Liefde voor Muziek 2022

VTM Liefde voor Muziek 2022

Het programma is meer en meer oude knarren hun carrière herlanceren en nieuw jong geweld lanceren. Al dan niet met talent
Tja, op zich niet zo vreemd. Ik zie dat dit al de 8ste editie is. Zo groot is de vijver nu ook weer niet om in te vissen. Als je ziet dat er dit jaar ook weeral 2 (allé 3) uit Nederland bij zijn.

De 'verwachte' namen zijn quasi al allemaal gepasseerd, lijkt me. Ze zullen in de loop der jaren mensen als Will Tura, Tom Barman, Selah Sue, Axelle Red, ... ook wel al eens gepolst hebben zeker. Ze moeten nog willen meedoen ook natuurlijk.

Blijven uitmelken die handel. Met de lijst van vergeten artiesten en jong nieuw volk kan je nog wel een paar jaar doorgaan.
 
Het ding is vooral dat het programma ondertussen gezien wordt als een soort springplank bij het grote VTM publiek. Het is na zijn deelname aan dit programma dat Niels de bladblazer overgeschakeld is naar Sportpaleis niveau. Dat heeft alles veranderd.

Daarom dat je er steevast nu dezelfde elementen in ziet. Een vergane glorie als Margriet of Ronny Mosuse die hoopt nog eens te shinen? Check. Een Nederlander of twee die hier in Belgie nog wat meer bekendheid wil genereren? Check. Een act als 2 Fabiola die al jaren geen relevante muziek meer gemaakt heeft, maar nog snel een golfje wil om op te surfen en nieuwe optredens uit te puren? Check. Een naam uit het alternatievere circuit die makkelijk ligt bij het VTM publiek zoals Johannes Genard of Ozark Henry en grof gezegd ook ondertussen hun relevantie wat kwijt zijn? Check.

En tenslotte de artiest in kwestie waar ze vurig van hopen dat het Destadsbader-effect nog eens zijn werk doet. In dit geval Camille. Al een hele tijd bekend bij het jongere volkje, maar ik denk dat veel oudere kijkers even Camille wie? zeidrn toen ze The Masked Singer won.

Ik denk dat er daar een duidelijk plan achter zit. Toen ze een jaar of twee geleden aankondigde op te gaan treden in de Lotto schoten er velen in de lach, maar sinds dan was ze een van de gezichten van de stip it actie, hebben ze haar The masked singer laten winnen en zit ze nu in Liefde voor muziek. Allemaal op erg korte tijd, voor het grote VTM-publiek dat wel een schone poppemie met wat zangtalent en een clean imago kan apprecieren. Ondertussen zit ze aan haar tweede Lotto Arena. Het is allemaal goeie marketing, dit programma is dan ook niet meer dan een marketingvehikel.
 
https://concertnews.be/recensietonen.php?id=5120&kop=Liefde%20voor%20muziek%20(S8)%20★★1/2&waar=VTM


 
https://concertnews.be/recensietonen.php?id=5120&kop=Liefde%20voor%20muziek%20(S8)%20★★1/2&waar=VTM



Die Bert Hertogs van Concertnews is dan ook gewoon een gefrustreerd ettertje, het is soms echt zielig hoe afbrekend zijn recensies zijn.
Als ge ziet hoe hij zelfs tekeer gaat in een recensie over het Gala Van de Gouden K's van Ketnet... :sarcastic::laugh:
 
Het ding is vooral dat het programma ondertussen gezien wordt als een soort springplank bij het grote VTM publiek. Het is na zijn deelname aan dit programma dat Niels de bladblazer overgeschakeld is naar Sportpaleis niveau. Dat heeft alles veranderd.

Daarom dat je er steevast nu dezelfde elementen in ziet. Een vergane glorie als Margriet of Ronny Mosuse die hoopt nog eens te shinen? Check. Een Nederlander of twee die hier in Belgie nog wat meer bekendheid wil genereren? Check. Een act als 2 Fabiola die al jaren geen relevante muziek meer gemaakt heeft, maar nog snel een golfje wil om op te surfen en nieuwe optredens uit te puren? Check. Een naam uit het alternatievere circuit die makkelijk ligt bij het VTM publiek zoals Johannes Genard of Ozark Henry en grof gezegd ook ondertussen hun relevantie wat kwijt zijn? Check.

En tenslotte de artiest in kwestie waar ze vurig van hopen dat het Destadsbader-effect nog eens zijn werk doet. In dit geval Camille. Al een hele tijd bekend bij het jongere volkje, maar ik denk dat veel oudere kijkers even Camille wie? zeidrn toen ze The Masked Singer won.

Ik denk dat er daar een duidelijk plan achter zit. Toen ze een jaar of twee geleden aankondigde op te gaan treden in de Lotto schoten er velen in de lach, maar sinds dan was ze een van de gezichten van de stip it actie, hebben ze haar The masked singer laten winnen en zit ze nu in Liefde voor muziek. Allemaal op erg korte tijd, voor het grote VTM-publiek dat wel een schone poppemie met wat zangtalent en een clean imago kan apprecieren. Ondertussen zit ze aan haar tweede Lotto Arena. Het is allemaal goeie marketing, dit programma is dan ook niet meer dan een marketingvehikel.

