Lente en Zomer 2026

'Een zekere Bram'? Da's toch gewoon de weerman van de VRT, a.k.a. de referentieweermannen/-vrouwen (in vroegere tijden toch)? Of is dit een soort van sarcasme dat ik gemist heb? (Ik volg deze thread nog niet lang/trouw.)
Gewoon verkeerd geformuleerd van mij.

Video van Bram over de hittekoepel en Spaanse pluim.

De blauwe lucht heeft hier plots op enkele minuten tijd plaats gemaakt voor donkergrijze wolken. Als ik richting kust kijk (15-20km vogelvlucht ongeveer), zijn het zelfs zwarte wolken. Benieuwd of we het eerste onweder gaan krijgen.

De blauwe lucht heeft hier plots op enkele minuten tijd plaats gemaakt voor donkergrijze wolken. Als ik richting kust kijk (15-20km vogelvlucht ongeveer), zijn het zelfs zwarte wolken. Benieuwd of we het eerste onweder gaan krijgen.
Yup er zit iets aan te komen als ik buienradar mag geloven 😬

Schermafbeelding-2026-06-18-172123.png

xx-storms-en-318-0-2026-06-18-15-50-1156-630.png

Laatst bewerkt:
Allez ze, ik steek just de bbq in gang
Da lukt nog, ik heb net gedaan. Tonijnsteak & scampi hebben gelukkig niet veel nodig dus was gereed voor het nog maar rommelde in de verte :D

Ik hoop dat de regen afkoeling meebrengt voor vanacht zodat ik binnen nog wat kan afkoelen met de ramen open; maar als ik zie hoe snel het overal over trekt, vrees ik dat het vooral voor vochtigheid gaat zorgen :(

https://www.estofex.org/ komt ook met een level 2 waarschuwing voor Vlaanderen/NL morgen.

LteurTq.png

A level 2 was issued for far NE France into Belgium/the Netherlands and far NW Germany mainly for severe/damaging gusts and large to isolated very large hail but also for heavy rain.

Terug
Bovenaan