Lente en Zomer 2026

1QAsVli.png

De pluim zoals beloofd. Zowel oper als control 40°C op maandag, zien of dat zo blijft. Na maandag dan toch tijdelijk afkoeling (maar wel relatief), met de gemiddeldes die net boven de 25°C hangen en dan alweer lichtjes omgaan naar het einde van de termijn toe omdat sommige lijntjes de echte hitte weer terug zien keren.

Sowieso, na maandag is het allemaal te ver weg en onzeker. En zelfs na vrijdag zijn er nog wel wat vraagtekens. Ook een mogelijke onweerssituatie op vrijdag zorgt voor extra onzekerheid (maar dan niet echt qua temperatuur).

6a304f9202362.png

6a3052023c94c.png

Neerslag en capewaardes ook nog eens meegeven. De eerste piek dus veel meer kansen op onweer dan een evt. tweede piek.

Bij ICON de max temperaturen

6a306a191da8d.png

voor donderdag

6a306a1b11a07.png

En vrijdag al naar 33-34°C.

6a311cff7af04.png

Donderdagavond worden al onweersbuien berekend in het westen in de detailmodels.

In eerste instantie dus echt zwoel, vochtige warmte maar de tweede piek zou dus droger en stabieler moeten zijn.

IwcvNZi.png

Te zien aan de dauwpuntenpluim waarvoor na dit weekend eigenlijk veel lagere dauwpunten berekend worden, ook al blijft het warm wat wijst op enorm droge warmte.

Maar dus donderdag tot maandag juist erg zwoel want de dauwpunten liggen zeer hoog, onstabiel heet dus.

Al 3 keer een verlofdag geannuleerd deze week door het weer. Morgen had ik verlof gepland. In de ochtend eerst regen en de rest van de dag bewolkt. Ziet ernaar uit dat het voor volgende week zal zijn. Als het er al weer van zal komen, want het ging heel deze week ook zo warm zijn en we hebben er nog niet veel van gezien.

Al 3 keer een verlofdag geannuleerd deze week door het weer. Morgen had ik verlof gepland. In de ochtend eerst regen en de rest van de dag bewolkt. Ziet ernaar uit dat het voor volgende week zal zijn. Als het er al weer van zal komen, want het ging heel deze week ook zo warm zijn en we hebben er nog niet veel van gezien.
morgen toch 25 graden en donderdag al 30 graden, vrijdag 33, zaterdag 30 en zondag 34. Dus het wordt toch effectief deze week zo warm?

Ik heb precies iets gemist. Gisteren en vandaag waren toch gewoon droog en mooi weer? De rest van de week ook droog en warm?

Ik zie in dit topic ook geen verborgen posts meer (doorgaans de posts van een zeker G...). Dat betekent meestal dat het mooi weer is.

Ik heb precies iets gemist. Gisteren en vandaag waren toch gewoon droog en mooi weer? De rest van de week ook droog en warm?

Ik zie in dit topic ook geen verborgen posts meer (doorgaans de posts van een zeker G...). Dat betekent meestal dat het mooi weer is.
Eergisteren en gisteren heeft het hier heel de dag gedruppeld en grijs tot rond 17u gisteren. Morgen ziet er ook bijna heel de dag grijs uit op het kmi met in de voormiddag kans op een bui.

Terug
Bovenaan