Ik ontken dat ook niet. Maar de verwachtingen zijn gewoon hoger gespannen na zo'n uiterst zeldzaam droog voorjaar. Dat is het belangrijkste ingredient dat nodig is voor een echte topzomer (of "grote zomer"). En momenteel is het gewoon nog geen topzomer, ondanks de betere prestaties die ik wel degelijk ook zie. Temeer omdat we binnen 10 dagen aan de decade met het grootste warmtepotentieel beginnen, maar de opbouw (voorlopig) ontbreekt om daar ook iets van te maken. Wil je een nieuw absoluut warmterecord - het huidige is immers alweer 6 jaar oud - dan moet de opbouw nu echt wel gaan beginnen, maar ik zie in tegenstelling meer en meer regen op de kaarten verschijnen. Tenzij er dus een pluim komt, maar dat zal zich sowieso niet lang volhouden.Maar nog steeds zitten we met een bovengemiddelde maand juli tot nog toe.
De normaal of gemiddelde is wat ze is, maar ik zie niet in waarom je er steeds opnieuw de huidige zomer moet aan meten. Want dan heb je de voorbije 2 jaren wel je werk gehad met de bovennormale neerslag in die zomers. Het gemiddelde wordt bepaald door 30 zomers, niet door 1 zomer. Er kan dus best een topzomer tussen zitten ook. Ik zou zelfs zeggen: het is normaal dat er eens ene tussenzit ook, de zomers moeten niet altijd slecht zijn.
Hier dicht. Maar als ik de satelliet bekijk dan zie ik idd dat we pech hebben in het centrum. Soit, lijkt nu weer stilletjes aan open te breken.Edit: had het laatste deel van je post niet gelezen. Hier al de ganse dag staalblauwe hemel. Paar wolkjes hier en daar.![]()
Laatst bewerkt:
.