Live muziek & optredens

Gewéldig geamuseerd! Veel te veel gezien en veel hoogtepunten.

Vrijdag:
Wind Rose: geestig om het festival mee te beginnen. Hadden het publiek precies ook wel al mee.
Alkerdeel: beetje verschuivingen in het uurschema waardoor ik dit ook heb gehoord. Geen fan
Rise of the Northstar: heel vreemd en totaal mijn ding niet.
Vomitory: Strak gespeeld maar brak geluid, jammer.
Death Before Dishonour: Veel sfeer, band in form. Meer moet dat niet zijn voor een HC show.
Frozen Soul: Wauw! Eerste echte hoogtepunt vd dag. Super strak, goeie vocals ook. Op cd was ik al fan, live is het nog beter.
Terror: Goed, zoals altijd. Niks meer, zeker ook niks minder.
Unleashed: Band had er zin maar het blijft een beetje de Manowar vd death metal.
Forbidden: Op 1 na beste optreden van het hele weekend. Nostalgie-trip en gewoon erg goed gespeeld. Zanger is ook top.
Prong: Ik was niet onder de indruk maar ik was toen wel enorm onder invloed dus het kan daar wel aan gelegen hebben.
I Am Morbid: Wat was dat?? Vincent met heel veel goesting, Sandoval op drums en een fantastische setlist. Enorm van genoten.
Dismember: Trip down memory lane. Goed gespeeld ook maar Morbid Angel had me wat murw geslagen ervoor.

Zaterdag:
Hunter: Deadknight kan het nog! In een ver verleden de man vaak bezig gehoord bij Crusader en zijn stem is nog altijd geweldig. Voor de rest gewoon degelijke heavy metal. Leuke opener vd dag.
Schizophrenia: àltijd goed.
Angelus Apatrida: 13 in een dozijn thrash metal maar dan in a good way. Leuke band om live te zien.
Midnight: Waarschijnlijk de verrassing van het festival. Kende ze op plaat maar nog nooit live gezien en zo komt die band toch een pak beter tot zijn recht.
H.E.A.T. : leuk rustmoment
Shadow of Intent: muzikaal niet veel soeps maar zanger had wel een erg goed strot.
Sepultura: strakker dan verwacht, minder "Max" nummers dan verwacht. Heel goed eigenlijk.
Biohazard: waanzin! Super optreden waarbij je zag dat de band er zoveel zin in had.
Sodom: Een mitraillete. Goeie set ook! Het zal nooit mijn favoriete band zijn maar het blijft toch lekker blazen.
Alestorm: Hoempapa van de bovenste plank. Stelt muzikaal echt niks voor maar ze hadden wel heel de wei mee dus de ideale festivalband.
Obituary: Strak, vuil, slopend en een volle swamp. Nog nooit slecht geweten live, nu dus ook niet. Blijft mijn favoriete band voor een reden.

Zondag:
Archspire: geestige bindteksten, strakke band. Ik ga er niet direct platen van kopen maar ik zou ze nog wel meepikken als ze ergens op een affiche staan.
Bleed From Within: Vanop een afstand gezien, mijn ding is het niet.
Pungent Stench: Ik heb ze al beter geweten eigenlijk. Blijft wel topband.
Gatecreeper: Nog zo'n verrassing die live nog veel beter is dan op plaat. Heel goed!
Evil Invaders: Beetje teleurgesteld. Heb ze al veel beter weten spelen. Sfeer leek mij ook niet goed te zitten.
Dying Fetus: àlles kapot. Beste optreden van heel het weekend. Uur lang met quasi open mond gestaan. Man man man, perfectie geperfectioneerd.
Gloryhammer: Bij mijn vrienden gekeken. Nieuwe zanger is een serieuze downgrade en muzikaal is het nooit wauw geweest.
Blind Guardian: Misschien wel het enige optreden dat echt te kort leek. Toffe set wel maar precies erg weinig animo. Jammer voor de band want die hadden er precies wel zin in.
Deicide: Dit stond te luid en te schel dus ik ben na enkele nummers vertrokken. Benton toch eens gezien.
Brutus: Live toch altijd een pak beter dan op plaat, vooral qua vocals, maar de set was totaal mijn ding niet.
Bloodbath: teleurstelling van het weekend. Ok, het geluid zat niet goed maar wtf... riffs verneuken, tempo's niet aankunnen, solo's die niet juist zitten. Tijdens de compleet verklote openingsriff van Like Fire kwaad de tent uit gelopen. Als dit het niveau is van de huidige Bloodbath mogen ze er van mijn part mee stoppen. Dan kan Holmes zich ook volledig focussen op Paradise Lost, waar hij imo veel beter tot zijn recht komt.
Russian Circles: Dankzij de blammage van Bloodbath hier nog even naar gaan zien en dat klonk wel heel straf eigenlijk.
Electric Callboy: Top productie, coole visuals, geweldig optreden tout court. Waardige headliner, tot spijt van wie het benijdt. En als je een hele wei kunt laten meekwelen op de Backstreet Boys ben je gewoon goed bezig.
Hypocrisy: nog een stuk kunnen meepikken (dank u uurschema) en dat was, zoals altijd, enorm goed.

