Lente / Zomer 2024

Om wat bij te zaaien moet een mens eerst es verticuteren en mos en dood gras verwijderen, en daarvoor moet het eerst eens EEN PAAR F*CKIN DAGEN DROOG zijn
Hoe lang is dat nu al dat het niet eens 3 dagen droog bleef ? 7 maand bijna

Bospad waar ik veel wandel was net wat weer aan het opdrogen ... en lap steeds hetzelfde, weer grote drek
 
Om wat bij te zaaien moet een mens eerst es verticuteren en mos en dood gras verwijderen, en daarvoor moet het eerst eens EEN PAAR F*CKIN DAGEN DROOG zijn

Het is toch een paar dagen droog geweest? ik heb vorige zaterdag kunnen verticuteren, en op 1 mei nog wat manueel onkruid uitgestoken, tussengezaaid en topdressing erover. Gisteren voor de regen nog rap over met het karreke met extra voeding en laat het nu maar een paar dagen regenen.
 
Het is toch een paar dagen droog geweest? ik heb vorige zaterdag kunnen verticuteren, en op 1 mei nog wat manueel onkruid uitgestoken, tussengezaaid en topdressing erover. Gisteren voor de regen nog rap over met het karreke met extra voeding en laat het nu maar een paar dagen regenen.
Heb het deels gedaan dinsdag en woensdag omdat er idd een paar dagen droog waren, maar efkes moet stoppen wegens spierpijn in schouder.
 
Al een geluk dat er nog zekerheden zijn in ons landje en is de herfst terug in het land.
Ik vroeg mij al af wat voor onzin het weer van op 1 mei was, nog enkele dagen van dat en men ging tijdens het weerbericht al beginnen spreken van droogte.:unsure:
 
Voor mij wel :p want als het langer droog is kan ik het beter spreiden.
Het overwegend nat weer is zoals bij velen een aparte ergernis.
 
Laatst bewerkt:
de re
Dus je gaat nog es een tweede maal de tuinaannemers moeten laten komen?
Nee initieel gewoon bloemekes zaaien
en daar gaan we het zelf wel doen. Het is landbouwqgrond dus het is niet dat we er veel mee mogen doen..

Dat zwembad komt dan wel op het eerste stuk ;)
 
Nederlands Limburg precies nog wat erger dan hier met modderstromen enzo.
Algemeen was het oosten tot nog toe een stuk droger (minder nat) dan het westen dacht ik.
 
Toch wel, vocht is niet goed voor stramme spieren => hence al die bejaarden in Benidorm en Tenerife 😊
Ik ben nu ook met een stijve nek wakker geworden. En nu zit ik nog met pijn in mijne pols ook. Ik heb daar allemaal geen last van als het mooi weer is.
 
En nog het grootste negatieve effect van dat aanhoudend snertweer --> Ik blijf mij binnen maar volproppen met comfortfood.
In plaats van dat ik overschakel naar zomermodus, en voldoende beweging heb door te gaan fietsen, wandelen en in de tuin te werken in combinatie met gezonde slaatjes is het nu constant snoepen en vettige bucht eten.
 
laat het nu maar een paar dagen regenen.
Uw gebeden worden verhoord

ZATERDAG
De vooruitzichten voor morgen zijn op korte termijn helaas opnieuw veel slechter geworden. Zoals al de hele week het geval is, moeten we ook hier zeggen dat het bijzonder moeilijk blijft om detailverwachtingen te maken want die kunnen met de nabijheid van al die kleine lagedrukgebieden erg snel wisselen. Dat is helaas wat voor morgen gebeurd is. Een nieuw klein lagedrukgebied verschijnt op de weerkaarten en zal gaandeweg de dag zorgen voor een forse weersverslechtering. Zaterdag begint nog goed met een grotendeels droge ochtend met eerst brede opklaringen. De bewolking en wind nemen echter snel toe en mogelijk vallen eind van de ochtend al de eerste buien. In de namiddag volgen er meer en dat kunnen zelfs zware buien worden met kans op onweer.
 
Terug
Bovenaan