Lente & zomer 2025

Inclusief een mooie illustratiefoto, dus het moet wel waar zijn. Er komt een extreem hete zomer aan. Hopelijk niet tegelijk extreem droog, maar dat kunnen ze dan weer niet voorspellen misschien?
Altijd afwachten met die voorspellingen...
2021 had een soortgelijk voorjaar met 3 te droge maanden op een rij en toen kregen we begin mei de voorspelling van een overwegend droge en hete zomer: https://www.weeronline.nl/nieuws/seizoensverwachting-weer-zomer-2021
We hebben die zomer geen enkele tropische dag gehad (laat staan een hittegolf) en het werd één van de natste zomers ooit.

Volgens Geri worden de komende twee weken alvast droog en zonnig, na de natte maand april.

voorspelling_geri.png

Voordeel van die aanhoudende droogte is wel dat het onderhoud van de tuin lekker gemakkelijk maakt. Ik moet zelfs mijn gras niet meer afrijden want het groeit toch quasi niet meer. Over de rosse plekken die al beginnen verschijnen gaan we het niet hebben. :unsure:

Dankzij Geri weten we toch dat we in de zomer kans hebben op mooi weer met kans op bewolking en opklaringen, maar ook kans op regen en soms wat meer of wat minder wind.

Er zijn nog zekerheden in het leven :)

Djeezes.. dat kan iedereen op deze manier.. Vraag mij af waarom die kerel zo in de media moet verschijnen.

Dat noemden ze vroeger jaren een kwakzalver.
Goh, toch niet in alle media. Sinds Karl Vannieuwkerke die eens heeft aangehaald bij tijdens de Tour De France is HLN daarop gesprongen in de gekende stijl. Als je die krant niet leest, heb je daar geen last van, denk ik.

"droog weer met wat bewolking"
"mooi weer met wat bewolking"
"mooi weer met kans op bewolking"
"mooi weer met af en toe bewolking"
"bewolkt mooi droog weer met opklaringen"

:crazy:

Rond 18:30 vertrokken voor een motorritje en toen was het hier rond Antwerpen blauwe hemel met enkele cumuli. Nu volledig dichtgetrokken en 12°C, brrrrr.

De pluim ziet er nu toch vrij nattig uit vanaf volgend weekend en de week erop. Afwachten of de modellen consistent blijven...

Tof, zo lang droog en net als het schoolfeest op zaterdag en onze jonste zijn lentefeest is op zondag geven ze nat :(

Terug de good old westcirculatie!
Want als we eens lang zonder zitten: klimaatverandering!

De pluim ziet er nu toch vrij nattig uit vanaf volgend weekend en de week erop. Afwachten of de modellen consistent blijven...
Die omslag rond de 25ste zit er nu toch al een tijdje in. Allemaal geen probleem zolang het maar voor een weekje is ofzo en we niet vertrokken zijn voor de rest van de zomer.

Een beetje langer mag nu ook wel als het alternatief dit is, vind ik.
Ik zou niet te vlug roepen voor we weer voor 3 maand vertrokken zijn met buien en regen en de zomer voorbij is tegen dat het beter wordt. Veel liever dit dan de vorige 2 jaren ...
Van mij moet het niet per sé warm zijn maar wel droog op de momenten dat ik ga fietsen.

Ik zou niet te vlug roepen voor we weer voor 3 maand vertrokken zijn met buien en regen en de zomer voorbij is tegen dat het beter wordt. Veel liever dit dan de vorige 2 jaren ...
Ja, ideaal zou natuurlijk gewoon een aangename zomer zijn met hier en daar eens regen.

Ja, ideaal zou natuurlijk gewoon een aangename zomer zijn met hier en daar eens regen.
Ja voila en liefst dan eens een korte bui met opklaringen tussendoor. Maar vorig jaar was het constant buienradars kijken omdat het weer zo onstandvastig was dat je zelfs 1 dag op voorhand niets kon plannen.

Terug
Bovenaan