Sneeuwstorm
Well-known member
Nu wel een stortbui
Mijn gras zal weer groener zijn binnen enkele dagen denk ik
Mijn gras zal weer groener zijn binnen enkele dagen denk ik
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik lees dat de betrouwbaarheid van GFS de laatste tijd fel naar beneden gegaan is (althans in Amerika). De Canadese en Europese modellen zouden het veel beter doen.Sommige modellen komen met een afkoeling volgend weekend (zoals de ECMWF run van de morgen) terwijl GFS blijft gaan voor dikke twintigers vanaf volgende week donderdag tot begin volgende week. Donderdag mogelijk een lokale 20°C, of dit zal doorzetten ook de dagen nadien daar zijn de verschillende modellen het nog niet over eens.
Rond de 25ste lijkt er wat een omslag te komen met meer westenwind en een hogere kans op regen. Zowel GFS als ECMWF komen hier mee af. Het is natuurlijk nog ver vooruit en de kans bestaat dat de voorspellingen tegen dan al bijgedraaid zijn.
De overdreven warmte voor de tijd van het jaar zijn we ook kwijt. Het wordt rond de 20°C de komende dagen. De komende 10 dagen zo goed als droog.
Voor mij is dat ook OK, normaal voor mei is 18-19°C dus met 20°C zitten we nog boven onze stand in feite.Rond de 20 graden is goed voor mij. Geen gezweet bij de minste activiteit die je moet doen.
Rond de 20 graden is goed voor mij. Geen gezweet bij de minste activiteit die je moet doen.
Ik heb altijd het gevoel dat, hoe beter ik in conditie ben, hoe harder ik zweet.Gewoon aan uw conditie werken.

ChatGPT:Ik heb altijd het gevoel dat, hoe beter ik in conditie ben, hoe harder ik zweet.![]()
Vroeger toen ik zwaarder was had ik meer last van de warmte. Je moet ook genoeg drinken bij warm weer. Als je niet genoeg drinkt ga je niet goed tegen de warmte kunnen. Het is ook een kwestie van uzelf te trainen om om te gaan met warmte.Of je nu meer zweet of niet, een fitter lichaam gaat dus beter om met warmte of oververhitting door betere koeling.
Overgewicht kan natuurlijk ook spelen in hoe je het ervaart ... schildklier problemen, te veel stres, vermoeidheid, alles hierboven ... er spelen zo veel persoonlijke zaken mee.
Regent het twee weken niet en zit je net in de bui van 18u op weg naar huis met de fiets.Hier (Merelbeke) was het wel de moeite. Eerst een bui rond 18u, en dan later op de avond hevig onweer met immens veel bliksemactiviteit en hevige regen. Voor het onweer was het licht buiten al erg onheilspellend groenig-geel.
Al het stof van de zonnepanelen en de regenwaterput weer goed bijgevuld!
Zweten (en al zeker door de hitte) heeft dan ook niet veel te maken met conditie tenzij je spreekt over de extremen zoals mensen die morbide obesitas hebben en buiten adem geraken door 10 meter te wandelen. Ik zit in een atletiekclub, en tijdens de rustige duurlopen in groep zweten enkele goede lopers veel harder dan enkele minder goede lopers bij hetzelfde tempo.Ik heb altijd het gevoel dat, hoe beter ik in conditie ben, hoe harder ik zweet.![]()

Er is nog hoop. Volgens ChatGPT zijn mijn hart en bloedvaten aldus in zeer goede conditie.ChatGPT:
In summary: better cardiovascular condition typically leads to more efficient and sometimes greater sweating, especially during exercise, as a thermoregulatory adaptation.