Lente / Zomer 2024

Toch eigenlijk om onnozel van te worden hé. Hardwerkende Vlamingen zitten de hele dag te werken en als ze gedaan zijn begint het te onweren. Kunnen we de dag niet beginnen met een zwaar onweer om nadien schoon weer te hebben?

Awel, vandaag was het hier dus omgekeerd.

Grijze start met wat miezerregen, maar vanaf een uur of 3 blauwe hemel en zeer aangename temperatuur!

Het deprimerende zit hem nochtans elders: dat het 9 maanden te warm is (op januari na), en als die warmte dan eens wel normaal zou zijn is het weer abnormaal koud. <knip> Dat is geen glas half vol / half leeg situatie, het glas is echt leeg.
Om het positief te bekijken: we krijgen dus al twee jaar niet meer te maken met extreme temperaturen !!! :oi22:

Montenegro al de hele week dertigers en in de verste verten geen spoor van een drup regen laat staan een onweer.
België een halve dag boven de 25 graden en het is prijs.

na het werk thuis komen, shortje aan, naar buiten wandelen en na vijf minuten in het zonnetje staan bij jezelf zeggen "bon, we gaan een bbq'tje doen" en in de avondzon wat aan het vuur staan prutsen. Pintje in de hand en vrouw en kinderen die zich amuseren met een spelletje op de achtergrond.

Bon, vanavond was het zomer.

Het is hier ondertussen weeral grijs, deze ochtend toch voor de volle 10 minuten de zon gezien.

Maar misschien moet ik het anders bekijken ja.

na het werk thuis komen, shortje aan, naar buiten wandelen en na vijf minuten in het zonnetje staan bij jezelf zeggen "bon, we gaan een bbq'tje doen" en in de avondzon wat aan het vuur staan prutsen. Pintje in de hand en vrouw en kinderen die zich amuseren met een spelletje op de achtergrond.

Bon, vanavond was het zomer.
Ik hoop dat het vanavond ook nog een beetje zonnig is, dat de hemel dan vannacht dichttrekt ofzo. Ik heb de pech dat mijn pendelfiets nog binnen is bij de fietsenmaker, en gaan werken met de koersfiets + rugzak met laptop is is voor mij geen optie omwille van een blessure dus hopelijk vanavond nog zonnig en droog zodat ik nog eens buiten kan rijden voor de ellende weer begint.

Ach, gezellig knus binnen zitten onder een fleece dekentje wat binge watchen met de kat op de schoot en zacht getik van regendruppels op de ruit en verder geen ènkel verderfelijk 2-takt tuingereedschap dat de buurt bijeen zit te schreeuwen, is zo triestig nog niet.

"'t Is maar hoe ge het bekijkt." 😄

"Ik heb het afgelopen jaar al geleerd dat ik nooit mag zeggen dat het helemaal droog blijft, want er kan altijd wel ergens een bui openbreken. Dus ik zeg dat het ‘grotendeels’ of ‘meestal’ droog blijft."

En wat als de kaarten nu wel zeggen dat het helemaal droog blijft ?
Als weerman/vrouw moet je gewoon zeggen wat de voorspelling zegt en niet iets foutief zeggen omdat de mensen je daarop gaan aanspreken. Als je daar een probleem mee hebt dan moet je mijns inziens een andere job zoeken.

Ik let daar sinds dat artikel onbewust op elke keer ik haar op tv zie, en ze zegt het inderdaad constant.
Grotendeels of meestal droog.

Once you hear it, you can't unhear it....

Ach, gezellig knus binnen zitten onder een fleece dekentje wat binge watchen met de kat op de schoot en zacht getik van regendruppels op de ruit en verder geen ènkel verderfelijk 2-takt tuingereedschap dat de buurt bijeen zit te schreeuwen, is zo triestig nog niet.
Maar de benodigde omstandigheden daarvoor heb je bij ons sowieso al voor twee derden van het jaar? Toch zeker al 6 maanden na elkaar van oktober t/m maart en daarna meestal nog (lange) verlengingen. De herfst is de onbetwiste koning der seizoenen in dit land, hij heeft de volledige winter en een stuk van de lente al veroverd en wordt met elk jaar nog herfstiger en somberder.

Voor die andere derde van het jaar, zo lang is het al niet, mag het dan wel eens iets anders zijn toch? Kwestie van de batterijen op te laden voor we in oktober opnieuw aan een lange duistere en natte periode beginnen. Ondanks ons "variabel" klimaat komt zo'n periode er immers gegarandeerd weer.

Laatst bewerkt:
Juli zal al niet als droge maand in de boeken gaan, dat is zo goed als zeker. Inclusief vandaag moet er deze maand nog 26,9mm vallen in Ukkel. Tot 7u vanmorgen zitten we al aan 13mm van die 26,9mm en het gaat niet direct ophouden met regenen.

Laatst bewerkt:
Al sinds zeker 5u deze morgen is dat hier onophoudelijk en hard aan het regenen. Gaat weer wateroverlast geven op sommige plaatsen als het zo voort blijft regenen.

Toch een lichtpunt, bij ons zijn er een paar collega’s ziek gevallen waardoor ik nu extra diensten en 12h shiften kan draaien. Met dit soort weer totaal geen spijt van :lol:

Ik denk dat ik vandaag maar eens niet in de hangmat ga liggen, tenzij ik zeiknat wil worden. Wat een depressief weer is me dat zeg. Gelukkig is er volgende week weer beter weer voorspeld.

Terug
Bovenaan