Pfff is voorbij . belangrijker wa komt zaal/club shows , dan te minste geen last van pottenkijkers / randtoerisme .

El Presidio vond ik dit jaar ook wat teleurstellend, geen idee waarom. Andere jaren precies leuker :unsure: Het eerste verdiep was ook vrij lame/nutteloos.

Celeste, Stake, Killswitch (vooral jeugdsentiment maar heb ook liever Howard als zanger), Cult of Luna waren voor mij de toppers.

El Presidio vond ik dit jaar ook wat teleurstellend, geen idee waarom. Andere jaren precies leuker :unsure: Het eerste verdiep was ook vrij lame/nutteloos.

Celeste, Stake, Killswitch (vooral jeugdsentiment maar heb ook liever Howard als zanger), Cult of Luna waren voor mij de toppers.
Ik vond het een verbetering i.v.m. vorig jaar. Vorig jaar iets te klein. Dit jaar groter + een verdiep (waar ook weer wat extra volk kan zitten). Enkele optredens gemist omdat ik daar makkelijk bleef plakken.

Daar zat op een gegeven moment een 'dame' met een string aan en verder niet al te veel. 'Cumslut' stond op haar kledij terwijl er één of andere kerel aan haar borsten zat te lekken. Ik ben naar buiten gegaan en daar stond er ene drank te bestellen tegen de muur. De muur reageerde niet dus die kerel kwam gefrustreerd.

Het wegnemen van de bar achteraan de prison en het plaatsen van een grote tribune, dat vond ik teleurstellend.

Ik vond het een verbetering i.v.m. vorig jaar. Vorig jaar iets te klein. Dit jaar groter + een verdiep (waar ook weer wat extra volk kan zitten). Enkele optredens gemist omdat ik daar makkelijk bleef plakken.

Daar zat op een gegeven moment een 'dame' met een string aan en verder niet al te veel. 'Cumslut' stond op haar kledij terwijl er één of andere kerel aan haar borsten zat te lekken. Ik ben naar buiten gegaan en daar stond er ene drank te bestellen tegen de muur. De muur reageerde niet dus die kerel kwam gefrustreerd.

Het wegnemen van de bar achteraan de prison en het plaatsen van een grote tribune, dat vond ik teleurstellend.
haha wij hebben Cumslut ook gezien, heeft ook immens veel zitten flashen.

de laatste avond uiteindelijk nog ruzie gehad met een vrouw in El Presidio die compleet weg was van de wereld. Steeds strompelen en tegen iedereen duwen. Ook steeds verkondigen dat het 2023 is en dat het al de schuld is van de blanke man met onze lul :unsure:

Ik weet het niet, ik vind het precies net goed dat die toog daar weg is. 's Avonds stond daar altijd nen hoop volk tegen die toog te leunen om naar de optredens te kijken. Als ge daar dan wou gaan bestellen moest ge daar eerst door worstelen. Nu was er altijd plaats om te bestellen aan de toog. Ook een aantal keer dankbaar gebruik gemaakt van die tribunes :D

Mijn excuses ook voor de mensen die naar me opzoek waren volgens de beschrijving van mijn kleren. Ik had gezegd dat ik vrijdag een korte broek ging dragen, en zaterdag een lange. Maar op zaterdag had ik ook een korte broek aan. 🥵

haha wij hebben Cumslut ook gezien, heeft ook immens veel zitten flashen.

