Ook wel eerlijk zijn: 6 dagen waarvan 1 1/2 warme dagen is nog niet echt een referentie. Viel die eerste warme dag een dag eerder (op 30 juni), was het al meteen een ander verhaal in het gemiddelde. Ik kan ook zoiets fabriceren: dat gemiddelde is op amper 5 dagen tijd met maar liefst bijna 10 graden gedaald (!!!) en morgen zal het er nog slechter uitzien, maar ook dat is enkel en alleen maar door die eerste twee dagen en zegt niets als je referentie maar 1 week is.
Inzake woensdag richting 25 graden en meer: zoals ik zei, we moeten nog zien in welke mate dat nog afgebouwd zal worden. Het zal wel weer warmer worden - mag ook, vandaag bleef flink onder de normaal - maar of we effectief richting gemiddeld 25 gaan op 10 dagen, daar steek ik m'n hand nog niet voor in het vuur met een noordcomponent. Als die een paar graden meer west blaast dan voorspeld, of gewoon wat harder blaast dan voorspeld, zullen er direct weer een paar graden afgaan. Het omgekeerde is natuurlijk ook mogelijk, meer oost of minder hard, en dan wordt het warmer dan gedacht.
Aan de kust mogen ze 25 graden sowieso al vergeten zolang die noordcomponent blijft staan, zeker aan de oostkust gaan ze al blij mogen zijn als ze de 20 graden nog halen. Kan toch wel beter voor juli vind ik. Maar anderzijds: het regent tenminste niet, en daarmee is het al een enorme verbetering tov de voorbije 2 jaar.