MisterV
Well-known member
Absoluut, ideaal om posts te dramatiseren. Telkens weer opnieuw, wordt een grijsgedraaide plaat.Ooit al van beeldspraak gehoord?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Absoluut, ideaal om posts te dramatiseren. Telkens weer opnieuw, wordt een grijsgedraaide plaat.Ooit al van beeldspraak gehoord?
Dacht ik ook.En ik dacht da pol & actua bitsig was![]()
Dat is die warmteDacht ik ook.

Idd zalig.105 km gaan fietsen deze voormiddag en nu chillen in het zonnetje.Heerlijk weer vandaag![]()
Maar als je dan, wanneer het uitzonderlijk warm wordt, (en ja, 30 graden is nog steeds uitzonderlijk warm voor ons land) durft te zeggen dat je er niets van moet weten dan krijg je al bedenkelijke blikken (hier in de vorm van unsure of kwade smileys onder je post) en commentaren als 'stop eens met zagen' en 'geniet er gewoon van'. Tja, sorry dat ik daar lichamelijk gezien niet van kan genieten?
En op die posts die impliceren (of rechtuit zeggen) dat het hier 'normaal gezien' constant 26+ zou moeten zijn of weet ik veel reageer ik gewoon omdat dat pertinent onwaar is en klimaatontkenning kan voeden.
Als je constant medeforumleden de mond snoert die verlangen naar warmere periodes, moet je niet verwonderd zijn dat je de term 'bitsig' opgeplakt krijgt.Ja maar de laatste weken is het nu toch echt niet verkeerd qua zomer?
Daar kan ik heel kort op antwoorden: dat heb ik nooit als normaal bestempeld. Het weer van de voorbije drie-vier weken, DAT is normaal. Kijk maar eens op KMI. Verder heb ik ook nooit gezegd dat +25 vroeger nooit voor kwam, en heb ik ook nooit gezegd dat +30 nooit voorkwam. Wel dat het nu vaker voorkomt. Verder weet ik (zoals het kleinste kind) dat het vroeger ook wel eens warm kon worden. Ook dat heb ik nooit ontkend. Wel zeg ik dat het nu warmer is op vrijwel alle vlakken. Eveneens heb ik ook nooit gezegd dat die lange grauwe periodes niet door klimaatverandering komen. Hoeveel woorden ga jij in mijn mond leggen zeg?Het voorbije weerbeeld van de vorige maanden gaan bestempelen als 'normaal' en 'zo is het toch al altijd geweest' is gewoon evenzeer fout en zou je met slechte wil ook kunnen bestempelen als klimaatontkenning.
Één dag warm weer en we worden alweer gestraft met een artikel van Jill Peeters
![]()
Klimaatverandering ook voelbaar in Antwerpen: zo warm wordt het in 2050 volgens de prognoses
Moeten we de komende jaren vaker op zoek naar verkoeling? De temperatuur in de zomer gaat de komende jaren <a href="https://www.hln.be/article/~afd584d3" target="_blank">flink de hoogte in</a>. Dat blijkt uit gegevens van het Klimaatportaal van de Vlaamse Milieumaatschappij dat projecties maakt...www.hln.be
Gewoonweg meerdere malen zelfs; het was allemaal niet zo dramatisch, het was normvervaging, het viel perfect binnen de statistieken, etc... - tja, dan normaliseer je gewoon het weerbeeld van juni en juli, en niet alleen op basis van een persoonlijk welbehagen of gevoel.Daar kan ik heel kort op antwoorden: dat heb ik nooit als normaal bestempeld.
Door dat normaliseren van de voorbije grauwe periodes ('we moesten het allemaal maar normaal vinden, zie de statistieken van vroeger'), dan ontken je gewoon de klimaatverandering.Eveneens heb ik ook nooit gezegd dat die lange grauwe periodes niet door klimaatverandering komen. Hoeveel woorden ga jij in mijn mond leggen zeg?
Gewoon toegeven dat je fout zat of op z'n minst bepaalde nuances niet gelegd hebt zou u eveneens sieren.Je vecht tegenwindmolens. Het zou je sieren als je dat zo laat.
Daar kan ik heel kort op antwoorden: dat heb ik nooit als normaal bestempeld. Het weer van de voorbije drie-vier weken, DAT is normaal. Kijk maar eens op KMI. Verder heb ik ook nooit gezegd dat +25 vroeger nooit voor kwam, en heb ik ook nooit gezegd dat +30 nooit voorkwam. Wel dat het nu vaker voorkomt. Verder weet ik (zoals het kleinste kind) dat het vroeger ook wel eens warm kon worden. Ook dat heb ik nooit ontkend. Wel zeg ik dat het nu warmer is op vrijwel alle vlakken. Eveneens heb ik ook nooit gezegd dat die lange grauwe periodes niet door klimaatverandering komen. Hoeveel woorden ga jij in mijn mond leggen zeg?
Ga trouwens anders een kijken naar de eerste tien-twintig pagina's van dit topic. Staat letterlijk vol met gezeur over het grauwe weer. Mag hoor, daar niet van, maar er werden toen wel degelijk even veel klaagposts geschreven als door de 'warmte haters'. Je punt slaat dus nergens op.
