen band die ik op eigen initiatief zou opzetten, maar live zeker en vast de moeite. Leuke kostuums ook.

IMG-20240830-WA0001.jpg

IMG-20240830-WA0000.jpg

Trouwens, de bass stond wel heel hard (zoals bij het grootste deel van de bands, voor mij moet dat helemaal niet btw) en ondanks mijn gehoorbescherming voelde ik toch "iets" aan mijn oren. 😕 Ik gebruik ze nochtans correct, ze zijn op maat gemaakt (Pluggerz) en nog geen jaar oud. In bed even de piep gehad, maar geen tijdelijk verminderd gehoor. Nu blijft het bij een lichte ruis als het stil is. Ik heb me er toch wat zorgen om gemaakt en we zijn nadien bewust aan de zijkant van het podium gaan staan.
Vriend heeft niks last, maar hij gebruikte de classic foam doppen (die gebruik ikzelf enkel om te slapen).
Zouden de muziekoordoppen niet zwaar genoeg zijn voor stoner & doom?

EDIT: foto's bijgevoegd

Laatst bewerkt:
@Fusetea Het is niet omdat hij niks voelt dat hij geen schade kan hebben natuurlijk. Niet iedereen is ook even gevoelig denk ik? Als het door je op maat gemaakte oordoppen al kwam, stond het gewoon te luid, lijkt me?

Net gezien dat Full Blown Chaos daar ook staat die dag en dat ze volledig Wake The Demons spelen.
Misschien toch eens bekijken of ik er ook geraak.
Just, die spelen ook. Lang geleden dat ik daar nog eens iet van hoorde.
Wel prijzige affiche. Nuja EGH nog eens naar hier krijgen is niet evident en kostelijk. Is ook nog enkel Chris Benitos (zotste hc bassist ooit) en zanger Rick die origineel zijn.

Dan nog FBC die ook er niet naast zal vragen. Mindwar en SOF kunde wel iets mee regelen denk ik.

Nou een stille schow ,oordoppen dempen wa de zwaarste schokgolven ,behalve bij Amenra zijn de oordoppen overbodig de show kan nie stiller zijn dan bij die band ..

Mensen, smaken verschillen nu eenmaal, ik zal het nog maar eens zeggen.
Het is niet de eerste keer dat er algemene verwondering is als ik een bepaalde band minder interessant vind dan de meerderheid hier, of niet perse live hoef, of kan zien omdat het mij nu eenmaal niet uitkomt.
Dat, maar ook de commentaar op mijn lijst zorgt ervoor dat de kans al kleiner wordt dat ik hier nog zoiets ga posten eerlijk gezegd. Zelfs al is het waarschijnlijk voor de grap, ik vind het toch maar raar en niet zo fijn. 🤷‍♀️

Daarnaast,
ik weet sinds dit jaar dat ik ADHD en autisme heb en ik moet "op maat" naar festivals en andere events gaan.

Wat Doodseskader betreft, afgezien van wat ik ervan vond (nee, het was ook niet mijn ding, maar ik vond het absurde eraan dan wel weer amusant om te horen op de achtergrond), dacht ik dat het hier niet werd gewaardeerd om zo'n dingen op deze manier over om het even welke artiest te zeggen?

Gemakkelijk gezegd, maar niet teveel van aantrekken zou ik zeggen. We hebben het sowieso al over metal e.d., wat 90% van de mensen absoluut niet kan appreciëren ;)
En binnen metal lopen de smaken ook nog eens uiteen. Ik heb vrienden die ook metalfans zijn maar we gaan misschien 1 keer om de 2 jaar samen naar een optreden omdat er zo weinig overlap zit tussen onze smaak.
Ik vind persoonlijk Doodseskader live zeker de moeite, al 3 keer gezien en dat zal wel nog gebeuren in de toekomst.

... Trouwens, de bass stond wel heel hard (zoals bij het grootste deel van de bands, voor mij moet dat helemaal niet btw) en ondanks mijn gehoorbescherming voelde ik toch "iets" aan mijn oren. 😕 Ik gebruik ze nochtans correct, ze zijn op maat gemaakt (Pluggerz) en nog geen jaar oud. In bed even de piep gehad, maar geen tijdelijk verminderd gehoor. Nu blijft het bij een lichte ruis als het stil is. Ik heb me er toch wat zorgen om gemaakt en we zijn nadien bewust aan de zijkant van het podium gaan staan.
Vriend heeft niks last, maar hij gebruikte de classic foam doppen (die gebruik ikzelf enkel om te slapen).
Zouden de muziekoordoppen niet zwaar genoeg zijn voor stoner & doom?

Weet je hoeveel de demping van je Pluggerz oordoppen is op lage frequenties, om te zien of ze misschien de lage frequenties te weinig dempen?
Ik heb er bv. van Alpine die met de gemiddelde filter 19 dB dempen, maar bij lage frequenties van 63 Hz is dat slechts 12 dB. Bij de lichtste filter is het verschil nog groter: gemiddeld 16 dB maar bij 63 Hz slechts 6 dB...

Foam doppen kunnen tot 20 of zelfs 30 dB demping gaan (geen idee hoe dat zit bij lage frequenties, kan gemakkelijk 15 dB dempen of zelfs 25 voor de zwaardere als die redelijk diep ingebracht worden), meer dan 20 zou nergens nodig moeten zijn als ze zich aan de normen houden en het geluid een beetje deftig balanceren. Als ze natuurlijk net de bas zeer luid zetten, blijven ze onder de geluidsnorm maar krijg je net meer geluidsdruk waar veel oordoppen net minder tegen houden.
Is zeker geen stoner & doom probleem maar klinkt eerder als onbalans op dat festival; ik ga al 20 jaar naar doom optredens en nog nooit gehad dat ~19 dB oordoppen onvoldoende waren.

Terug
Bovenaan