Lente en Zomer 2026

de Nacht van Vlaanderen in Torhout alvast afgelast en dat is gewoon terechte beslissing als er daar meer dan 10000 mensen gaan wandelen/lopen in parken en bossen

In Torhout is ook een groot evenement compleet afgelast door gouverneur/burgemeester. Daar zou het onweer wel passeren ook (in welke mate is nog te zien). Gent lijkt voorlopig de dans te ontspringen.
In Torhout heeft de organisatie (samen met de veiligheidscel van de gemeente) beslist om af te schaffen:

Waar legt de gemeente een verbod op? Want dat beweerde je hé.

In Torhout is ook een groot evenement compleet afgelast door gouverneur/burgemeester. Daar zou het onweer wel passeren ook (in welke mate is nog te zien). Gent lijkt voorlopig de dans te ontspringen.

Pukkelpop organisatie had geen weerbewaking, ook al was dat wel nodig. Daarnaast ook te weinig en te smalle vluchtwegen en geen plan. Het "gezond verstand" ontbrak daar wel.
Maar wat ga je doen als een evenement als Pukkelpop of nu GMM/Pinkpop dat al aan de gang is met 60000 bezoekers en je pakweg 30 minuten op voorhand ziet dat er een potentieel gevaarlijke onweersbui die kant op trekt?

Waar legt de gemeente een verbod op? Want dat beweerde je hé.
de organisatie (die de gemeente is)
Allez, heel kort waar dat van komt, met de tekstgrootte opportuun voor zo'n soort details:

1 - Burgemeester nam beslissing. "Op basis daarvan heb ik de beslissing genomen om de Nacht van Vlaanderen 2026 niet te laten doorgaan. ... De tranen stonden me echt in de ogen", gaat de burgemeester verder.
2 - De organisatie zelf was helemaal voorbereid.
3 - De organisator is VZW De Nacht, niet de gemeente Torhout zoals jij beweert. De KBO lijst de burgemeester van Torhout niet op als een bestuurder van de VZW.
4 - Burgemeester neemt beslissing = "overmacht". VZW neemt beslissing = eigen initiatief. Als je eens iets groots hebt georganiseerd weet je waarom dat belangrijk is.

En hierna ga ik het terug over de toch wel zeldzaam spectaculaire voor ons land (doch niet noodzakelijk gevaarlijke) setting van vanavond hebben.

Laatste update toont 2 grote cellen uit Frankrijk die vooral West-Vlaanderen lijken aan te gaan doen. Rest van het land voorlopig nog niets - maar er kunnen nog nieuwe ontstaan.

6Yr0t34.png

Zal binnen een uur (of 2 uur) toch goed tekeer gaan. Hopelijk valt het al bij al mee want ben er toch niet zo gerust op.

Zal binnen een uur (of 2 uur) toch goed tekeer gaan. Hopelijk valt het al bij al mee want ben er toch niet zo gerust op.
Heeft idd potentieel om een prachtig schouwspel worden. Unieke kans voor de stormchasers. Nu nog hopen dat hij niet uitfizzelt aan de Franse grens (zoals wel vaker gebeurt).

Heeft idd potentieel om een prachtig schouwspel worden. Unieke kans voor de stormchasers. Nu nog hopen dat hij niet uitfizzelt aan de Franse grens (zoals wel vaker gebeurt).
Als het voor jou gelijk is, dat het prachtig schouwspel zich dan maar situeert boven uw woning.

Allez, heel kort waar dat van komt, met de tekstgrootte opportuun voor zo'n soort details:

1 - Burgemeester nam beslissing. "Op basis daarvan heb ik de beslissing genomen om de Nacht van Vlaanderen 2026 niet te laten doorgaan. ... De tranen stonden me echt in de ogen", gaat de burgemeester verder.
2 - De organisatie zelf was helemaal voorbereid.
3 - De organisator is VZW De Nacht, niet de gemeente Torhout zoals jij beweert. De KBO lijst de burgemeester van Torhout niet op als een bestuurder van de VZW.
4 - Burgemeester neemt beslissing = "overmacht". VZW neemt beslissing = eigen initiatief. Als je eens iets groots hebt georganiseerd weet je waarom dat belangrijk is.

En hierna ga ik het terug over de toch wel zeldzaam spectaculaire voor ons land (doch niet noodzakelijk gevaarlijke) setting van vanavond hebben.

Laatste update toont 2 grote cellen uit Frankrijk die vooral West-Vlaanderen lijken aan te gaan doen. Rest van het land voorlopig nog niets - maar er kunnen nog nieuwe ontstaan.
Waar je dingen strategisch verkeerd voorstelt.
Punt 1 is een afschaffing van een burgemeester voor 1 evenement; er is geen verbod opgelegd waardoor de organisatie annuleert "uit verzekeringsoogpunt" zoals je zei:
Niet omdat men dat echt wil, maar omdat overheden plots verboden beginnen op te leggen waardoor men uit verzekeringsoogpunt wel moet annuleren.
Punt 2 klopt al niet, de organisatie was voorbereid op de hitte:
z1p9RqI.png

Niet op de storm.

Daar ben ik gestopt met lezen.

Terug
Bovenaan