Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mensen hebben gewoon een kort geheugen over het weer hé. Laat het nog 3 weken goed weer zijn en 1 week slecht weer en ze zijn die 3 goede weken vergeten.Gohja die gazetten, laat het eind augustus een week onafgebroken gieten en we krijgen weer een artikel dat we natte zomers gaan krijgen in de toekomst. Het Nieuwsblad (en zeker de online editie) is serieus in niveau gedaald.
Inderdaad. Dat de aarde opwarmt is een feit maar dit is een sentatie bericht.50°C, dat is een verbetering van het huidige record in Begijnendijk met maar liefst 8,2°C
Ik begrijp dat de aarde opwarmt, maar om er even 8,2°C bij te doen is wel echt heel extreem.
In Zuid-Europa zou die 50°C wel eens gehaald kunnen worden.
Nu ja de krantenGohja die gazetten, laat het eind augustus een week onafgebroken gieten en we krijgen weer een artikel dat we natte zomers gaan krijgen in de toekomst. Het Nieuwsblad (en zeker de online editie) is serieus in niveau gedaald.
Daarna ziet het er helaas minder uit. De termijn wordt stilaan zekerder en de kaarten worden er niet beter op. Lagedruk wordt vanaf 15 augustus opnieuw erg dominant, en de zomer riskeert even slecht te eindigen als ze begonnen was.

Maandag worden we al afgestraft met 35 graden!Verdorie, worden we nu weeral later afgestraft voor te genieten van de komende dagen![]()
Ik vertrek kennelijk net een dag te laat naar het aangenamere Normandië. 12 graden boven de normaal, dat is dan genieten, shiiiit.Als ik op maandag vakantie neem is het om de hele dag thuis in de airco te zitten en daar te genieten. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om buiten te gaan 'genieten' van 35 graden. Voor mijn grootvader die in een rusthuis zonder airco zit zal het zonder twijfel ook genieten zijn.
Gelukkig worden we daarna volgens het KMI afgestraft met zon, wat wolkjes, af en toe een buitje, en temperaturen die op of net onder het gemiddelde liggen voor de tweede helft van augustus! Het is misschien een fetisj die ik nog niet helemaal ontdekt had, maar geef mij dan toch maar de afstraffingen.
Jep, een dagje verlof maandag om de hele dag in de airco van shopping Wijnegem rond te hangen, heerlijk.Maandag lijkt me een dag om vrijaf te nemen, het zou wel eens de warmste dag van het jaar kunnen worden, ik zie maxima die potentieel richting 35 graden gaan
Daarna ziet het er helaas minder uit.
Het enige dat we kunnen hopen dan bij een vroege herfst is een vroege winter. Al is dat ook geen zekerheid. Het is voor de winterliefhebber beter dat de westcirculatie (WC) in september invalt, dan eind november of december. Want dan kan je de eerste 6 weken een streep door de winter trekken. Een WC die in december invalt , geeft dikwijls herfstweer tot half januari.Vanaf vanavond komen we onder hogedruk en daarmee is het 72 uur en mogelijks zelfs 96 uur genieten, en dat eindelijk eens in het weekend! Maandag lijkt me een dag om vrijaf te nemen, het zou wel eens de warmste dag van het jaar kunnen worden, ik zie maxima die potentieel richting 35 graden gaan, en dat is toch wel 12 graden boven de normaal (maar nog steeds 7 graden onder het hitterecord). Een theoretische hittegolf zit er vooralsnog niet in, maar het is nogmaals een bewijs dat de warmte echt heel dicht zit, dit weekend draait de wind naar het oosten en meer is er niet nodig voor echte warmte.
Daarna ziet het er helaas minder uit. De termijn wordt stilaan zekerder en de kaarten worden er niet beter op. Lagedruk wordt vanaf 15 augustus opnieuw erg dominant, en de zomer riskeert even slecht te eindigen als ze begonnen was.
Tijd voor nog eens een kadaver van een orkaan/tropische storm om terug wat orde op zaken te stellen denk ik, en de herfst nog uit te stellen tot oktober, want 15 augustus is te vroeg om de herfst te laten beginnen. Gelukkig komt Debby er al aan (al is het te hopen dat ze geen slecht weer komt brengen).
