Lente en Zomer 2026

Het is geen 30 graden, maar het is nu toch ook niet koud? Ik heb deze morgen mijn dochter te voet afgezet aan haar school en ik had al te warm met T-shirt en dunne zomerjas.

Dan heeft het wat geregend, toen iedereen al op zijn werk zat, en nu is het hier zon met wolken.

Ik teken voor dit weer deze zomer.

Het is geen 30 graden, maar het is nu toch ook niet koud? Ik heb deze morgen mijn dochter te voet afgezet aan haar school en ik had al te warm met T-shirt en dunne zomerjas.

Dan heeft het wat geregend, toen iedereen al op zijn werk zat, en nu is het hier zon met wolken.

Ik teken voor dit weer deze zomer
Ik heb geen jas nodig hoor, want het is niet echt 'koud'. Enkel wat friskes s ochtends vroeg. Maar er is ook niets mis met 20 - 25C en eens een paar droge dagen deze tijd van het jaar, daar is de zomer ook voor. Zeker voor de grote meute denk ik.
Buiten woensdag en gisteren valt de hoeveelheid neerslag ook goed mee hier. Wat buien.

Laatst bewerkt:
Je kan het toch niet kiezen dus het is best om het te nemen zoals het komt.

Als je absurde verwachtingen en eisen hebt, dan ga je altijd ontgoocheld zijn. We leven nog steeds in België, niet in Egypte.

mFyukRJ.png

Dertig graden is en blijft nog steeds vrij zeldzaam. Enkele keren op een jar, gemiddeld 5 tot 10 nu. Vroeger zelfs veel minder dan 5 op een jaar. 1976 met 19 dagen hier nog altijd de recordhouder. En geen enkel jaar uit de 21ste eeuw in de top 3. Maar gemiddelde is wel fors toegenomen in 21ste eeuw. Tussen 1860 en 1880 waren er bijvoorbeeld maar vier dagen in totaal waarbij de temperatuur 30°C haalde in Ukkel.

0ZhDKiB.png

Voor zomerdagen is het 1947 dat aan de top staat, gevolgd door 2018 en 1976. Maar ook hier diezelfde trend.

Terug
Bovenaan