Lente / Zomer 2024

Hier in midden West-Vlaanderen toch een uurtje of twee in de zon gezeten en net even naar binnen want toch al wat te warm. Punt is dus, ALS die zon begint te schijnen dan warmt het echt wel rap op. Om het in de plaatselijke spreektaal te zeggen "de zunne gift wel wè" "
 
Hier in midden West-Vlaanderen toch een uurtje of twee in de zon gezeten en net even naar binnen want toch al wat te warm. Punt is dus, ALS die zon begint te schijnen dan warmt het echt wel rap op. Om het in de plaatselijke spreektaal te zeggen "de zunne gift wel wè" "
Al sinds woensdag geen regen en zon met wolken bij ons. Al iedere dag kunnen gaan fietsen in het zonnetje en nu lig ik buiten in 't shirt en korte broek. Enkel dinsdag was iets minder.
 
Ik ben naar de Ardennen gaan fietsen en geen regen gehad daar. Wel onderweg naar de Ardennen. Plaatselijk grote verschillen. Ik kwam thuis en het was 22 graden :) (volgens de autothermometer)
 
Ik ben naar de Ardennen gaan fietsen en geen regen gehad daar. Wel onderweg naar de Ardennen. Plaatselijk grote verschillen. Ik kwam thuis en het was 22 graden :) (volgens de autothermometer)

Ik in de buurt van Luik vandaag. Vanaf halverwege de voormiddag geen regen, wel bewolkt en vrij fris. Pas tegen 15u kwam de zon er door.

Voor de volgende dagen zie ik precies helaas weer hetzelfde weerbeeld als wat we de voorbije week hadden :unsure:
 
Hier heeft het nog tot in de vroege namiddag geregend. Daarna droog maar bewolkt.
Nu brede opklaringen maar de terrastegels zijn nog steeds nat aan de randen. Ook de weg is nog niet helemaal opgedroogd
 
Het ziet er toch uit dat t begint te beteren tegen begin juni.

eps_temppluim_06350.png
 
Die pluimen hebben altijd de neiging om naar het langjarig gemiddelde te gaan op termijn. Kan je nog niet veel zinnings over zeggen nu.
 
Hier vijf minuten te laat thuis. Maar aan de kanten van Overijse had het duidelijk goed geregend dus ik zat toch al met een bruin spoor :cautious:. Een geluk dat ik geen half uur later thuis was, dat wel.

Waar is de tijd dat je na het mountainbiken je fiets niet moest kuisen, tegenwoordig lukt dat zelfs niet meer met de koersfiets.
 
Het was deze namiddag ook super gevaarlijk op de snelweg. En dan mensen die denken dat ze nog 120 kunnen rijden met hun dikke bak wanneer het aan het gieten is. Bijgevolg ongevallen natuurlijk...

De voorspelling voor komende week is weer bijzonder deprimerend.
 
Het was hier rond 15u45 even quasi nacht geworden met hevig onweer.
De zonnepanelen waren omstreeks 6u vanochtend meer aan het opwekken dan een tijd lang deze namiddag. :unsure:
 
Gisteren vanaf ongeveer 15u is het hier beginnen onweren en zwaar regenen. Daarna afwisselend wat zon en hevige buien voor de rest van de dag.
Ik heb de voorspellingen eens bekeken en tot en met volgend weekend ziet het er alweer wisselvallig uit, het wordt ook een pak frisser want we halen met moeite 18 °C deze week. Ik heb nog altijd mijn zomerkleding niet boven gehaald, ik loop erbij alsof het oktober/maart is.
 
Ik hoop dat het volgende week gewoon beter wordt, volgens de 14 daagse verwachting zou het toch droger worden en zouden we weer de 20°C halen. Hopelijk structureel beter weer dan en blijft het niet weer opschuiven. Anders zie ik mij nog genoodzaakt een last-minute te boeken.
 
Ik hoop dat het volgende week gewoon beter wordt, volgens de 14 daagse verwachting zou het toch droger worden en zouden we weer de 20°C halen. Hopelijk structureel beter weer dan en blijft het niet weer opschuiven. Anders zie ik mij nog genoodzaakt een last-minute te boeken.
Die laatste zin schreeuwt "FIRST WORLD PROBLEM".
 
Terug
Bovenaan