Verder zei Dewdrop Dazzle letterlijk dat het in de jaren '90 wekenlang 26+ graden was. Dat heeft geen zak te maken met voorkeuren; dat is een feitelijk statement dat fout was. Dat is ook -terecht- geduid door de mods met een kader. Dus waarom je daar over begint weet ik ook niet.
Enfin, mooie rant hoor, met gestrekt been vooruit, maar een vrij triestige post vind ik. Ik kan zeker begrijpen dat mensen mijn gezeur over het warme weer beu worden (maar dit is een thread over het weer; 80% van de posts is geklaag) maar je legt woorden in de mond dat het niet mooi meer is. Je vecht tegenwindmolens. Het zou je sieren als je dat zo laat.

Mijn tegenargumentatie staat gewoon in mijn posts. Ik link altijd naar objectieve data van het KMI en andere wetenschappelijke bronnen. Hoeveel meer nuance heb jij nodig? Ik heb nergens geclaimd dat die eindeloze grijze maanden normaal waren. Of zit het KMI ook fout dan, wanneer die zeggen dat juli uiteindelijk een vrij doodgewone zomermaand was?Gewoon toegeven dat je fout zat of op z'n minst bepaalde nuances niet gelegd hebt zou u eveneens sieren.
Beetje flauw om zo te reageren wanneer je geen andere tegenargumentatie hebt.
Euh, wat? Met die statistieken over vroeger heb ik het over TEMPERATUREN, en dat 26+ NIET de norm is. Ik heb nergens statistieken gepost die moeten duiden dat 9 te natte en sombere maanden normaal zijn, want dat zijn ze niet. Neem alsjeblieft eens de context mee van waarop ik reageer.'we moesten het allemaal maar normaal vinden, zie de statistieken van vroeger'
Ongepast nog wel zeg. Dus jij gaat even bepalen wanneer het gepast is om het weer niet leuk te vinden? Ik herinner me dat JPV hier kwam zeggen dat hij de regen nog wel vond meevallen, en dat die toen de wind van voren kreeg langs meerdere kanten. Was dat geklaag toen gepast of niet?Om dan hier te lezen dat mensen klagen over de hitte van die paar dagen nadat we uit dergelijke lange sombere en natte periode komen is inderdaad op zijn minst ongepast.
Ongepast nog wel zeg. Dus jij gaat even bepalen wanneer het gepast is om het weer niet leuk te vinden? Ik herinner me dat JPV hier kwam zeggen dat hij de regen nog wel vond meevallen, en dat die toen de wind van voren kreeg langs meerdere kanten. Was dat geklaag toen gepast of niet?
Opnieuw: we zitten hier in een thread over het weer. Klagen over het weer is een nationale sport. Wat denk je dan in hemelsnaam dat je hier gaat vinden?
Sorry, maar ik vind 30+ kut. Dat jij dat dan niet gepast vindt om dat te zeggen is jouw probleem.
Maar bon, ik heb het hier ondertussen wel zowat gehad met dit forum. Word ik in een thread over het weer ook al woorden in mijn mond gelegd en moet ik mijn bek houden over het weer IN EEN THREAD OVER HET WEER want 'ongepast.' Dag Jan.
Ja, natuurlijk. Dat is toch gewoon iedereen zijn/haar mening? Ik ken er voor wie elke dag waarbij de temperatuur onder de nul gaat er eentje te veel is. Of die bij de eerste sneeuwvlokken (al blijven ze niet liggen) beginnen klagen. Als die dat zo ervaren, alsof dat een ramp is, waarom zou dat ongepast zijn? Je mag daar tegenin gaan met je eigen mening hoor, daar niet van (maar dan wel niet de woorden van tientallen berichten verdraaien zoals hierboven), maar 'ongepast'? In een thread over het weer dan nog? Neen, dat vind ik nu eens echt niet.Het is wel ongepast om na een uitzonderlijke lange periode van slechter weer bij de eerste dag dat het wat heter is hierover beginnen te klagen.
Stel je voor dat er 8 maanden hittegolf en droogte was en op de eerste dag dat de temperatuur terug dragelijk is en er regen valt, er mensen beginnen te klagen dat het koud en nat is, zou dat gepast zijn?
In aosta blijven ze 30° aantikken.Voor de kenners, waar in Europa (op drivable afstand, 6 à 10uur) wordt het de komende week lekker warm?
Het lijkt op de meeste plaatsen om te slaan vanaf dinsdag, net zoals bij ons.
Iedereen mag hier gerust klagen, naargelang zijn eigen welbevinden.Enfin sorry hoor, maar lees mijn posts gewoon na. Je zit echt wel te vechten tegen windmolens. Ik vind dit echt een belachelijke aanval. Dat je het op je heupen krijgt van mijn gezaag over het weer daar kan ik absoluut inkomen, maar gelieve je wel aan de feiten te houden en niet voor de tweede post op rij woorden in mijn mond te leggen die ik absoluut niet heb gezegd.