Lente en Zomer 2026

Fuck me. Wij zitten met een versleten Velux waarvan er water binnenkomt bij hevige regenval. Volgens buienradar gaat het hier om 01:15 beginnen dresjen. Die website verandert ook om de 5 botten van voorspelling.

Donder is echt héél luid hier in Antwerpen

Yup.... Ales stond hier open en ik ben er van wakker geschrokken. Ik dacht dat het een explosie was... Duurde toch een moment voor ik realiseerde dat het onweer was.

Ik woon op een apartment en het was langst het balkon gewoon aan het binnen regenen. Toch wel even heel heftig. Natuurlijk helemaal klaarwakker 😩.

De plensbui vannacht was welgekomen, temp. binnenshuis naar 22° kunnen herleiden.
Nog even zuurstof binnenhalen voor de komende Sahara week van start gaat ...

Ondanks code onweer dit en code onweer dat heeft het de laatste 48 uur slechts 4.3 mm geregend in Ukkel, en dat bovendien ook allemaal in de laatste 12 uur.

Dat was wel genoeg om in Ukkel na amper twee decades de maandnormaal neerslag al te overschrijden (wat in bepaalde andere streken al eerder gebeurd is). Daarmee zitten we al aan de vierde te natte maand dit jaar. Gezien we na mei reeds een neerslagoverschot hadden zal het voorjaar dan ook nat eindigen.

Maar de zonuren en temperaturen maken nu wel het grote deficit goed dat ze in de eerste helft van de maand opgebouwd hebben. Daarbij ook verder prachtige vooruitzichten voor de komende dagen, perfect doeweer waarin legendarische zomerherinneringen gesmeed kunnen worden, en dat bovendien tijdens de langste dagen van het jaar. Absoluut genieten. Echte warmte, het kan toch nog in ons klimaat.

Laatst bewerkt:
Ik haal telkens bij zwaar onweer alles uit de stekker
Dat doe ik ook.

Geen idee eigenlijk of dat nodig is, maar ik neem liever geen risico.

Gisteren heb ik dat met alles gedaan. En heb ik ook een heleboel binnengezet uit angst voor windstoten (wat inderdaad wel een juiste keuze bleek te zijn want het heeft inderdaad efkes fors gewaaid).

Laatst bewerkt:
Dat doe ik ook.

Geen idee eigenlijk of dat nodig is, maar ik neem liever geen risico.

Gisteren heb ik dat met alles gedaan. En heb ik ook een heleboel binnengezet uit angst voor windstoten (wat inderdaad wel een juiste keuze bleek te zijn want het heeft inderdaad efkes fors gewaaid).

Vannacht een beetje beperkter, want het was niet pal boven mijn hoofd. Maar hetgeen dat ik niet actief aan het gebruiken was heb ik wel uitgetrokken.
Pakweg 6jaar terug hier blikseminslag in de buurt, helft van onze spullen was kapot.
Iedereen heeft daar een verzekering tegen maar het is niet dat de maatschappij vandaag op morgen dat vergoed. Dus beter safe than sorry, en de spullen waarvan de stekker in handbereik zit haal ik er dan eruit. Oa tv, PS5, modem, enz….

Als ik zo zie op de kaarten is de onweersdreiging voorbij komende week? Warm en daarna (begin juli) iets minder ?

Terug
Bovenaan