Lente / Zomer 2024

Vrijdag zouden we nog maar 13 °C halen bij regenweer. We hebben onze lente en zomer al gehad denk ik, die paar schamele dagen.

Gewoon meegaan met de tijd en topic -titel aanpassen, het is duidelijk moesson seizoen - de laatste tijd zijn het hier regelmatig ook escargots met rijst uit eigen tuin trouwens.

Delen van Pakistan en India 50 graden Celsius.Das der dan weer wat over. :cool:
En in het zuiden van Mexico vallen de apen uit de bomen van de hitte.

Gewoon in een andere app kijken. In Buienradar vanaf zondag geen druppel te zien voor de heel de week.

Allemaal goed en wel, maar naar een andere app kijken gaat het weer niet veranderen.

Ik leg de schuld bij Frank Deboosere. Hoe vaak heeft die wel niet over de grondwaterstand gepraat in zijn weerberichten. Tot treures toe.
Nu is ie op pensioen en het blijft maar regenen, daar is ergens een link.

:oi22:

Delen van Pakistan en India 50 graden Celsius.Das der dan weer wat over. :cool:
En in het zuiden van Mexico vallen de apen uit de bomen van de hitte.

Mexico City een record blijkbaar. En er worden daar nog hoge temperaturen verwacht. Je moet er wel rekening mee houden dat die stad op 2240 meter hoogte ligt. Dus op zeeniveau zou je dicht tegen de 50 graden zitten dan.

Allemaal goed en wel, maar naar een andere app kijken gaat het weer niet veranderen.

Ik leg de schuld bij Frank Deboosere. Hoe vaak heeft die wel niet over de grondwaterstand gepraat in zijn weerberichten. Tot treures toe.
Nu is ie op pensioen en het blijft maar regenen, daar is ergens een link.

:oi22:
Altijd een goed moment om de site van Frank nog eens onder de mensen te brengen.

Het blijft voor altijd 1998.

Gisteren en vandaag gaan fietsen in de Veluwe en wel chance gehad met het weer, pas beginnen regenen na 18u en den waren we net terug. 's Avonds en eerste deel van de nacht telkens een serieuze drache. Hier hebben ze ook wel hun deel gehad de voorbije maanden, heide en velden liggen er verzopen bij.

In Buienradar vanaf zondag geen druppel te zien voor de heel de week.
de-ezel-en-zijn-wortel-geschenkidee-voor-kinderen-drinkfles.jpg

Elke dag zie ik dat binnen een week het weerbericht een zonnetje geeft, maar dag later is dat gewoon een grijze wolk. Nu is het al pas 6 juni da ze zonnig voorspellen, maandag was nog vanaf 3 juni. Wat is dit?

Meanwhile.. er staat een hittegolf aan te komen in Finland blijkbaar
Mijn collega's uit Finland waren hier vorige week en waren aan het klagen over ons weer :laugh:
Maandag was het daar 30°C en ze geven daar nog een tijdje goed weer uit.

Elke dag zie ik dat binnen een week het weerbericht een zonnetje geeft, maar dag later is dat gewoon een grijze wolk. Nu is het al pas 6 juni da ze zonnig voorspellen, maandag was nog vanaf 3 juni. Wat is dit?
De voorbije jaren wanneer er langere periodes van droogte waren, was dit exact hetzelfde maar dan omgekeerd. Een week later zou het volgens de weermodellen gaan regenen, maar enkele dagen later was dit dan ook meestal aangepast naar een droge dag.

Terug
Bovenaan