de laatste avond uiteindelijk nog ruzie gehad met een vrouw in El Presidio die compleet weg was van de wereld. Steeds strompelen en tegen iedereen duwen. Ook steeds verkondigen dat het 2023 is en dat het al de schuld is van de blanke man met onze lul :unsure:
Wat had ze aan van kledij? De zondagavond heb ik ook ruzie gehad met een vrouw in El Presidio. Die kwam teken doen dat ik plaats moest maken aan den toog omdat ze wou bestellen. Ik maak plaats en die komt gewoon aan de toog hangen met een serieuze air. Een vriend van haar kwam er dan ook staan. Ik kreeg enkele keren een duw maar negeerde het. Ik maakte nog meer plaats maar dat verminderde het duwen precies niet. Ik draai me om en zij deed direct een teken van 'wat is't manneke?'

M'n vrouw en schoonzus zijn er direct komen tussenstaan want ik kan nogal explosief reageren op zo'n onnozelaars. We zijn dan maar gewoon naar buiten gegaan. Op weg naar buiten kwam er een meisje zeggen dat die dame al tegen enkele andere ook ruzie gezocht had.

Ik weet het niet, ik vind het precies net goed dat die toog daar weg is. 's Avonds stond daar altijd nen hoop volk tegen die toog te leunen om naar de optredens te kijken. Als ge daar dan wou gaan bestellen moest ge daar eerst door worstelen. Nu was er altijd plaats om te bestellen aan de toog. Ook een aantal keer dankbaar gebruik gemaakt van die tribunes :D

Mijn excuses ook voor de mensen die naar me opzoek waren volgens de beschrijving van mijn kleren. Ik had gezegd dat ik vrijdag een korte broek ging dragen, en zaterdag een lange. Maar op zaterdag had ik ook een korte broek aan. 🥵
Hoh, ik vind een toog helemaal vooraan in de hoek toch ook niet goed bereikbaar tijdens optredens. Vorig jaar bleef ik soms ook eens aan die toog hangen tijdens een optreden of ging ik even achteraan een pint halen. De mensen maakten precies wel altijd plaats.

Heeft uw XXL-curryworst gesmaakt?

Wat had ze aan van kledij? De zondagavond heb ik ook ruzie gehad met een vrouw in El Presidio. Die kwam teken doen dat ik plaats moest maken aan den toog omdat ze wou bestellen. Ik maak plaats en die komt gewoon aan de toog hangen met een serieuze air. Een vriend van haar kwam er dan ook staan. Ik kreeg enkele keren een duw maar negeerde het. Ik maakte nog meer plaats maar dat verminderde het duwen precies niet. Ik draai me om en zij deed direct een teken van 'wat is't manneke?'

M'n vrouw en schoonzus zijn er direct komen tussenstaan want ik kan nogal explosief reageren op zo'n onnozelaars. We zijn dan maar gewoon naar buiten gegaan. Op weg naar buiten kwam er een meisje zeggen dat die dame al tegen enkele andere ook ruzie gezocht had.
geen idee wat ze aanhad tbh. Ze was allesinds verschrikkelijk irritant en stond vooraan aan de toog.

Ze deed inderdaad constant bewegingen van "wa is't", op haar voorhoofd tikken, vingers in haar mond steken (binnenkant van haar kaak). Ook constant beffen zitten uitbeelden :unsure: vré speciaal. Ze was wel echt overduidelijk weg van de drugs oid. Geen vrienden van haar gezien, wel perverse typen gezien die er wat misbruik van maakten en rond haar begonnen te hangen.

nog geprobeerd ze te overtuigen om even naar buiten te gaan om wat frisse lucht te pakken/naar de security te gaan maar meer dan een fuck you kreeg ik er niet uit :unsure:

geen idee wat ze aanhad tbh. Ze was allesinds verschrikkelijk irritant en stond vooraan aan de toog.

