Literatuur: chat en algemene vraagjes

Is de ingescande informatie in libib trouwens steeds correct? Daar stoor ik mij bij storygraph wel steeds aan, hoewel dat natuurlijk niet hetzelfde soort app is.

Ik kijk enkel of de titel en de schrijver correct zijn 😅. Ik weet dat er een paar boeken zijn waar ik een andere cover krijg of zelfs geen cover maar dat stoort me niet zo.

Dat is dan via QR-scanner op de telefoon of hoe werkt dat juist?

Ja! Gewoon de ISBN / streepjescode op de achterkant.
Soms vind hij een boek niet. Als je het een tweede keer probeert gaat hij dieper zoeken en als hij het dan nog niet vind, kan je het manueel in geven. Ik had dit probleem enkel met een paar Nederlandstalige boeken.

De boeken die geen scanbare ISBN hebben (sommige speciale edities, e-books) heb ik niet toegevoegd.
 
Iemand een suggestie voor Japans aan te leren? Dacht zelf aan Nihongo 1 om te starten.
 
Eigenlijk ni echt. Ik heb mijn Japans geleerd door eerst veel te veel anime te kijken en daarna wat ik opgepikt had te oefenen met Japanse uitwisselingsstudenten. Eentje daarvan is uiteindelijk nog me mij getrouwd ook. :unsure:

Wat ik wel doe is elke dag kanji studeren op https://www.wanikani.com maar dat is dan echt alleen kanji. De rest van de taal leert ge daar niet op. Voor mij perfect want mijn manier van al doende leren was heel hard op spreken/luisteren gefocust en kanji had ik jarenlang links laten liggen.

Hiragana en katakana had ik dan weer geleerd door flash kaartjes te maken en die dagelijks te overlopen. Dat kunt ge zo op 2 weken zoiets wel leren als ge daar echt dagelijks een paar keet doet.
 
Ik heb ontdekt dat er in Mol een slowreadclubje zit dat maandelijks samenkomt om eerst een uur in stilte een boek te lezen en nadien gewoon even gezellig na te keuvelen. Ga ik eens proberen, misschien kan ik zo nog wat extra mensen bekeren tot het Karamazovdom. :unsure: Maar even serieus: hopelijk een gezonde mix van leeftijden, want ik heb de indruk dat vele leesclubs toch wel bestaan uit oudere mensen (50+). Misschien is dat minder zo in de centrumsteden.
 
Iemand ervaringen met boeken verkopen aan De Slegte?

Welke prijs krijg je daar gemiddeld voor? Welke boeken zoeken ze vooral?

Ik heb geen ervaring op dat vlak met De Slegte specifiek maar heb wel de indruk dat mensen zich vaak mispakken op wat ze voor hun boeken krijgen. Je moet rekening houden dat die zaak het nog steeds als tweedehandsboeken moet kunnen verkopen MET winst voor hun, dus de prijs ligt zo vaak veel lager dan mensen hopen
 
Terug
Bovenaan