Er is inderdaad een flinke verslechtering gaande. Gisteren dachten de modellen nog dat het de ganse week droog ging blijven, nu zit er alweer 15 mm neerslag in voor deze week, zo gemakkelijk gaat dat weer. Ernesto lijkt het dus zeker niet langer vol te kunnen houden dan een standaard orkaan. Ik vrees dat mijn inschatting hierboven dat de kans klein is dat we vertrokken zijn voor een lange mooie periode ook de waarheid zal worden. Helaas ook nog geen formaties in de Atlantic, waardoor we quasi zeker voor een terugkeer van het vastgeroeste patroon kunnen tekenen vanaf volgende week, en dat dan zeker tot half september. Nogmaals: echt genieten, nu het nog kan. Ik ga er nog niet te veel over uitwijden, maar er zijn indicaties van een serieuze detoriatie van het weer in september en een vroeg begin van de herfst, zeker als orkaanformatie verder uitblijft.
Morgen de beste dag, en wellicht alweer de laatste 30 graden en dus de laatste tropische dag van het jaar. Volgens het KMI zal dit erg lokaal zijn, ik denk dat het op wat grotere schaal zal zijn in het binnenland, we zullen zien.
Vandaag werd de normale zonneschijnduur bereikt voor de maand augustus, dat is een dag eerder dan ik hierboven voorspeld heb. Daarmee komt er een einde aan 6 te sombere maanden op rij. Nochtans blijft de zonnestraling deze maand aan de te lage kant. Dat betekent dat de zon deze maand vooral 's ochtends en 's avonds scheen, maar dat er overdag meer bewolking was, wat m.i. idd wel klopt. Met andere woorden: ondanks voldoende zonuren zullen de zonnepanelen toch niet het volledig potentieel daarvan hebben kunnen benutten.
Morgen de beste dag, en wellicht alweer de laatste 30 graden en dus de laatste tropische dag van het jaar. Volgens het KMI zal dit erg lokaal zijn, ik denk dat het op wat grotere schaal zal zijn in het binnenland, we zullen zien.
Vandaag werd de normale zonneschijnduur bereikt voor de maand augustus, dat is een dag eerder dan ik hierboven voorspeld heb. Daarmee komt er een einde aan 6 te sombere maanden op rij. Nochtans blijft de zonnestraling deze maand aan de te lage kant. Dat betekent dat de zon deze maand vooral 's ochtends en 's avonds scheen, maar dat er overdag meer bewolking was, wat m.i. idd wel klopt. Met andere woorden: ondanks voldoende zonuren zullen de zonnepanelen toch niet het volledig potentieel daarvan hebben kunnen benutten.
Laatst bewerkt: