Liefde voor Muziek 2022

VTM Liefde voor Muziek 2022

Het enige hoogtepuntJE dit seizoen was Ozark Henry met The End.
Voor de rest zeer bedroevend niveau, maar wat wil je?
80% van de artiesten daar heeft nauwelijks een repertoire…
 
Het enige hoogtepuntJE dit seizoen was Ozark Henry met The End.
Voor de rest zeer bedroevend niveau, maar wat wil je?
80% van de artiesten daar heeft nauwelijks een repertoire…
dat gebrek aan repertoire is idd. een probleem.

in de eerste seizoenen maakte pakweg een Bart Kaël (of zo) nog een ambiance cover van een bekende hit of minstens een goed nummer, nu worden er platte covers gemaakt van nummers die zelf ook al plat zijn.

Stef Kamil Carlens heeft nochtans getoond hoe het wel kan. Een getalenteerd muzikant die iets doet met een mediocre nummer komt op zijn minst uit met iets dat op zijn minst interessant is.
 
Stef Kamil Carlens heeft nochtans getoond hoe het wel kan. Een getalenteerd muzikant die iets doet met een mediocre nummer komt op zijn minst uit met iets dat op zijn minst interessant is.

Oh ja, dit is zo waar!
De combinatie Stef Kamil en Ilse Delange was ook zeer geslaagd. Had gehoopt dat die eens samen een dubbelconcert ofzo zouden doen…
 
Echt? Dat kon ik uit dat stukje tijdens de reclame op tv niet opmaken.
Als ze dan de beste afleveringen uit de voorgaande seizoenen kiezen is dat nog niet zo slecht.

Dat is hetgeen wat ik toch kan terugzien in de Telenet tv gids… misschien verkeerd?
 
Van K3 tot DAAN: ‘Liefde voor Muziek’ gaat dit keer voor een ‘clash der muziekgenres’


Een paar verrassende namen bij
 
Van K3 tot DAAN: ‘Liefde voor Muziek’ gaat dit keer voor een ‘clash der muziekgenres’


Een paar verrassende namen bij

Daan is fantastisch! Maar voor dit concept?
 
Ik hoop wel dat het vooral de bekendere hits zijn die telkens gecoverd worden. Als er gekozen wordt voor een relatief onbekend nummer uit een reportoire, dan klinkt die cover gewoon als "een nieuw nummer", terwijl het juist het leuke aan het programma is dat ge nummers plots op een heel andere wijze hoort dan ge ze kent.
Met K3, Daan, Metejoor, Stef Bos, Gunther Neefs, ... zijn er dit jaar alleszins voldoende deelnemen met voldoende bekende hits in het repertoire. Enkel Portland is op dat vlak mss wat de vreemde eend in de bijt (toch bij het grote publiek), en Jaap is hier in Vlaanderen op dat vlak ook wat "op het randje" en nog niet ZO bekend qua eigen repertoire (tenzij ze de covers die hij samen met Regi al eens deed voor Liefde VOor Muziek, ook nog eens zouden gaan coveren ;) )
 
Boodschap Daan op zijn Facebook:

LIEFDE VOOR MUZIEK - Surprise! Al 9 herfsten zie ik m'n dierbare muzikanten & techniekers (olv Jeroen Swinnen, met wie ik net een zalig album heb opgenomen) naar een zonnige villa trekken om muzikale kruisen te gaan bestuyven, en telkens sta ik aan de kade met een lach en een traan, maar dit jaar, na 2 boring corona jaren, ga ik dus gewoon mee. TV programmas waar je live met een full band songs kan brengen kan ik op 1 vinger tellen, en met 'n miljoen kijkers per aflevering ga ik de uitdaging aan om volledig verdaanste versies te brengen van de songs van erg uiteenlopende (en hoop ik straks niet gààn lopende) collegas als K3, Portland, Metejoor, Stef Bos, Jaap Reesema en Gunter Neefs. Geef me een bocht en ik ga eruit, geef me een pot en ik ruk 't eraf. Nee, het wordt schoon, beloofd, lach & traan. Uitzending in het voorjaar. XD
 
Ben wel benieuwd naar Daan en Stef Bos.
Stef Bos was in Beste Zangers van Nederland echt wel top…
 
Boodschap Daan op zijn Facebook:
"live met full band"
Voor de mensen daar wel. Voor die 1 miljoen kijkers is het een studio-opname...

Stef Bos eerder dit jaar nog live gezien. Ligt wat uit mijn comfortzone, maar aangenaam verrast. Benieuwd naar.

Ik volg LVM eigenlijk niet echt. Krijg wel eens een song of 2 per aflevering mee via de vriendin.
 
"live met full band"
Voor de mensen daar wel. Voor die 1 miljoen kijkers is het een studio-opname...

Stef Bos eerder dit jaar nog live gezien. Ligt wat uit mijn comfortzone, maar aangenaam verrast. Benieuwd naar.

Ik volg LVM eigenlijk niet echt. Krijg wel eens een song of 2 per aflevering mee via de vriendin.
Je luistert geen radio waarschijnlijk? Anders krijg je die nummers door je strot geduwd. :sarcastic:
 
Je luistert geen radio waarschijnlijk? Anders krijg je die nummers door je strot geduwd. :sarcastic:

Ik had juist de indruk dat de nummers van afgelopen seizoen weinig airplay kregen op de radio in vergelijking met andere seizoenen.
Het enige nummer dat mss nog vaak gedraaid werd is "Lekker blijven hangen" van Margriet Hermans, en dat is eigenlijk ook nog maar recent omdat het nummer Zomerhit won.
 
Ik had juist de indruk dat de nummers van afgelopen seizoen weinig airplay kregen op de radio in vergelijking met andere seizoenen.
Het enige nummer dat mss nog vaak gedraaid werd is "Lekker blijven hangen" van Margriet Hermans, en dat is eigenlijk ook nog maar recent omdat het nummer Zomerhit won.
Helaas was het inderdaad dat nummer :unsure: .
 
Ik had juist de indruk dat de nummers van afgelopen seizoen weinig airplay kregen op de radio in vergelijking met andere seizoenen.
Het enige nummer dat mss nog vaak gedraaid werd is "Lekker blijven hangen" van Margriet Hermans, en dat is eigenlijk ook nog maar recent omdat het nummer Zomerhit won.
Ik luister niet meer naar de radio sinds een jaar. Dus laat ons hopen dat je gelijk hebt. Of het was vorig jaar gewoon een slechte editie?
 
Terug
Bovenaan