Ze deed inderdaad constant bewegingen van "wa is't", op haar voorhoofd tikken, vingers in haar mond steken (binnenkant van haar kaak). Ook constant beffen zitten uitbeelden :unsure: vré speciaal. Ze was wel echt overduidelijk weg van de drugs oid. Geen vrienden van haar gezien, wel perverse typen gezien die er wat misbruik van maakten en rond haar begonnen te hangen.

nog geprobeerd ze te overtuigen om even naar buiten te gaan om wat frisse lucht te pakken/naar de security te gaan maar meer dan een fuck you kreeg ik er niet uit :unsure:
't Zit er dik in dat dat dezelfde geweest zal zijn. En haar 'vriend' leek me inderdaad ene die het er gewoon op waagde. Ze had blijkbaar, voor ze bij ons kwam staan, tegen een groepje beginnen lullen over paardrijden of zo. Paardrijden was voor de elite. Maar ook dat ontaarde nogal snel in een kleine ruzie.

De pyromaniacs waren ook wel weer leuk om bezig te zien.

In november is er Hell Balls in Xpo Kortrijk van dezelfde organisatie. Iemand die daarheen gaat?

Dit jaar nooit verzeild geraakt in El Presidio. Wat niet slecht is want andere jaren daardoor enkele goeie optredens gemist.

Het verzetten van die bar en toevoegen van de zittribune was voor mij goed want geen bottleneck meer op die plaats.

Ik zou enkele piscines in de rechterhoek aan de main wel toejuichen.

Het tekort aan drank en te vroeg sluiten van de bars op zondagavond is echt wel klote. Want met een groep van 20 krijgen we op die laatste dag altijd veel teveel bonnetjes en als je dan bijna enkel nog vegetarische hapjes kunt vinden is dit klote haha.

Het tekort aan drank en te vroeg sluiten van de bars op zondagavond is echt wel klote. Want met een groep van 20 krijgen we op die laatste dag altijd veel teveel bonnetjes en als je dan bijna enkel nog vegetarische hapjes kunt vinden is dit klote haha.
Dit!
Dat ze die Presidio en de bars sluiten vlak na de optredens op vrijdag en zaterdag is vo mij geen probleem maar een "afterparty" om de bonnetjes op te krijgen op zondag zou welkom zijn. Al sluiten ze de kassa's al zodat het letterlijk voor de overschot op te krijgen is, maar hou die togen/presidio gewoon nog een uur of 2 open.

Dit jaar nooit verzeild geraakt in El Presidio. Wat niet slecht is want andere jaren daardoor enkele goeie optredens gemist.

Het verzetten van die bar en toevoegen van de zittribune was voor mij goed want geen bottleneck meer op die plaats.

Ik zou enkele piscines in de rechterhoek aan de main wel toejuichen.

Haha, ik had bonnetjes over en vond maar 1 eetkraam meer over. Ik ben naar den auto gestapt met een groot bakje vegetarische hapjes. Ik wou er wat uitdelen aan diegene die mee waren en niemand hoefde er. Halverwege de baan zei m'n vrouw: je weet toch dat het vegetarisch is hé?

Ik vond al dat die bitterballen de textuur van plasticine hadden.

Ik mis ieder jaar veel te veel omdat ik blijf gangen in El Presidio. Maar 't is daar zo plezant.

Straks Brutus nogmaals meepikken op PKP. Daarna Years & Years. Billie Eilish eventjes checken uit nieuwsgierigheid. DJ Fresh als afsluiter.

En dan morgen Limp Bizkit. Ik ben eens benieuwd. Schijnt dat het optreden vooral afhangt van de mood van Fred Durst. Enkele jaren terug op Alcatraz was het vooral plezant for old times sake. Verder was er niet veel aan.

Edit: maar 't zit er dik in dat ik stuff ga breaken.

Cumslut (en haar vriendin) heb ik de zondag ook gezien. Ben dan toch ook efkes in El Presidio blijven hangen, ik zeg geen neen tegen wat girl-on-girl action met een pintje in de hand en Slipknot op de achtergrond. Om te vragen of ze ook de daad bij het woord voegt was ik dan weer niet zat genoeg.

Cumslut is nog backstage gevraagd, kga wel niet zeggen voor wie 😅
Rammstein was er iig niet.

Wel verrast door het aantal spouwers de zondag tussen 14 en 17u al.

Wat dan gezegd van Clouseau, laat staan om Acid daar een podium te geven met zijn opruiende taal. Ik zal het maar houden op, we worden oud.

Terug
Bovenaan