Lente & zomer 2025

Daar staat die B voor in BG, Burkina faso gaming.
Ik snap echt niet waarom we hier in Belgie continue moeten dromen van weerbeelden voor ons land extreem zijn. Als je daar zo wild van komt lijkt een verhuis wel op zijn plek.
Dat land is het tweede armste land ter wereld. Het weer mag er dan geweldig zijn, je blijft er best weg.

Het weekend lijkt zicht beter te gaan aankondigen dan was voorspelt. Eerst zou het volledig gaan uitregenen en nu neigt het eerder naar bewolkt met een streep zon hier en daar.

Het weekend lijkt zicht beter te gaan aankondigen dan was voorspelt. Eerst zou het volledig gaan uitregenen en nu neigt het eerder naar bewolkt met een streep zon hier en daar.
Het slechte weer lijkt vooral naar volgende week opgeschoven te zijn. Deze week wel eens kans op een bui hier of daar maar geen regen van betekenis precies.

Crew Post
Om dit topic wat overzichtelijk te houden en het over het actueel weer te kunnen hebben, is er een topic geopend om extremen te bespreken. De laatste pagina's werd dit wat moeilijker.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat extreme omstandigheden waar we uitzicht op hebben of die reeds gebeurd zijn hier niet besproken mogen worden. Het dient vooral om de liefhebbers van die extremen ook hun kans te geven daarover te discussiëren of praten, zonder daarvoor de "normale" weertopics te vullen.

Ik ben terug van 11 dagen Oostenrijk, en helaas hebben we daar de hele tijd "Belgisch weer" gehad. Heel wisselvallig, met regelmatig regen en vrij lage temperaturen. Wat wel opvallend was (en in lijn met @Guglielmo 's waarnemingen), is dat er steeds goed weer voorspeld werd ongeveer twee dagen in de toekomst. Toen we er toekwamen zag het er dus naar uit dat we goed weer gingen hebben op de eerste twee dagen na. Maar dat verschuifde dus telkens. Uiteindelijk hebben we dat goed weer nooit gekregen.

Ik ben terug van 11 dagen Oostenrijk, en helaas hebben we daar de hele tijd "Belgisch weer" gehad. Heel wisselvallig, met regelmatig regen en vrij lage temperaturen. Wat wel opvallend was (en in lijn met @Guglielmo 's waarnemingen), is dat er steeds goed weer voorspeld werd ongeveer twee dagen in de toekomst. Toen we er toekwamen zag het er dus naar uit dat we goed weer gingen hebben op de eerste twee dagen na. Maar dat verschuifde dus telkens. Uiteindelijk hebben we dat goed weer nooit gekregen.

Ik heb nog nooit een droge julimaand geweten in Oostenrijk. De paar keer dat we het ons toch gewaagd hebben altijd prijs gehad. Nu enkel nog augustus.

Ik heb nog nooit een droge julimaand geweten in Oostenrijk. De paar keer dat we het ons toch gewaagd hebben altijd prijs gehad. Nu enkel nog augustus.
Goh, wij wisselen af. Ben dus al een keer of 20 in juli in Oostenrijk geweest en een keer of 15 in augustus. Ik kan me niet herinneren dat er veel verschil is, al was de meest uitgeregende vakantie effectief wel in juli. Dat moet ergens begin jaren 2000 geweest zijn, dat was letterlijk 10 dagen regen.
Wat wel vaststaat is dat de natuur er begin juli wel nog veel mooier is dan in augustus. Alle bergweides nog in volle bloei, heerlijk...

Het weer was zeker niet extreem slecht dit jaar, gewoon niet goed. Maar wat wel opviel was het steeds weer verschuiven van de goed-weer voorspellingen.

Het weer was zeker niet extreem slecht dit jaar, gewoon niet goed. Maar wat wel opviel was het steeds weer verschuiven van de goed-weer voorspellingen.

Dat gebeurde het hele vorige jaar op de website van het KMI. Telkens werd de voorspelling naar beneden bijgesteld naarmate die dag dichterbij kwam. Hemeltergend.

Ik keek toen bijna dagelijks naar het weer, heb er nog wat stress van als ik aan dat jaar terugdenk...

Goh, wij wisselen af. Ben dus al een keer of 20 in juli in Oostenrijk geweest en een keer of 15 in augustus. Ik kan me niet herinneren dat er veel verschil is, al was de meest uitgeregende vakantie effectief wel in juli. Dat moet ergens begin jaren 2000 geweest zijn, dat was letterlijk 10 dagen regen.
Wat wel vaststaat is dat de natuur er begin juli wel nog veel mooier is dan in augustus. Alle bergweides nog in volle bloei, heerlijk...

Hier in saksisch zwitserland juist vant zelfde met de voorspellingen die keer op keer ernaast waren.
Hebben hier lente, zomer en herfst gehad op 10 dagen...

Zwarte woud 2j terug toch een pak beter.

Terug
Bovenaan