CerumenCrevice
Well-known member
komt allen richting Boston, hier is het heerlijk nazomerweer en straks een echte herfst als ik de voorspellingen mag geloven.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Daar kan het inderdaad wel nog, een echte herfst die niet telkens weer overdreven somber, nat en warm moet zijn. Mensen trekken naar die streek om de foliage te gaan bewonderen, wat extra prachtig is met kou en blauwe hemels.komt allen richting Boston, hier is het heerlijk nazomerweer en straks een echte herfst als ik de voorspellingen mag geloven.
Daar kan het inderdaad wel nog, een echte herfst die niet telkens weer overdreven somber, nat en warm moet zijn. Mensen trekken naar die streek om de foliage te gaan bewonderen, wat extra prachtig is met kou en blauwe hemels.
Uiteraard. Maar die overdreven warme temperaturen, vele neerslag en vooral die extreme somberheid is dat niet.Zacht en wisselvallig is typisch voor een westcirculatie bij ons hé. Daar hebben we in de (latere) herfst en winter dikwijls mee te maken. Boston is meer continentaal van klimaat en heeft geen last van Atlantische storingen.
Het weerbeeld voor zaterdag is momenteel eigenlijk te onzeker om iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Het kan regenen, het kan droog blijven. Het kan 18 graden worden, het kan tot 28 graden worden...
En dan 's nachts 10-12°C ipv 17°C, dat voelt al meer septemberachtig aan. Dat zijn nu toch nog altijd zeer hoge minima voor de tijd van het jaar.Is het voor begin september uitzonderlijk warm dan? Het is toch nog altijd zomer?Kben die warmte precies beu. Gewoon 20°C overdag met een streepje zon is goed. Een fris gevoel buiten maar niet te koud zodat ik nog niet hoef mijn verwarming aan te stekenEn dan 's nachts 10-12°C ipv 17°C, dat voelt al meer septemberachtig aan. Dat zijn nu toch nog altijd zeer hoge minima voor de tijd van het jaar.

Normaal is 19,5°C max en 11,3 minIs het voor begin september uitzonderlijk warm dan? Het is toch nog altijd zomer?![]()
Ik vond het ook nogal plakkerig de afgelopen dagen en kijk uit naar frissere temperaturen. Ik hoop alleen dat we geen herhaling gaan krijgen van vorig jaar met véél nat weer. Er mag wat afwisseling in zitten. En in de winter graag wat meer periodes van ijskoude dagen met kraakhelder weer.Kben die warmte precies beu. Gewoon 20°C overdag met een streepje zon is goed. Een fris gevoel buiten maar niet te koud zodat ik nog niet hoef mijn verwarming aan te stekenEn dan 's nachts 10-12°C ipv 17°C, dat voelt al meer septemberachtig aan. Dat zijn nu toch nog altijd zeer hoge minima voor de tijd van het jaar.
Ja voila, frisse ochtenden maar dan zonder de continue nattigheid liefstIk vond het ook nogal plakkerig de afgelopen dagen en kijk uit naar frissere temperaturen. Ik hoop alleen dat we geen herhaling gaan krijgen van vorig jaar met véél nat weer. Er mag wat afwisseling in zitten. En in de winter graag wat meer periodes van ijskoude dagen met kraakhelder weer.

Gisteren hooguit een kwartier gemiezerd aan zee (0,04mm zegt het meest dichtstbijzijnde meetpunt op waterinfo) , voor de rest droog en 's avonds opgeklaard.
Ook vandaag nog geen regen gezien.
Meestal krijgt het westen in het najaar en de winter de volle mep.
9 minuten later staan we al op 11Volgens alle weerapps is het hier droog, maar het is al een klein half uur hard aan het regenen. met tot nu toe toch alweer 7.5L in de meter.![]()

We hebben precies geen meetpunten in de buurt.Beter Waterinfo gebruiken, is beter dan die flut buienradar en weerapps.
WATERINFO - Themas
www.waterinfo.vlaanderen.be
Je kunt enorm in detail gaan, tot op het niveau per individueel meetpunt, ook historisch