Camille was bij het jongere publiek nu wel al langere tijd gekend door #LikeMe. Maar ze is afgelopen jaar inderdaad wel tactisch in beeld gebracht om haar carrière een extra boost te geven. Wel even vermelden dat haar manager niemand minder is dan William Vaesen, beter gekend als Niels William, de man die K3 groot gemaakt heeft en nadien met veel winst 'doorverkocht' heeft aan Studio 100. Iemand met zoveel connecties kan je perfect in de picture zetten.
 
Camille was bij het jongere publiek nu wel al langere tijd gekend door #LikeMe. Maar ze is afgelopen jaar inderdaad wel tactisch in beeld gebracht om haar carrière een extra boost te geven. Wel even vermelden dat haar manager niemand minder is dan William Vaesen, beter gekend als Niels William, de man die K3 groot gemaakt heeft en nadien met veel winst 'doorverkocht' heeft aan Studio 100. Iemand met zoveel connecties kan je perfect in de picture zetten.
tbh, ik ken die Camille ook alleen als Miss Poes van the Masked Singer, maar die kan wel een pakske zingen. Ook al waren K3 Karen en Andy Overdrijfman gewoon aan't overacten bij hun beoordelingen, er zat wel een grond van waarheid in.
 
Heb mij jaren afgevraagd of dit “live” is…
Bij Camille was het hier overduidelijk dat er een soort van nasynchronisatie is gebeurd. In de song riep ze opeens iets als “doe maar mee”, wat totaal een ander timbre was dan toen ze opnieuw ging zingen…

Die opgekuiste versies zijn dan ook die versies die ze op de streaming smijten…
 
Koen Buyse zong volgens mij ook niet live, ma soit. Vond het allemaal nog wel best ok, Davina Michelle en Camille haar liedje springen er uit, vooral dat van Camille, wat een toffe versie. Loredana kan ook e stukke zingen, Pat heeft daar goud mee in handen, maar moet mss een een andere richting op gaan int producen. De mayonaise pakt niet.

toffe bende trouwens, daar pakt de mayo wel

En Freek & Suzan, het is niet de muziek waar ik normaal naar luister, maar hun songs zijn echt wel top en maken wel iets los in de mens.
 
Laatst bewerkt:
Koen Buyse is sowieso fake.
Concert van Zornik op de Lokerse Feesten: moesten een bepaald nummer tot 3x opnieuw beginnen doordat ze niet synchroon waren met de tape die meeliep.
En die tape noemen ze dus een live concert….🙄
 
Camille was bij het jongere publiek nu wel al langere tijd gekend door #LikeMe. Maar ze is afgelopen jaar inderdaad wel tactisch in beeld gebracht om haar carrière een extra boost te geven. Wel even vermelden dat haar manager niemand minder is dan William Vaesen, beter gekend als Niels William, de man die K3 groot gemaakt heeft en nadien met veel winst 'doorverkocht' heeft aan Studio 100. Iemand met zoveel connecties kan je perfect in de picture zetten.

Alleen jammer dat ze haar vooral willen positioneren als het rolmodel voor 10-14jarige meisjes. Haar album eens vlug beluisterd en ook dat is helemaal op dat publiek gericht, idem het feit dat haar twee concerten in de Lotto Arena om 14u en 18u gepland staan.
Ben echt wel fan van haar stem en uitstraling, maar dat album kreeg ik echt niet volledig uitgeluisterd.

Als die na de fase van dit album enz een wat bredere en meer volwassen weg op gaat zit daar heus nog veel potentieel in.
 
Alleen jammer dat ze haar vooral willen positioneren als het rolmodel voor 10-14jarige meisjes. Haar album eens vlug beluisterd en ook dat is helemaal op dat publiek gericht, idem het feit dat haar twee concerten in de Lotto Arena om 14u en 18u gepland staan.
Ben echt wel fan van haar stem en uitstraling, maar dat album kreeg ik echt niet volledig uitgeluisterd.

Als die na de fase van dit album enz een wat bredere en meer volwassen weg op gaat zit daar heus nog veel potentieel in.
Was net hetzelfde aan denken, heb die hele masked singer niet gevolgd en in dit programma ist de eerste keer dat ik haar echt volwassen songs zie brengen, wat een openbaring. Ook die versie van Lift U up al eens bekeken, das gewoon pure klasse en een dikke duim voor wie die 2 songs geproduced heeft, niet de makkelijkste weg gekozen er een heel eigen versie van gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Op zich wel leuke aflevering gisteren, alleen jammer van de keuzes van Davina Michelle (een nummer van 2 Fabiola dat amper iemand kent en dan sowieso al een cover was) en Ozark Henry (ook weer een cover van een cover, weliswaar wel zeer bekend).

De performance van Camille was echt wel top, maar aangezien die al paar weken online stond was de verrassing er natuurlijk al van af. Haar optreden bevestigt wel nog eens het punt dat ikzelf en Gravetiet hierboven al maakte, Camille kan echt wel meer bereiken dan het (weliswaar zeer populaire) tieneridool te zijn dat ze nu is.

Het meest verrast alleszins door Koen Buyse. Hate 2 Love U had ik niet in het programma verwacht, en ik vond het echt wel knap wat hij er mee gedaan had.
 
Laatst bewerkt:
Ik vond het geen goede aflevering. Enkel Margriet bracht iets dat op een ambiance liedje leek. De andere hebben allemaal melige versies gebracht.
Er is imo te weinig variatie in de stijlen van de zangers en zangeressen.
 
Dit wordt een hype op TikTok, jongens!
Zelfs de dochter doet het al na… 🙄
*zucht*

 
Terug
Bovenaan