Lente / Zomer 2024

Vandaag moeten we in de namiddag en avondperiode rekening houden met enkele lokale, maar intense onweersbuien. Voorkeur voor het Belgisch grondgebied. De kans op hagel en windstoten is aanwezig.

Waarom weer op ons grondgebied??

Ik ga een nieuwe politieke partij oprichten: Weer Vlaamsch! Alle slecht weer buiten, eigen goed weer eerst!

De voorspellingen voor de rest van de week en volgende week zien er ook weer niet goed uit..Helaas. Hopelijk keert het nog..

Die paar regendruppels vandaag vond ik alleszins aangenamer om in te fietsen dan die wind afgelopen weekend.
Zolang het maar geen continue grijze brei is met continu 4 beaufort en meer. 20 graden met opklaringen en sporadisch een bui is nog wel ok.

Laatst bewerkt:
Zaterdag hele dag motorrijden in de Ardennen, ziet er wel geen goed weer uit.
Dit weekend stond er nog 22°C en zon, nu 15°C en buien. Maar we blijven positief, er is weinig wind :thumb:

Laatst bewerkt:
Hier heeft het vannacht echt zwaar gegoten. Mijn tuin begon net wat op te drogen maar is nu terug één grote modderpoel. De grondwerken kunnen dus terug uitgesteld worden. Dit liedje duurt al maanden en ik ben het echt kotsbeu.

Zaterdag hele dag motorrijden in de Ardennen, ziet er wel geen goed weer uit.
Dit weekend stond er nog 22°C en zon, nu 15°C en buien. Maar we blijven positief, er is weinig wind :thumb:

Ik heb dit hier gisterenavond neergeschreven, vandaag staat er voor zaterdag 17°C en volle zon.
Het veranderd gewoon elke dag.

Hier was het gisteren warm en toch veelal zonnig, met eens twee druppels ertussen. Gras nog eens afgedaan. Deze nacht dan een hoop regen, maar nu toch opnieuw droog en zon. Goed zo.

Het moet flink geregend hebben vannacht want de baan is nog kletsnat. Zal niet voor direct te vertrekken zijn met de fiets , eerst wat laten opdrogen.

In Ukkel is uiteindelijk 81,1mm neerslag gevallen voor de maand april. Wat een afstand van 25km voor een verschil kan geven, hier in Herent klokken we af op 55,8mm.

ik veronderstel dat we de komende 2 jaar geen alarmerende berichten meer gaan krijgen over het grondwaterpeil?

Dit zal meer dan maximaal aangevuld zijn voorbije maanden.

ik veronderstel dat we de komende 2 jaar geen alarmerende berichten meer gaan krijgen over het grondwaterpeil?

Dit zal meer dan maximaal aangevuld zijn voorbije maanden.
Ik vermoed dat we dit jaar geen problemen gaan krijgen met de grondwaterstanden, op voorwaarde dat we een typische herfst krijgen. Indien we in de situatie van Spanje terecht komen (waar het nu in sommige regio's al 7 maanden niet meer geregend heeft, dan hebben we begin volgend jaar opnieuw een probleem)

Prachtige voormiddag. Hopelijk blijft het zo de hele dag (volgens alle berichten alvast wel). 't Is de kleine zijn verjaardagsfeest straks, zou ideaal zijn als we de hele tijd buiten kunnen blijven.

Ik niet maar ik heb gewoon enorm slecht geslapen. Tijd voor het zomerdekbed want ik had het veel te warm. Dat heb je als het van bijna vriezen naar minima van 13 graden gaat…
Hopelijk gedaan met de koude nachten nu.
Hier al een paar weken geleden gewisseld en toch een bepaalde nacht wakker geworden van de kou. :lol:

Terug
Bovenaan