. Sarcasme , lekker makkelijk.Er wordt gewoon gereageerd op het feit dat 35 graden als 'genieten' wordt bestempeld en 22-23 graden (een normale temperatuur dus voor de tijd van het jaar) als slecht of zelfs in eerdere berichten als een 'afstraffing' wordt bestempeld. Dat is toch wel vrij absurd. En opnieuw: als je eind juni al komt voorspellen dat de zomer om zeep is en dan perfect normale dagen of periodes gaat bestempelen als bijna een drama, dan heb je natuurlijk altijd gelijk.Al dat sarcasme daarrond hoeft niet 47x herhaald te worden ook, 1 of 2 keer lach ik er wel mee ... Maar op de duur is het gewoon kinderachtig zwam lounge niveau.
Ik heb al talloze keren in deze thread gezegd dat ik het volledig begrijp dat mensen het regenweer en de grijze wolken beu zijn. Maar dat wil niet zeggen dat er niet mag gereageerd mag worden op personen die doen uitschijnen alsof zomers objectief gezien enkel geslaagd zijn wanneer het constant tegen de 30 graden aanschurkt.Again .... 10 maand regen vs hoeveel dagen hitte? 500 vs 10 ofzo?

De weerbeleving is natuurlijk meer dan alleen de temperatuur. Het kan best goed weer zijn bij 22 graden, wanneer de zon schijnt en er niet teveel wind is.Er wordt gewoon gereageerd op het feit dat 35 graden als 'genieten' wordt bestempeld en 22-23 graden (een normale temperatuur dus voor de tijd van het jaar) als slecht of zelfs in eerdere berichten als een 'afstraffing' wordt bestempeld. Dat is toch wel vrij absurd. En opnieuw: als je eind juni al komt voorspellen dat de zomer om zeep is en dan perfect normale dagen of periodes gaat bestempelen als bijna een drama, dan heb je natuurlijk altijd gelijk.
Daarmee zeg ik niet dat dit een fantastische zomer is of weet ik veel, maar komaan. Er wordt hier gezegd dat het vroeger wekenlang 26+ was, dagen met een normale gemiddelde temperatuur worden als 'afstraffing' bestempeld, ... Ik weet eigenlijk niet wie er het hardst overdrijft hoor.
Die 'deal with it' comment kan je natuurlijk op eender welk moment in deze thread komen plaatsen. Dat kon ik komen zeggen toen mensen zaten te zeuren over regen. Opnieuw: iedereen zijn/haar tolerantie voor het weer is anders.
Dit is reeds gepost ook mogelijks door u, maar kan ik perfect in mee. Het weer is bijna 'extreem' wisselvallig met momenten.De weerbeleving is natuurlijk meer dan alleen de temperatuur. Het kan best goed weer zijn bij 22 graden, wanneer de zon schijnt en er niet teveel wind is.
Maar 20°C met 4-5 bft wind en grotendeels bewolkt met buien, dat voelt voor mij niet aan als zomer.
Als je 's morgens je gordijnen open doet en het al is grijs en donker, dan is trend gezet voor de rest van de dag meestal. Grijze dagen hebben we al genoeg gehad dit jaar, alle zonnige dagen die we nu krijgen zijn welkom.
Een afstraffing is voor mij bijvoorbeeld 35°C gevolgd door buien/onweer, en dan weken lang amper 20°C met veel regen en wind. Vooral de wind speelt ook een rol want met veel wind zoals gisterenavond vind ik het een stuk minder aangenaam om naar huis te fietsen van mijn werk. Voor de rest was het in feite nog wel best OK, juist die wind. En ik pak ook wel eens graag mijn koersfiets zonder te moeten kuisen na elke rit.
Idd, soms het meest vervelende is dat je niet weet waar je jou moet aan verwachten.Dit is reeds gepost ook mogelijks door u, maar kan ik perfect in mee. Het weer is bijna 'extreem' wisselvallig met momenten.