Lente / Zomer 2024

Het verandert toch nog altijd constant, ik zie voor volgende week woensdag 43mm regen staan op yr.no (ronduit apocalyptisch met op veel plaatsen >50mm) terwijl er gisteren nog niets op stond. M.a.w. valt nog weinig zinnigs over te zeggen.

Blijft voorlopig in de kaarten zitten die waterbom over Vlaanderen voor woensdag.
Het houdt echt maar niet op dit jaar...

Blijft voorlopig in de kaarten zitten die waterbom over Vlaanderen voor woensdag.
Het houdt echt maar niet op dit jaar...
Ja ik zie voor hier tegen de 60mm staan dinsdag en woensdag bijeen. Zal een slechte maand zijn om met de fiets naar het werk te gaan. April was nochtans een goede maand, ik zat geloof ik aan 12 keer. Deze maand nog maar 3 keer.

Geen paniekzaaierij maar ik zie dat op veel plaatsen toch niet goed komen rekening houdend met wat er al gevallen is. Vraag is natuurlijk is dat een lokale piek die 60-70mm of is dat voor heel Vlaanderen; groot verschil...

Het onweer van gisteren was er teveel aan voor het dorp. Heel stevoort is letterlijk onderwater gelopen en er moet nog regen bijkomen :help:

Boeiend artikel over grondwater: Grondwater Vlaanderen
Ondanks alle regen dus toch niet zo goed als het lijkt.
Verbaast me eigenlijk niet. Wij hebben achteraan in de tuin graafwerken gedaan tot anderhalve meter diep en niets van nattigheid.

We zouden ons trouwens beter niet blindstaren op dat grondwater als voorraad maar ook zien van zoveel mogelijk regenwater te capteren in grote spaarbekkens die een meervoudige functie hebben.

Hoe komt het dat er in Belgie enorm veel condenssporen zijn van vliegtuigen als er blauwe lucht is? Het viel mij nu op in Stockholm, al enkele dagen blauwe lucht maar geen enkel condensspoor gezien. Veel meer vliegtuigen die over BE vliegen?

Hoe komt het dat er in Belgie enorm veel condenssporen zijn van vliegtuigen als er blauwe lucht is? Het viel mij nu op in Stockholm, al enkele dagen blauwe lucht maar geen enkel condensspoor gezien. Veel meer vliegtuigen die over BE vliegen?
We hebben hier het drukste luchtruim van Europa.

We hebben hier het drukste luchtruim van Europa.
Veroorzaken veel condenssporen meer bewolking?

Antwoord van perplexity: “
Yes, contrails can create clouds or contribute to existing clouds under certain atmospheric conditions.

Contrails are condensation trails formed by the hot exhaust from aircraft engines mixing with the cold, humid air at high altitudes. This mixture of water vapor and particles allows ice crystals to form, creating the visible white streaks behind aircraft.[1]

If the surrounding air is humid enough, these ice crystal trails can persist and spread out horizontally, effectively becoming cirrus clouds.[1][3] These human-made cirrus clouds can have a warming effect on the climate by trapping outgoing infrared radiation from the Earth's surface.[1][3]

Additionally, contrails can interact with and alter the properties of existing cirrus cloud layers by providing more ice nuclei for cloud formation.[3] This can increase the coverage and lifetime of those natural cirrus clouds.

So while short-lived contrails themselves are not clouds, the water vapor and particles they introduce into the atmosphere can seed the formation of persistent contrail cirrus clouds or modify existing cirrus clouds when conditions are favorable.[1][3] This cloud-forming effect of contrails is an area of ongoing research into aviation's climate impacts.”

zit hier te bladeren op cheaptickets.be voor een vlucht heen en terug zodat ik vandaag misschien ergens nog een paar uur de zon kan zien. Hoeft niet lang te zijn, gewoon buiten aan de luchthaven op een bankje is ok.

fokkingdepressingweertje.

zit hier te bladeren op cheaptickets.be voor een vlucht heen en terug zodat ik vandaag misschien ergens nog een paar uur de zon kan zien. Hoeft niet lang te zijn, gewoon buiten aan de luchthaven op een bankje is ok.

fokkingdepressingweertje.
Hier in West-Vlaanderen schijnt ze al. Vliegen op Oostende of Wevelgem en dat komt goed.

Ma serieus, cheaptickets? Een beetje BG'er vliegt toch privé? Na dat zwembad van u dat te klein is om al uw zonnepanelenstroom op te souperen begint het nu wel triestig te worden hoor. Straks blijkt nog dat je in uw caravan woont.

Hoe dikker de pree hoe gieriger sommigen zijn hé

Niet dat ik zo’n dikke pree heb maar ik zou ook gewoon de goedkoopste vlucht pakken als de uren goed uitkomen.
Waarom 200-300 euro geven als het met Ryanair kan voor 100 euro op en af :)

Natuurlijk de echt gierige mensen die rijden met hun bedrijfswagen en tankkaart naar Spanje om geen vliegtickets te moeten betalen.

Hoe dikker de pree hoe gieriger sommigen zijn hé

Niet dat ik zo’n dikke pree heb maar ik zou ook gewoon de goedkoopste vlucht pakken als de uren goed uitkomen.
Waarom 200-300 euro geven als het met Ryanair kan voor 100 euro op en af :)

Natuurlijk de echt gierige mensen die rijden met hun bedrijfswagen en tankkaart naar Spanje om geen vliegtickets te moeten betalen.

Ryanair staat er zelfs ni tussen.. Goedkoopste vlucht is 269 euro heen en terug naar Barcelona bv...

en Weerman Geri is er DIK naast, dat geeft hoop voor de kutzomer die hij voorspeld heeft.

Mei: veel wind over gans de maand

01-07 droog weer, wel af en toe wat bewolking

08-15: mooi weer, wel kans op bewolking

16-23: mooi weer met bewolking

24-31 mooi weer, wel wat bewolking

Ryanair staat er zelfs ni tussen.. Goedkoopste vlucht is 269 euro heen en terug naar Barcelona bv...
Kan enorm verschillen, als je nu in de week zou vertrekken naar Valencia of Alicante zal het wel goedkoper zijn.

Natuurlijk vervelend voor een werkmens. Moet je meer verlof pakken dan wanneer je in't weekend vertrekt.

Terug
Bovenaan